Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστ. Πεδίο
1ο, 2ο, 3ο, 4ο
Βάση 2023
14.450
Βάση 2022
13.800
Εισακτέοι
229
Συντ. Ε.Β.Ε.
1,00

ΓΕΛ

1o πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Αρχαία Ελληνικά 25%

 Ιστορία 25%

 Λατινικά 25%

 

2ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Φυσική 25%

 Χημεία 25%

 Μαθηματικά 25%

 

3ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Φυσική 25%

 Χημεία 25%

 Βιολογία 25%

 

4ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Μαθηματικά 25%

 Πληροφορική 25%

Οικονομία 25%


Κωδικός Σχολής
0130
Πόλη
Ιωάννινα
Πρόσθετες Πληροφορίες

 

 

Οι στόχοι του Παιδαγωγικού Tμήματος  Δημοτικής Eκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πραγματοποιούνται μέσα από τρεις κύκλους σπουδών, οι οποίοι αντιστοιχούν στις τρεις διαστάσεις του δυναμικού ρόλου του εκπαιδευτικού.

Συγκεκριμένα:

  • Ο 1ος κύκλος αναφέρεται στη γενική παιδαγωγική γνώση.
  • Ο 2ος κύκλος αφορά στην κατάρτιση σε θέματα Διδακτικής.
  • Ο 3ος κύκλος αφορά στα γνωστικά αντικείμενα, με έμφαση αυτά που διδάσκονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

 

 

  • Eκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Συμβουλευτικής και Έρευνας
  • Γεωγραφικής και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
  • Γλώσσας, Γλωσσικής Διδασκαλίας και Πολιτισμού
  • Kοινωνικών Eπιστημών και Eκπαίδευσης
  • Mελετών Aπόδημου Eλληνισμού και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
  • Εφαρμογών Eικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση
  • Έρευνας στη Διδασκαλία των Mαθηματικών
  • Διδακτικής και Σχολικής Παιδαγωγικής
  • Εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Φυσικής
  • Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
  • Εικαστικών Τεχνών
  • Μουσική
  • Ξένων Γλωσσών

 

Το πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

  • έχει διάρκεια οκτώ (8) εξάμηνα,
  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS) και οδηγεί στην απονομή ενιαίου πτυχίου.

 

 

Κατά τη διάρκεια του 7ου και 8ου Εξαμήνου οι φοιτητές/ριες του Τμήματος μπορούν να εκπονήσουν προαιρετική πτυχιακή εργασία, η οποία ισοδυναμεί σε δύο εξαμηνιαία μαθήματα.

 

 

Είναι υποχρεωτική και διεξάγεται τόσο στο Πανεπιστήμιο, σε επίπεδο προετοιμασίας, όσο και σε Δημοτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής της πόλης των Ιωαννίνων. Πιο συγκεκριμένα, στον πανεπιστημιακό χώρο η πρακτική άσκηση περιλαμβάνει ανάλυση διδασκαλιών, εργαστηριακές εφαρμογές, παρατήρηση - συζήτηση και επεξεργασία των επιμέρους δεδομένων της διδασκαλίας. H πρακτική εξάσκηση στα Δημοτικά σχολεία συνδέεται με παρακολούθηση των μαθημάτων και με διεξαγωγή διδασκαλιών εκ μέρους των φοιτητών/τριών.

 

1ο Εξάμηνο

  • Βασικές Έννοιες των Μαθηματικών
  • Γενική Ψυχολογία Ι 
  • Σχολείο και Δημόσια Ιστορία, Διδακτικές Προσεγγίσεις
  • Εισαγωγή στην Ιστορική Εκπαίδευση 
  • Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής 
  • Εισαγωγή στο Νεοελληνικό Λόγο 
  • Η Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο: Διεπιστημονικές Εφαρμογές
  • Γεωμετρία 
  • Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία 
  • Η Προσωπικότητα και το Έργο του Εκπαιδευτικού 
  • Ιστορία Nεοελληνικής Εκπαίδευσης 
  • Ιστορία και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση
  • Νεοελληνική Πεζογραφία
  • Ψηφιακός Γραμματισμός

2o Εξάμηνο

  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ι 
  • Βασικές Έννοιες της Φυσικής
  • Εισαγωγή στην Επιστημολογία 
  • Έννοιες και Ζητήματα του Περιβάλλοντος και της Αειφορίας 
  • Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Ι 
  • Εκπαίδευση Ενηλίκων: Αρχές και διδακτικές εφαρμογές 
  • Μουσική Αγωγή 
  • Οργάνωση και Διοίκηση του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος 
  • Παιδικό Βιβλίο 
  • Ψηφιακός Γραμματισμός

3ο Εξάμηνο

  • Εισαγωγή στην Ειδική Παιδαγωγική 
  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία Ι 
  • Σχολική Παιδαγωγική 
  • Δια Βίου Άσκηση και Εκπαίδευση
  • Διαπολιτισμική Αγωγή και Εκπαίδευση 
  • Διδασκαλία και Ψηφιακή Τεχνολογία 
  • Επιστημολογία της Εκπαίδευσης
  • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Αειφορία
  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Κοινωνικογνωστική Ανάπτυξη του Παιδιού 
  • Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση

4ο Εξάμηνο

  • Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά
  • Διδακτική της Γλώσσας I  
  • Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία  
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας Ι  
  • Διδακτικές Μέθοδοι στην Ειδική Αγωγή  
  • Υπολογιστικά Μαθηματικά - Πρακτική Άσκηση  
  • Φιλοσοφία της Παιδείας

5ο Εξάμηνο

  • Εισαγωγή στη Στατιστική  
  • Πληροφορική και Εκπαίδευση  
  • Σχολική Πρακτική Ι 
  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία:Ψυχολογία του Παιδικού Σχεδίου  
  • Εισαγωγή στη Λαογραφία  
  • Εισαγωγή στις Πολιτισμικές Σπουδές  
  • Θέματα Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας  
  • Θεωρίες Προσωπικότητας: Έρευνα και Εφαρμογές  
  • Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης ΙΙ  
  • Παιδαγωγική της Ένταξης  
  • Παιδική Λογοτεχνία, με έμφαση στην παιδική ποίηση  
  • Πειραματική Διδασκαλία Εννοιών των Φυσικών Επιστημών  
  • Προβλήματα Λόγου και Ομιλίας

6ο Εξάμηνο

  • Αξιολόγηση μαθητών: Θεωρίες και πρακτικές  
  • Διδακτική των Μαθηματικών - Πρακτική Άσκηση  
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας ΙΙ  
  • Παιδαγωγική Συμβουλευτική  
  • Βιωματικές Μέθοδοι στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία ΙΙ
  • Γλωσσικές Διαταραχές  
  • Εισαγωγή στη Γλωσσολογία  
  • Εκπαίδευση και εθνικές ιδέες στα Βαλκάνια 19ος-20ός αιώνας  
  • Εκπαιδευτικά Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα
  • Επιθετικότητα, Εκφοβισμός και Διαχείριση στο σχολείο  
  • Εργαστηριακή Προσέγγιση Εννοιών της Φυσικής 
  • Εφαρμογές διαπολιτισμικής παιδαγωγικής στην εκπαιδευτική πράξη
  • Θέματα Επιστημών Ατμόσφαιρας και Διαστήματος στην Εκπαίδευση
  • Κοινωνική και Πολιτική Εκπαίδευση με τη Χρήση ΜΜΕ   
  • Χορευτική πράξη και εκπαιδευτικές εφαρμογές  
  • Ψυχολογία της Εφηβείας: Ανάπτυξη και Ανθεκτικότητα 

7ο Εξάμηνο

  • Διδακτική της Γλώσσας ΙΙ  
  • Διδακτική της Φυσικής - Πρακτική Άσκηση  
  • Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία  
  • Αξιολόγηση και διασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση  
  • Αξιοποίηση ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Έρευνα  
  • Ατομική και Ομαδική Συμβουλευτική στο Σχολικό Πλαίσιο  
  • Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας  
  • Εθνογραφικές προσεγγίσεις του λαϊκού πολιτισμού και του χορού  
  • Εικαστική Αγωγή και Διδακτική της Τέχνης Ια  
  • Ερευνητικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση STEM 
  • Θέματα Διδασκαλίας Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο    
  • Θετική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση  
  • Λογοτεχνία και ετερότητα  
  • Πρακτική Άσκηση με Μικροδιδασκαλίες: Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Διδασκαλίας και Αναστοχασμού
  • Πτυχιακή Εργασία Ι

8ο Εξάμηνο

  • Σχολική Πρακτική ΙΙ - Πολυθέσια και Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία  
  • Ανάπτυξη Έργου με Αναδυόμενες Τεχνολογίες Μάθησης  
  • Διαπολιτισμική Επικοινωνία  
  • Διδακτική της Ιστορίας - Πρακτική Άσκηση  
  • Ειδικά Θέματα Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο  
  • Εκπαίδευση STEM  
  • Εφαρμογές Σχολικής Ψυχολογίας:Διαχείριση Δυσκολιών Συμπεριφοράς
  • Η διδασκαλία του λεξιλογίου: Θεωρία και πράξη  
  • Κοινωνιογλωσσολογία  
  • Λαϊκός πολιτισμός και εκπαίδευση 
  • Στατιστική με έμφαση στις Κοινωνικές Επιστήμες  
  • Συμπεριληπτική Εκπαίδευση: Ένα Σχολείο για Όλους  
  • Σύγχρονη Τέχνη και Εφαρμογές στο Δημοτικό σχολείο  
  • Τα πολιτιστικά προϊόντα στην εκπαίδευση για την δημιουργία μιας συμπεριληπτικής παιδαγωγικής
  • Το αποτελεσματικό σχολείο: θεωρίες και πρακτικές  
  • Πτυχιακή Εργασία ΙΙ 

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • Εικαστική Αγωγή και Διδακτική της Τέχνης 
  • Εικαστική Αγωγή και Διδακτική της Τέχνης 
  • Η Μουσική στην Εκπαίδευση 
  • Πρακτική Άσκηση: Επαγγελματική Εμπειρία σε Εκπαιδευτικά Πλαίσια Ι 
  • Πρακτική Άσκηση: Επαγγελματική Εμπειρία σε Εκπαιδευτικά Πλαίσια ΙΙ

 

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων εδώ

 

 

Οδηγός Σπουδών

 Τα πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της κατεύθυνσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης κατοχυρώνονται με νομοθεσία [Ν. 1566/1985, άρθρα 13 και 15 (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985)].

 Όμως, οι σύγχρονες εξελίξεις στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης δημιουργούν στους/στις αποφοίτους την ανάγκη για απόκτηση περαιτέρω μεταπτυχιακής εξειδίκευσης.

Ενδεικτικές Μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις

Έτσι,

 

 Ως εκπαιδευτικοί 

  • στη δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στον κλάδο ΠΕ 70 Δασκάλων
  • στην ιδιωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

 

Οι απόφοιτοι/ες του Τμήματος  με μεταπτυχιακή εξειδίκευση:


   στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ 71 Δάσκαλοι ΕΑΕ, για τη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: των ΣΜΕ.Α.Ε., των Τμημάτων ένταξης, των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. καθώς και των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, των προγραμμάτων παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι.


  στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ 22 Επαγγελματικών Συμβούλων.


  στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών ή στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των Τυφλών ή στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ή επιμόρφωση και αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία τριών τουλάχιστον ετών εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ31 Εξειδικευμένου: α) Στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών β) στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των Τυφλών γ) στη Νοηματική Γλώσσα των Κωφών.

 

Επιπλέον, οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν:

Ως παιδαγωγοί 

  • σε δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις και οργανισμούς που ασχολούνται με συναφείς θεματικές, όπως τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, τα Ιδρύματα Παιδικής Πρόνοιας, οι παιδικές κατασκηνώσεις, οι ξενοδοχειακές μονάδες, τα παιδικά μουσεία κ.ά. 
  • στην εκπόνηση & υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε Μουσεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, κλπ.
  • σε ελληνικές και διεθνείς ΜΚΟ και άλλους οργανισμούς που πραγματοποιούν εκπαιδευτικά πρόγραμμα καθώς και σε φορείς και οργανισμούς που ασχολούνται με την εκπαίδευση
  • σε φορείς και οργανισμούς Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

 Οι πτυχιούχοι του Τμήματος εντάσσονται στην ειδικότητα ΠΕ Παιδαγωγών

 

Ως ερευνητές/τριες 

  • σε εκπαιδευτικά κέντρα, οργανισμούς και φορείς παιδαγωγικής έρευνας . 

 

Ως συγγραφείς

  • εκπαιδευτικών βιβλίων και περιοδικών ή/και σχολικών βοηθημάτων.

 

Eπιπλέον, ένα μεταπτυχιακό στην εκπαιδευτική τεχνολογία

δίνει τη δυνατότητα στους/ στις αποφοίτους να απασχοληθούν σε θέσεις

  • εκπαιδευτικού συντονισμού,
  • προγραμματισμού και εφαρμογής περιβάλλοντος e- learning,
  • ανάπτυξης ψηφιακών προγραμμάτων σπουδών αλλά και
  • διαδικτυακής διδασκαλίας.

 

Τέλος, αν και ο κόσμος των επιχειρήσεων και της διδασκαλίας μπορεί να φαίνεται ότι κινούνται σε αντίθετη τροχιά, ωστόσο οι δεξιότητες επικοινωνίας και συγγραφής που έχει αποκτήσει ένας/μία απόφοιτος/η των Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης μπορούν να εφαρμοστούν και στον επιχειρηματικό τομέα. 

 Συγκεκριμένα, οι πτυχιούχοι με τις κατάλληλες εξειδικεύσεις σε τομείς Marketing αλλά και Εκπαιδευτικής Διοίκησης μπορούν να απασχοληθούν στους τομείς 

  • της επικοινωνίας και του marketing  
  • της συγγραφής περιεχομένου για τα κοινωνικά δίκτυα
  • της οργάνωσης και διοίκησης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το επάγγελμα του / της Δασκάλου/ Δασκάλας μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας εδώ.

Δείτε την επαγγελματική μονογραφία του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων εδώ.

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Αξίζει να διαβάσετε

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο