Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Ιστορία και Αρχαιολογία

 

Η Ιστορία είναι η επιστήμη που μας βοηθά να κατανοήσουμε την εξέλιξη της ανθρωπότητας και το πως δημιουργήθηκε η κοινωνία στην οποία ζούμε. Αυτό το οποίο πιστεύουν βαθιά οι ιστορικοί είναι πως από το παρελθόν εξαρτάται το παρόν καθώς και το μέλλον.

Αντικείμενο μελέτης αποτελεί το παρελθόν και η αναζήτηση της αλήθειας σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας όπως η πολιτική, η κοινωνική ζωή, η οικονομία, ο πολιτισμός, και η καθημερινότητα. Η Ιστορία αποτελεί ένα πολύπλευρο πεδίο το οποίο αυξάνει την πολιτιστική συνείδηση και την ηθική κατανόηση του κόσμου στον οποίο ζούμε. 

Οι περισσότεροι σπουδαστές που μελετούν Ιστορία, επιλέγουν να εστιάσουν τις σπουδές τους, είτε στην ιστορία της τέχνης, είτε στην αρχαία ιστορία, είτε στην εκπαιδευτική ιστορία, είτε στην στρατιωτική ιστορία είτε στην ιστορία με κριτήριο κάποιο μέρος του κόσμου όπως για παράδειγμα η Ευρωπαϊκή Ιστορία.

Ο ιστορικός βασίζει τη μελέτη του σε πηγές όπως γραπτές, προφορικές, οπτικοακουστικές κ.ά. και εξασκείται στον τρόπο εξασφάλισής τους και επεξεργασίας τους με κριτική σκέψη. Με αυτό τον τρόπο εξασκείται σε μία σύγχρονη επιστημονική μεθοδολογία. Η ιστορική γνώση που προκύπτει μπαίνει στη διαδικασία δημόσιου διαλόγου εντός της ιστορικής κοινότητας κι όχι μόνο. 

Ιστορικοί με μεγάλη επιρροή στην ιστορία της ανθρωπότητας:

Δεν είναι λίγες οι σημαντικές προσωπικότητες που μπορεί να διέπρεψαν σε άλλους τομείς, αλλά να είχαν ως βάση τους ένα πτυχίο στην Ιστορία. 

Μερικοί από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς ηγέτες στον κόσμο έχουν ως κοινό την μελέτη της Ιστορίας στο πανεπιστήμιο. Σημαντικά παραδείγματα είναι: ο Ken Chenault, ο Διευθύνων Σύμβουλος της American Express, είχε εξειδίκευση στην Ιστορία στο κολλέγιο, η Carly Fiorina, πρώην Διευθύνουσα Σύμβουλος της Hewlett-Packard, απέκτησε πτυχίο μεσαιωνικής ιστορίας στο Stanford, ο Lloyd Blankfein, Διευθύνων Σύμβουλος της Goldman Sachs, σπούδασε Ιστορία στο Harvard, ο Brian Moynihan, Διευθύνων Σύμβουλος της Bank of America, σπούδασε Ιστορία στο Brown University, η Susan Wojcicki, Διευθύνουσα  Σύμβουλος του YouTube, είχε εξειδίκευση στην Ιστορία στο Harvard. 

Ορισμένες γνωστές διασημότητες και πολιτικοί με πτυχία Ιστορίας είναι μεταξύ άλλων ο δημιουργός ντοκιμαντέρ Louis Theroux (Oxford), ο Prince Charles (Cambridge), ο George W Bush (Yale), ο ηθοποιός Edward Norton (Yale), η ηθοποιός και δημιουργός του “Borat” Sacha Baron Cohen (Cambridge), ο πρώην Βρετανός Πρωθυπουργός Gordon Brown, και ο κωμικός Steve Carell. 

Φοιτητές από το Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά σε αρχαιολογική ανασκαφή στη Μακεδονία, στα πλαίσια θερινού σχολείου που διοργανώθηκε από το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.

Σήμερα, στη λίστα των περισσότερο γνωστών ιστορικών της εποχής μας, θα βρει κανείς όχι μόνο καθηγητές Ιστορίας, όπως ο Sir Richard John Evans, καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, συγγραφέας βιβλίων κυρίως για το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και πλήθος άλλων συγγραφέων με σπουδές σε Ανθρωπιστικές κυρίως επιστήμες που αναγνωρίζονται ως κορυφαίοι ιστορικοί από το συγγραφικό τους έργο. Στην τελευταία κατηγορία ανήκουν ιστορικοί όπως ο Ron Chernov, του οποίου η βιογραφία του George Washington κέρδισε το βραβείο καλύτερου βιβλίου Αμερικανικής ιστορίας από το New-York Historical Society, και του οποίου η βιογραφία του Alexander Hamilton διασκευάστηκε ως μία από τις διασημότερες παραστάσεις στην ιστορία του Broadway. Στην κατηγορία αυτή ανήκει και ο Robert Caro, του οποίου η βιογραφία για τον πρόεδρο των ΗΠΑ Lyndon Johnson, έχει αναγνωριστεί τόσο με βραβείο Pulitzer όσο και με το βραβείο της Society of American Historians. Το έργο του Caro θεωρείται σήμερα σημείο αναφοράς για οποιονδήποτε ιστορικό επιχειρεί εξαντλητική ιστορική έρευνα στα πλαίσια συγγραφής βιογραφικού έργου.

 

 

«Υπάρχει ένας καλός λόγος που κανένας δεν σπουδάζει ιστορία. Σου μαθαίνει πάρα πολλά».  Αυτή η φράση ανήκει που ανήκει, στον Αμερικανό γλωσσολόγο και ακτιβιστή, Νόαμ Τσόμσκι αποδεικνύει ακριβώς γιατί αξίζει κανείς να σπουδάζει Ιστορία. 

Τρεις ακόμα λόγοι για να σπουδάσει κάποιος Ιστορία:

Η φύση της Ιστορίας: Η Ιστορία είναι η μελέτη της αλλαγής. Ο κόσμος αλλάζει συνεχώς, οπότε η κατανόηση του ρόλου της αλλαγής βοηθά στην ερμηνεία του κόσμου στην παρούσα του κατάσταση. Η Ιστορία παρέχει ισχυρή αντίληψη τόσο των λόγων που αλλάζουν τα πράγματα, όσο και των μηχανισμών που οδηγούν στην κάθε αλλαγή. 

Richard_Evans, Καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ μέχρι και το 2014, οπότε ανέλαβε διοικητικούς ρόλους. Η τρίτομη ιστορία του για το 3ο Ράιχ έχει μεταφραστεί σε δεκάδες γλώσσες και θεωρείται η πιο περιεκτική και εκτενής παρουσίαση της περιόδου που έχει γραφτεί ποτέ.

Η κατανόηση άλλων πολιτισμών: Τα προγράμματα ιστορίας προσπαθούν να λύσουν ερωτήματα όπως «Γιατί οι άλλοι πολιτισμοί είναι διαφορετικοί από το δικό μας;» ή «Γιατί κάποιοι πολιτισμοί είναι ανταγωνιστικοί, ενώ άλλοι δεν είναι;». Μελετώντας το παρελθόν, ένας σπουδαστής μαθαίνει περισσότερα για τι κάνει τους πολιτισμούς να λειτουργούν όπως λειτουργούν. Επίσης, εξετάσετε πως διαμορφώθηκαν τα έθνη μέσα από την κατανόηση ενός κοινού παρελθόντος και μιας κοινής ταυτότητας. Επιπλέον, κάνει τις κοινωνίες να μαθαίνουν καλύτερα από το παρελθόν!

Οι προοπτικές των σπουδαστών: Οι απόφοιτοι Ιστορίας πέραν της δυνατότητας επαγγελματικής αποκατάστασης στον εκπαιδευτικό τομέα, αποκτούν γνώσεις και σε άλλα πεδία των ανθρωπιστικών επιστημών από την ψυχολογία και την λογοτεχνία, μέχρι τις κοινωνικές επιστήμες, τη δημοσιογραφία και την πολιτική. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς επιλογές είναι οι κυβερνητικές θέσεις (π.χ Τμήματα Υπουργείου Εξωτερικών), όλα τα είδη Μ.Κ.Ο., η πολιτιστική κληρονομιά, η μουσειακή εκπαίδευση, οι βιβλιοθήκες και η διαχείριση αρχείου. Οι απόφοιτοι Ιστορίας σταδιοδρομούν επίσης στον τομέα της έρευνας, της εκπαίδευσης, των μουσείων, αλλά και το μάρκετινγκ εκδηλώσεων, τη διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις και τη δημοσιογραφία. 

 

 

Ελλάδα

Κύπρος

Εδώ μπορείτε να δείτε συγκεντρωτικά όλα τα τμήματα του αντικειμένου σε Ελλάδα και Κύπρο.

Στα Τμήματα Ιστορίας- Αρχαιολογίας μπορεί ο φοιτητής να επιλέξει την κατεύθυνση Ιστορία. Τα μαθήματα εστιάζουν στα παρακάτω γνωστικά Αντικείμενα: 

Θεωρία και Μεθοδολογία της Ιστορίας, Αρχαία και Ρωμαϊκή Ιστορία, Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία, Ιστορία των Σλαβικών Λαών, Νεότερη και Σύγχρονη Ελληνική, Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Ιστορία, Ιστορία των Χωρών της Χερσονήσου του Αίμου, Τουρκολογία και Οθωμανική Ιστορία, Λαογραφία και Κοινωνική Ανθρωπολογία. Διδάσκονται επίσης μαθήματα, αρχαιολογίας, εθνολογίας, φιλοσοφίας, ανθρωπολογίας και Ιστορίας της Τέχνης. 

 

 

Με ένα πτυχίο στην Ιστορία και τη βαθιά γνώση του παρελθόντος, αυτό που κάνει ξεχωριστό έναν ιστορικό σε οποιονδήποτε τομέα δεν είναι μόνο όσα γνωρίζει για το χθες αλλά και το πώς ερμηνεύει το σήμερα και το αύριο. Ένας απόφοιτος Ιστορίας έχει αρκετές εναλλακτικές καριέρας από την έρευνα και την εκπαίδευση μέχρι τα Media και το Marketing.Βέβαια, σε κάποιες επαγγελματικές προοπτικές από αυτές οι πτυχιούχοι Ιστορίας χρειάζονται περαιτέρω σπουδές και εξειδίκευση. 

Ενδεικτικά μερικοί κλάδοι που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος απόφοιτος Ιστορίας:

  • Καριέρα στην εκπαίδευση και την έρευνα
  • Καριέρα ως ξεναγός
  • Καριέρα στην Αρχειοθέτηση και την Κληρονομιά
  • Καριέρα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης 
  • Καριέρα στις Επιχειρήσεις και το Εμπόριο
  • Καριέρα στο Marketing, τη Διαφήμιση και τις Δημόσιες Σχέσεις
  • Καριέρα στην Πολιτική
  • Καριέρα σε Νομικά Επαγγέλματα

Ακολουθεί μία πιο αναλυτική περιγραφή μερικών επαγγελμάτων που μπορεί κανείς να ακολουθήσει με το πτυχίο Ιστορίας:

Καριέρα στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Έρευνας

Πολλοί απόφοιτοι Ιστορίας συνεχίζουν να μοιράζονται το ενδιαφέρον τους για το αντικείμενο αυτό, ακολουθώντας καριέρα ως εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή στα πανεπιστήμια. Η πρώτη επιλογή συνήθως μπορεί να απαιτεί επιπλέον σπουδές παιδαγωγικής ενώ για να διδάξει κανείς σε πανεπιστήμιο απαιτεί μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο σπουδών.

Πανεπιστήμια

Πολλές προοπτικές στα πανεπιστήμια, συνδυάζουν τόσο τη διδασκαλία όσο και την έρευνα, με τους ιστορικούς να εργάζονται ως λέκτορες και καθηγητές, ενώ ταυτόχρονα διεξάγουν πρωτότυπες έρευνες στον τομέα που εξειδικεύονται. Η σταδιοδρομία του Ακαδημαϊκού Ιστορικού μπορεί επίσης να οδηγήσει στη συγγραφή βιβλίων ή σε μια καριέρα στα ΜΜΕ, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα να μοιράζονται την γνώση τους με δημόσια ακροατήρια ή/και αναγνωστικές ομάδες.

Τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στον ακαδημαϊκό χώρο είναι η βαθιά περιέργεια για τον κόσμο που μας περιβάλλει, ενδιαφέρον για τα ιστορικά γεγονότα και την πεποίθηση πως η ιστορία μπορεί να ενημερώσει για το παρόν και να διαμορφώσει το μέλλον.

Δευτεροβάθμια

 To Εργαστήριο Εναλίων Αρχαιολογικών Ερευνών του Πανεπιστημίου της Κύπρου σε ανασκαφές στο ναυάγιο Μαζωτού, με συμμετοχή φοιτητών. Πρόκειται για ναυάγιο εμπορικού πλοίου της ύστερης κλασσικής περιόδου που εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του χωριού Μαζωτός της Λάρνακας, σε βάθος 45 μέτρων.

Οι απόφοιτοι Ιστορίας μπορούν να ενταχθούν στην δημόσια εκπαίδευση ως καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά από την συμμετοχή σε σχετικά διαγωνισμό ΑΣΕΠ (με μόρια ή με γραπτές εξετάσεις). 

Οι ιστορικοί ανήκουν στον Κλάδο ΠΕ02 Φιλόλογοι. Για διορισμό στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα μπορούν να ενταχθούν στον κλάδο όσοι έχουν:  Πτυχίο Φιλοσοφικού Τμήματος Φιλοσοφικής Σχολής ή Φιλολογίας ή Ελληνικής Φιλολογίας ή Ιστορίας και Αρχαιολογίας ή Ιστορίας και Εθνολογίας ή Ιστορίας − Αρχαιολογίας − Κοινωνικής Ανθρωπολογίας (με κατεύθυνση Ιστορίας ή Αρχαιολογίας) ή Ιστορίας ή Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ή Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής ή Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών ή Φιλοσοφίας ή Φιλοσοφίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Πατρών) ή Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών (Πελοποννήσου) Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο αντίστοιχης ειδικότητας της αλλοδαπής. Πτυχίο Φιλοσοφίας ή Ιστορίας Αρχαιολογίας ή Κλασσικών Σπουδών ή Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Κύπρου.

Να τονιστεί πως, οι απόφοιτοι Ιστορίας, Αρχαιολογίας & Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εντάσσονται στο ΠΕ02 εφόσον επιλέξουν την κατεύθυνση Ιστορίας ή Αρχαιολογίας. Όσοι επιλέξουν κατεύθυνση Κοινωνικής Ανθρωπολογίας εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών

Επίσης, το πτυχίο του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας εξασφαλίζει Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια στους αποφοίτους του ώστε να είναι δυνατή η απορρόφησή τους και από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Προϋπόθεση αποτελεί η ύπαρξη μέσα στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος διδακτικών αντικειμένων που εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές: 

1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής

2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας

3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση. 

Ο οδηγός σπουδών κάθε τμήματος εξειδικεύει τα μαθήματα που πρέπει να παρακολουθήσουν οι φοιτητές εφόσον επιθυμούν να αποκτήσουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια

Εδώ, μπορεί να βρει κανείς μία πρόσφατη προκήρυξη για πρόσληψη εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΣΕΠ, συνολικά 35.007 άτομα -μεταξύ των οποίων και απόφοιτοι Ιστορίας- εκδήλωσαν ενδιαφέρον και υπέβαλαν αίτηση, γεγονός που δείχνει την μεγάλη ζήτηση στον τομέα που μπορεί να είναι αναντίστοιχος της προσφοράς. 

Παράλληλα, οι απόφοιτοι Ιστορίας μπορούν να απασχοληθούν σε ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια χωρίς την διαδικασία του ΑΣΕΠ. 

Καριέρα ως Ξεναγοί

Οι απόφοιτοι Αρχαιολογίας, Ιστορίας και Ιστορίας της Αρχαιολογίας μπορούν να εργαστούν ως ξεναγοί.  

Στον κλάδο ΠΕ Λαογράφων-Εθνολόγων εντάσσονται οι απόφοιτοι των τμημάτων Ιστορίας και Εθνολογίας (ΔΠΘ) αν επιλέξουν την κατεύθυνση λαογραφίας και οι απόφοιτοι του τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας &  Κοινωνικής Ανθρωπολογία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).

Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Ενδεικτικά το 2020 προκηρύχθηκαν 2 μόλις θέσεις ΠΕ Λαογράφων - Εθνολόγων - Κοινωνικών Ανθρωπολόγων στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης.

Το 2012 ψηφίστηκε ο Ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α΄) που προέβλεπε την διεξαγωγή ταχύρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης δίμηνης διάρκειας στο επάγγελμα του ξεναγού για απόφοιτους Τμημάτων Αρχαιολογίας, Ιστορίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών και Ιστορίας και Εθνολογίας Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αναγνωρισμένων πανεπιστημίων της αλλοδαπής. Να σημειωθεί ότι οι Σχολές Ξεναγών, είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους από το 2010 έως το 2017. Τότε, το 2017, το Υπουργείο Τουρισμού πάγωσε τη διοργάνωση των δίμηνων προγραμμάτων κατάρτισης για το επάγγελμα του ξεναγού. 

Οι προκηρυσσόμενες θέσεις για τις Σχολές Ξεναγών καλύπτονται σε ποσοστό 70% από αποφοίτους Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου και σε ποσοστό 30% από πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ενδεικτικά το 2017, όταν άνοιξε ξανά η σχολή ξεναγών της Αθήνας, από τους 37 επιτυχόντες της σχολής μόνο οι 4 ήταν απόφοιτοι Ιστορικών – Αρχαιολογικών Τμημάτων. Εδώ μπορεί να δει κανείς την τελευταία προκήρυξη. 

Μάλιστα, όσοι απόφοιτοι Ιστορικών- Αρχαιολογικών και συναφών Τμημάτων καταφέρουν να εισαχθούν στη Σχολή Ξεναγών, πρέπει να ολοκληρώσουν τον υποχρεωτικό διετή κύκλο και δεν ισχύει το δίμηνο, όπως στην κατάρτιση. 

Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν, πρέπει να έχουν πιστοποιημένη άριστη γνώση επιπέδου Γ2/C2, τουλάχιστον μιας (πέραν της ελληνικής) ξένης γλώσσας. Ορισμένες ξένες γλώσσες μοριοδοτούνται περισσότερο από τις υπόλοιπες. 

Η σειρά εισαγωγής των υποψηφίων ανά κατηγορία εκπαίδευσης προκύπτει από το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνουν, σύμφωνα με ορισμένα κριτήρια (π.χ. βαθμός πτυχίου κτλ)

Πάντως, το πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης των τμημάτων Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αναγνωρισμένων της αλλοδαπής της παρ. 2 του αρ. 14 του ν.710/1977 (δηλαδή Αρχαιολογίας, Ιστορίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών και Ιστορίας και Εθνολογίας) αντιστοιχούν σε 100 μόρια. 

Γενικά Αρχεία του Κράτους – Αρχεία Νομού Ρεθύμνης. Πρόκειται κυρίως για αρχειακό υλικό από το 1880 και εξής, ενώ μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και υλικό που χρονολογείται από το 1659. Δεκάδες παρόμοια αρχεία ανά την Ελλάδα βρίσκονται στη διαδικασία καταγραφής και ψηφιοποίησής του υλικού τους, για χρήση από τη νέα γενειά των ιστορικών της χώρας μας.

Καριέρα στον τομέα της Αρχειοθέτησης και της Κληρονομιάς

Μουσεία, γκαλερί, βιβλιοθήκες και άλλα ιστορικά αρχεία προσφέρουν κάθε ευκαιρία για την καριέρα ενός αποφοίτου Ιστορίας στην αρχειοθέτηση και την κληρονομιά. Σε αντίθεση με την Ακαδημαϊκή Έρευνα, αυτή η καριέρα επικεντρώνεται στη συντήρηση και την οργάνωση ιστορικών αντικειμένων. Αυτά τα ιστορικά αντικείμενα μπορεί να είναι οτιδήποτε όπως για παράδειγμα, από την ταξινόμηση ζώων μέχρι την αρχειοθέτηση διάσημων έργων ζωγραφικής. 

Οι κάτοχοι πτυχίου Ιστορίας υπερέχουν σε αυτούς τους ρόλους λόγω της γνώσης τους για τη σημασία της ιστορίας και την επιθυμία διατήρησής της, προς όφελος της ανθρωπότητας, σήμερα και στο μέλλον.

Οι ρόλοι σε αυτούς τους τομείς μπορεί να ποικίλουν. Από διοικητικοί και επιμελητειακοί, μέχρι έρευνας με αντικείμενο να ψάχνουν βαθύτερα την ιστορική γνώση προκειμένου να προσθέσουν νέα γνώση στην ανθρώπινη κληρονομιά και ιστορία. Άλλοι σχετικοί ρόλοι μπορεί να περιλαμβάνουν τη φιλοσοφία των μουσείων, τη γενεαλογία, τη μουσειακή εκπαίδευση και την αρχαιολογία, ενώ ίσως για κάποιους από αυτούς να απαιτούνται επιπλέον σπουδές και προσόντα.

Καριέρα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Η σταδιοδρομία στα ΜΜΕ μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημοσιογραφία, την αρθρογραφία, την επιμέλεια κειμένων και την παρουσίαση, αλλά και θέσεις όπως ο προγραμματισμός του τηλεοπτικού προγράμματος ενός καναλιού ή μια ραδιοφωνική εκπομπή.

Μία θέση σε Media είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τους αποφοίτους της Ιστορίας. Οι γνώσεις ενός ιστορικού μπορεί να προσφέρει στην ενημέρωση ακρίβεια, πολιτιστική κατανόηση, ευαισθησία και ιστορικό background για τα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα.

Καριέρα στις Επιχειρήσεις και το Εμπόριο

Η σταδιοδρομία στον τομέα των Επιχειρήσεων και του Εμπορίου ταιριάζει σε όσους αποφοίτους Ιστορίας διατηρούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και γνώση για το πώς οι επιχειρήσεις και ο καπιταλισμός έχουν αναπτυχθεί και προσαρμοστεί σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας. 

Για να εξελίξει κάποιος τις προοπτικές σταδιοδρομίας σε αυτόν τον τομέα, μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του αποκτώντας ένα μεταπτυχιακό σχετικό με τις Επιχειρήσεις και το Εμπόριο.

Καριέρα στο Marketing, τη Διαφήμιση και τις Δημόσιες Σχέσεις

Οι πτυχιούχοι Ιστορίας είναι γνωστοί για τις ισχυρές αναλυτικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, καθιστώντας τους επιλογή για ρόλους που βασίζονται στην Επικοινωνία.

Η σταδιοδρομία στο Μάρκετινγκ, τη Διαφήμιση και τις Δημόσιες σχέσεις είναι κατάλληλες για τους αποφοίτους της Ιστορίας που ειδικεύονται στην κατανόηση του πώς τα γεγονότα και οι τάσεις στο παρελθόν έχουν διαμορφώσει τη σύγχρονη κοινωνία και τον πολιτισμό. Επίσης, έχουν δεξιότητες που τους κάνουν να είναι σε θέση να αναλύσουν και να προβλέψουν τη συμπεριφορά των αγορών και των στοχευόμενων κοινών.

Καριέρα στην Πολιτική 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο ένας από τους πιο γνωστούς πτυχιούχους Ιστορίας είναι ο πρώην πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν. Η καριέρα ενός Ιστορικού στην Πολιτική μπορεί να είναι τόσο υψηλού προφίλ όσο και το αξίωμα στο οποίο τελικά θα φτάσει. 

Η Ιστορία και η Πολιτική έχουν στενή σχέση και παρότι ίσως κάποιοι θεωρούν «λιγότερο αναμενόμενη» μια σταδιοδρομία στην Πολιτική για κάποιον απόφοιτο Ιστορίας, αντιθέτως θεωρείται από πολλούς η πιο κατάλληλη, ειδικά για τους μελετητές της Ιστορίας που έχουν επιλέξει να επικεντρωθούν στην ανάλυση βασικών πολιτικών γεγονότων, τα πολιτικά συστήματα και το πολύπλοκο σύνολο παραγόντων που εμπλέκονται στην πολιτική ηγεσία και την αντιπολίτευση. 

Καριέρα σε Νομικά Επαγγέλματα

Οι πτυχιούχοι της Ιστορίας εκτιμώνται ιδιαίτερα από τις νομικές επιχειρήσεις λόγω των ισχυρών τους δεξιοτήτων στην αναλυτική και την κριτική σκέψη. Μία καριέρα στη Νομική, χρειάζεται συγκεκριμένες σπουδές, όμως ως απόφοιτος Ιστορίας μπορεί κάποιος να αναλάβει διοικητικούς και γραφειακούς ρόλους στον νομικό τομέα.

 

 

Ιστορία και Αρχαιολογία

Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.  Δείτε περισσότερα, εδώ.

Ελληνική Εταιρεία Ιστορικών της Εκπαίδευσης. Δείτε περισσότερα, εδώ.

Institute of Historical Research (IHR).  Δείτε περισσότερα, εδώ.

Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (Π.Ε.Ε.). Δείτε περισσότερα, εδώ

International Standing Conference for the History of Education –ISCHE. Δείτε περισσότερα, εδώ.

Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.). Δείτε περισσότερα, εδώ.

Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών (ΙΔ.ΙΣ.ΜΕ.). Δείτε περισσότερα, εδώ. 

Σύλλογος Ελληνών Αρχαιολόγων. Δείτε περισσότερα, εδώ.

Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ). Δείτε περισσότερα, εδώ

Ινστιτούτο Εναλίων Αρχαιολογικών Ερευνών. Δείτε περισσότερα, εδώ

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο