Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστ. Πεδίο
1ο

ΓΕΛ:   16.640

ΕΠΑΛ: 10.436
 

Βάση 2022
15.950
Εισακτέοι
133
Συντ. Ε.Β.Ε.
0,90
ΕΒΕ Ειδικού Μαθήματος
0,80

ΓΕΛ

1ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 30%

 Αρχαία Ελληνικά 20%

 Ιστορία 30%

 Λατινικά 20%

 Ειδικό Μάθημα 20%

 

EΠΑΛ

Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας

 Μαθηματικά (Άλγεβρα) 24%

 Νέα Ελληνικά 28%

 ΜΑΘΗΜΑ Ειδικότητας 1  24%

 ΜΑΘΗΜΑ  Ειδικότητας 2 24%

 Ειδικό Μάθημα 20%

Κωδικός Σχολής
0147
Τομείς ΕΠΑΛ
  • Διοίκησης και Οικονομίας
Πόλη
Θεσσαλονίκη
Κατευθύνσεις

1. Δημοσιογραφίας
2. Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

Πρόσθετες Πληροφορίες

 

ΕIΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ

Για την εισαγωγή στο τμήμα μέσω Πανελληνίων απαιτείται εξέταση σε ένα από τα ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών: «Αγγλικά», «Γαλλικά», «Γερμανικά», «Ιταλικά».

 

 

Το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που προσφέρει αμιγώς δημοσιογραφικές σπουδές, με πολύ υψηλές διεθνείς κατατάξεις μεταξύ όμοιων τμημάτων ανά τον κόσμο. 

Σκοπός του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας είναι η κατάρτιση επιστημόνων ικανών να κατανοούν τη διαμεσολαβημένη επικοινωνία στις ποικίλες μορφές, εφαρμογές, διαστάσεις και λειτουργίες της, καθώς και να προάγουν την επιστημονική μελέτη και διερεύνηση της εξέλιξης και του ρόλου αυτής στη σύγχρονη κοινωνία και κουλτούρα.

 

 

  • Κοινωνικών Μέσων
  • Πολιτισμικών και Οπτικών Σπουδών
  • Εφαρμογών Πληροφορικής στα Μ.Μ.Ε.
  • Ηλεκτρονικών Μ.Μ.Ε.
  • Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας
  • Ψηφιακού Μάρκετινγκ και Στρατηγικής Επικοινωνίας

 

 

 

 

Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) εξάμηνα και
  • αντιστοιχεί σε 240  πιστωτικές μονάδες (ECTS).

 

 

Για τη λήψη του πτυχίου οι φοιτητές/ τριες θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς σαράντα έξι (46) μαθήματα, τα οποία διακρίνονται σε Υποχρεωτικά (Υ), Υποχρεωτικά Κατεύθυνσης (ΥΚ), Επιλογής Κατεύθυνσης (ΕΚ) και Ελεύθερης Επιλογής (EΕ).

  • Το τμήμα χορηγεί βεβαίωση γνώσεων Πληροφορικής ή χειρισμού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, έπειτα από την επιτυχή παρακολούθηση τεσσάρων τουλάχιστον μαθημάτων Πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ (υποχρεωτικά ή επιλογής).

 

 

H εκπόνηση πτυχιακής εργασίας είναι υποχρεωτική και για τις δύο κατευθύνσεις και αντιστοιχεί σε 12 ECTS.

 Το θέμα της πτυχιακής εργασίας δύναται να δηλώνεται στο τέλος του ΣΤ΄ εξαμήνου, και εφόσον κάποιος/α έχει δοκιμασθεί επιτυχώς σε τουλάχιστον 30 μαθήματα. 

 

 

H πρακτική άσκηση είναι προαιρετική και για τις δύο κατευθύνσεις σπουδών.

  • Εντάσσεται στην κατηγορία των μαθημάτων Επιλογής Κατεύθυνσης, διαρκεί 3 μήνες και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν από την ολοκλήρωση του Δ΄ εξαμήνου των σπουδών.  

 

1o Eξάμηνο

Κοινά Mαθήματα

  • Αρχές της Δημοσιογραφίας
  • Κοινωνική Ιστορία των ΜΕ
  • Εισαγωγή στη Νεότερη Ελληνική Ιστορία
  • Πολιτική & Διεθνείς θεσμοί
  • Οικονομία των Μέσων Επικοινωνίας
  • Τεχνικές Συγγραφής

2ο Eξάμηνο

Κοινά Mαθήματα

  • Ιστορία της Δημοσιογραφίας
  • Όψεις της Νεοελληνικής Ταυτότητας
  • Θεωρία Επικοινωνίας και Μέσων
  • Αγγλικά για τη Δημοσιογραφία και τα Μέσα Επικοινωνίας
  • Ανάλυση Δημοσιογραφικού Λόγου
  • Τεχνολογίες & Εφαρμογές Πληροφορικής στην επικοινωνία

3ο Εξάμηνο

Κοινά Mαθήματα

  • Μέθοδοι Έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας Θ/Α
  • Κοινωνική Ψυχολογία και Μέσα Επικοινωνίας 

Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας

  • Δημοσιογραφική Ηθική & Δεοντολογία Θ/Α 
  • Γραφή Είδησης
  • δύο (2)  Μαθήματα Επιλογής

Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

  • Δικτυακή Κοινωνία
  • Είδη Δημοφιλούς Κουλτούρας 
  • δύο (2)  Μαθήματα Επιλογής

4ο Εξάμηνο

Κοινά Mαθήματα

  • Δίκαιο των Μέσων Επικοινωνίας
  • Κοινωνιολογία Μέσων Επικοινωνίας 

Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας

  • Δημοσιογραφία, Διαδίκτυο & Μέσα Δικτύωσης Θ/Α 
  • Πολιτική & Δημοσιογραφία 
  • δύο (2)  Μαθήματα Επιλογής

Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

  • Πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες
  • Διοίκηση & Οργάνωση των Μέσων Επικοινωνίας 
  • δύο (2)  Μαθήματα Επιλογής

5ο Εξάμηνο

Κοινά Mαθήματα

  • Τεχνολογίες και εφαρμογές οπτικοακουστικών μέσων 

Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας

  • Ερευνητική Δημοσιογραφία Θ/Α
  • τέσσερα (4)  Μαθήματα Επιλογής

Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

  • Ψηφιακό Μάρκετινγκ Θ/Α
  • τέσσερα (4) Μαθήματα Επιλογής

6ο Εξάμηνο

Κοινά Mαθήματα

  • Επιδράσεις των Μέσων Επικοινωνίας

Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας

  • Aφηγηματική Δημοσιογραφία
  • τέσσερα (4)  Μαθήματα Επιλογής

Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

  • Ψηφιοποίηση και οπτικοποίηση πληροφορίας
  • τέσσερα (4)  Μαθήματα Επιλογής

7ο Εξάμηνο

Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας

  •  Κοινωνιολογία της Δημοσιογραφίας
  • πέντε (5) Μαθήματα Επιλογής
  • Πτυχιακή Εργασία

Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

  • Διαφήμιση και Επικοινωνία
  • τέσσερα (4) Μαθήματα επιλογής
  • Πτυχιακή Εργασία

8ο Εξάμηνο

Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας

  • Διεθνής & Ευρωπαϊκή Δημοσιογραφία
  • τέσσερα (4) Μαθήματα επιλογής
  • Πτυχιακή Εργασία

Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας

  • Πολιτική Επικοινωνία
  • τέσσερα (4) Μαθήματα επιλογής
  • Πτυχιακή Εργασία

 

 Πίνακας Μαθημάτων Υποχρεωτικών Κατ' Επιλογή : Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας 

  • Έρευνα και επαλήθευση δημοσιογραφικού υλικού  
  • Η κριτική των Τεχνών στον Τύπο
  • Εργαστήριο Οπτικοακουστικών Μέσων Ι –Ραδιόφωνο  
  • Δημοσιογραφία για την Ανάπτυξη
  • Δημιουργική Γραφή  
  • Γλώσσα και Κοινωνία  
  • Writing for the Print Media / Έντυπος Δημοσιογραφικός Λόγος
  • Δημοσιογραφία Δεδομένων  
  • Γαλλόφωνα ΜΜΕ και Δημοσιογραφικός Λόγος / Médias Francophones et Discours Journalistique
  • Δημοσιογραφία και Λογοτεχνία  
  • Travel Journalism and Communication 
  • Ειδησεογραφία για τον Τουρισμό και το Ταξίδι
  • Δημιουργική Γραφή  
  • Παραγωγή Ντοκιμαντέρ
  • Εφαρμογές έντυπων εκδόσεων  

 Πίνακας Μαθημάτων Υποχρεωτικών Κατ' Επιλογή : Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας  

  • Τουρισμός και Μέσα Επικοινωνίας
  • Ψυχολογία των Μέσων
  • Σχεδίαση ψηφιακών γραφικών  
  • Εργαστήριο Οπτικοακουστικών Μέσων Ι – Ραδιόφωνο  
  • Λήψη και Επεξεργασία Φωτογραφικής Εικόνας
  • Φύλο και Γλώσσα στα ΜΜΕ
  • Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία
  • Παραγωγή Ζωντανών Τηλεοπτικών Εκπομπών Ι
  • Τεχνικές Διαφήμισης  
  • Τα Μ.Μ.Ε. στην Ελλάδα σήμερα
  • Ιδεολογία, Κοινωνικές Ταυτότητες και Μέσα
  • Επικοινωνία ανθρώπου -υπολογιστή  
  • Συγγραφή Ταξιδιωτικού Περιεχομένου
  • Διαπροσωπική Επικοινωνία
  • Διομαδική –Διαπολιτισμική Επικοινωνία
  • Παραγωγή Ζωντανών Τηλεοπτικών Εκπομπών ΙΙ  
  • Εργαστήριο Οπτικοακουστικών Μέσων ΙΙ – Τηλεόραση  
  • Τηλεόραση και Ψυχαγωγία  
  • Παραγωγή Πολιτισμού και Παγκοσμιοποίηση

Ελεύθερες Επιλογές και για τις δύο Κατευθύνσεις  

  • Ηλεκτρονικές Εκδόσεις και Διαδίκτυο  
  • Σύγχρονο Θέατρο και ΜΜΕ
  • Εισαγωγή στη Νεότερη Βαλκανική Ιστορία
  • Ραδιοφωνική Παραγωγή
  • Οργάνωση και Επεξεργασία Δεδομένων (Θ/Α)
  • Ανάλυση και Οπτικοποίηση δεδομένων σε υπολογιστικά φύλλα 
  • Η Γλώσσα της Προπαγάνδας στα ΜΜΕ / The Language of Propaganda in the Media
  • Κοινωνία της Πληροφορίας
  • Δημοσιογραφία στον Κινηματογράφο 
  • Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία, 1789-1945 
  • Ειδησεογραφικός Γραμματισμός 
  • Αρχές Οικονομικών 
  • Τεχνολογία και Τεχνικές Παρουσιάσεων

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων ΕΔΩ.

 

 

 

Οδηγός Σπουδών

 Οι απόφοιτοι/ες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Α.Π.Θ. μπορούν να απασχοληθούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.

Πιο συγκεκριμένα,

 

Ως Στελέχη 

  • σε Τμήματα Μάρκετινγκ, Δημοσίων Σχέσεων, Πωλήσεων, Διαφήμισης 
  • σε Οργανισμούς και Επιχειρήσεις  στη διαχείριση Κοινωνικών Μέσων, Διαδικτυακής Παρουσίας, Διαχείρισης Υπηρεσιών και Παραγωγής Ψηφιακού Περιεχομένου.
  • σε Γραφεία Τύπου και Δημοσίων σχέσεων οργανισμών.
  • σε Διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί σταθμοί, έντυπα μέσα, ειδησεογραφικοί οργανισμοί)
  • σε εταιρείες Έρευνας Αγοράς και Δημοσκοπήσεων, παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου. 
  • σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς (πολιτιστικούς, αθλητικούς, μη κυβερνητικούς οργανισμούς, οργανισμούς σχετικούς με τον Πολιτισμό και τις Τέχνες) για την επικοινωνιακή πολιτική τους και την διαχείριση ψηφιακών μέσων για την επικοινωνία τους.

Ως Δημοσιογράφοι 

  • στις έντυπες, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, ηλεκτρονικές και διαδικτυακές παραγωγές.

 

 Οι πτυχιούχοι του Τμήματος εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ Επικοινωνίας, Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων.

 

 Όμως, οι σύγχρονες εξελίξεις στην Επικοινωνία και τα Ψηφιακά Μέσα δημιουργούν στους/στις αποφοίτους την ανάγκη για απόκτηση περαιτέρω μεταπτυχιακής εξειδίκευσης.

Ενδεικτικές Μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις


Έτσι,

 

Ως Eπικοινωνιολόγοι / Σύμβουλοι επικοινωνίας 

  • σε πολιτικά κόμματα, πολιτικούς και δημόσια πρόσωπα. 

Ως Αυτοαπασχολούμενοι

  • του ευρύτερου χώρου της Επικοινωνίας

 ​​​​Ως επαγγελματίες ειδικοί 

  • σε θέματα εφαρμοσμένης επικοινωνίας όπως μάρκετινγκ, διαφήμισης, διαχείρισης επωνυμίας (branding), 
  • σε θέματα δημοσιογραφίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθώς και οπτικοακουστικών και ψηφιακών παραγωγών, 
  • σε θέματα ψηφιακών μέσων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου,
  • σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ, διαχείρισης ηλεκτρονικής φήμης.

 

 

Περισσότερες πληροφορίες για την επιστήμη της Δημοσιογραφίας και της Επικοινωνίας μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας εδώ.

 

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο