Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστ. Πεδίο
1ο

ΓΕΛ:  16.370

ΕΠΑΛ: 9.020
 

Βάση 2022
15.950
Εισακτέοι
148
Συντ. Ε.Β.Ε.
1,00
ΕΒΕ Ειδικού Μαθήματος
0,80

ΓΕΛ

1ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 30%

 Αρχαία Ελληνικά 20%

 Ιστορία 30%

 Λατινικά 20%

 Ειδικό Μάθημα 10%

 

ΕΠΑΛ

Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας

 Μαθηματικά (Άλγεβρα) 20%

 Νέα Ελληνικά 30%

 ΜΑΘΗΜΑ Ειδικότητας 1  20%

 ΜΑΘΗΜΑ  Ειδικότητας 2 30%

Ειδικό Μάθημα 10%

Κωδικός Σχολής
0148
Πόλη
Αθήνα
Πρόσθετες Πληροφορίες

 

ΕIΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ

Για την εισαγωγή στο τμήμα μέσω Πανελληνίων απαιτείται εξέταση σε ένα από τα εξής ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών: «Αγγλικά», «Γαλλικά», «Γερμανικά», «Ιταλικά».

 

 

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, είναι ένα από τα νεότερα Τμήματα του ΕΚΠΑ.

  • Σκοπός του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης είναι να προσφέρει μέσα από το διεπιστημονικό χαρακτήρα του, τη δυνατότητα στους/ στις φοιτητές/τριες να ακονίζουν τις κρίσιμες και αναλυτικές ικανότητές τους και  τους/ τις εξοπλίζει με τις θεμελιώδεις και αμετάβλητες απαιτήσεις του επαγγέλματος της επικοινωνίας.

 

 

ΤΟΜΕΙΣ

  1. Κοινωνικής και Πολιτικής Ανάλυσης της Επικοινωνίας
  2. Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας
  3. Ψυχολογίας της Επικοινωνίας, Επικοινωνιακών Πρακτικών και Σχεδιασμού

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

  • Τεχνών και Πολιτιστικής Διαχείρισης
  • Κοινωνικής Έρευνας στα Μ.Μ.Ε.
  • Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα Μ.Μ.Ε.
  • Οπτικοακουστικών Μέσων
  • Ψυχολογίας της Επικοινωνίας & των Μέσων
  • Δημοσιογραφικών Σπουδών και Επικοινωνιακών Εφαρμογών

 

ΕΠΑΛ

Στο τμήμα μπορούν να ενταχθούν απόφοιτοι ΕΠΑΛ του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας

 

Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ έχει διάρκεια τέσσερα (4) έτη,

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) εξάμηνα σπουδών και
  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS).

 

 

Για τη λήψη του πτυχίου  οι φοιτητές/ τριες θα πρέπει να παρακολουθήσουν επιτυχώς

  • εικοσιπέντε (25) υποχρεωτικά μαθήματα,
  • έξι (6) κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα,
  • εννιά (9)  μαθήματα ελεύθερης επιλογής,
  • πέντε (5) υποχρεωτικά σεμινάρια,
  • ένα (1) σεμινάριο πτυχιακής εργασίας και
  • να εκπονήσουν υποχρεωτική πτυχιακή εργασία.

 

 

Η Πρακτική Άσκηση είναι προαιρετική και προσφέρεται ως μάθημα επιλογής σε φοιτητές Β΄ έτους και πάνω, οι οποίοι έχουν περάσει τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθήματα.

  • Αντιστοιχεί σε τέσσερις (4) πιστωτικές μονάδες (ECTS) και μπορεί να πραγματοποιηθεί σε όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους με διάρκεια δύο (2) έως έξι (6) μήνες.

 Η Πρακτική Άσκηση  διενεργείται είτε μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, είτε εκτός προγραμμάτων ΕΣΠΑ.  

 

1ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία των ΜΜΕ
  • Τεχνολογία της Πληροφορίας στην Επικοινωνία και τα ΜΜΕ
  • Ιστορία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
  • Βασικές έννοιες στη Θεωρία της Επικοινωνίας
  • Εισαγωγή στην Ψυχολογία της Επικοινωνίας

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά  Μαθήματα

[ επιλογή ενός (1) ]

  • Πρακτικές εφαρμογές των Τ.Π.Ε. και των Μ.Μ.Ε.
  • Κοινωνική Θεωρία
  • Ιστορία της Τέχνης
  • Πολιτική Οικονομία των ΜΜΕ

2ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Νεοελληνική Λογοτεχνία και Κοινωνία
  • Γλώσσα και Επικοινωνία
  • Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία και τα νέα μέσα
  • Νεότερη Τέχνη και Επικοινωνία

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά  Μαθήματα

[ επιλογή ενός (1) ]

  • Εισαγωγή στον Πολιτισμό και τις Πολιτισμικές Σπουδές
  • Σύγχρονη Ιστορία
  • Εισαγωγή στην Πολιτική Οικονομία

3ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Πολιτική Επικοινωνία
  • Οργάνωση και Πολιτική των ΜΜΕ
  • Εισαγωγή στη Διαφημιστική Επικοινωνία
  • Εισαγωγή στην παραγωγή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά  Μαθήματα

[ επιλογή δύο (2) ]

  • Ευρωπαϊκή ενοποίηση και κρίση
  • Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία
  • Φιλοσοφία της Επικοινωνίας και Πολιτισμός
  • Εισαγωγή στο Ντοκιμαντέρ

4ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Επικοινωνία Ανθρώπου - Μηχανής
  • Κοινωνική Ψυχολογία και Επικοινωνία στις ομάδες
  • Δίκαιο των ΜΜΕ
  • Κοινωνία της Πληροφορίας

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά  Μαθήματα

[ επιλογή δύο (2) ]

  • Ιστορία Κινηματογράφου: Θεωρία και πράξη
  • Πολιτιστική διαχείριση και πολιτιστική κληρονομιά
  • Το Πολιτικό Σύστημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Οικονομική Γεωγραφία και Γεωπολιτική της Ευρύτερης Μέσης Ανατολής και της Τουρκίας

5ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Γνωστικοί και συναισθηματικοί παράγοντες στην επικοινωνία
  • Ελληνικό πολιτικό σύστημα: Πολιτική και Δημοσιότητα – συγκριτική διάσταση
  • Εισαγωγή στη σκηνοθεσία του Κινηματογράφου

Τρία (3) μαθήματα επιλογής

Ένα (1) σεμινάριο υποχρεωτικό κατ’ επιλογήν 

6ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Μεθοδολογία Έρευνας
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη υπηρεσιών ψηφιακής επικοινωνίας
  • Πολιτική και Πολιτισμός

Τρία (3) μαθήματα επιλογής

Ένα (1) σεμινάριο υποχρεωτικό κατ’ επιλογήν 

7ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Κοινωνικοί θεσμοί και κοινωνικές μεταβολές στην Ελλάδα

Δύο (2) μαθήματα επιλογής

Δύο (2) σεμινάρια

Ένα (1) μάθημα ελεύθερης επιλογής

8ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Σεμινάριο υποχρεωτικό κατ’ επιλογήν 
  • Σεμινάριο πτυχιακής 
  • Πτυχιακή 

Πίνακας Μαθημάτων επιλογής

  • Πρακτική Άσκηση
  • Ποσοτικές μέθοδοι
  • Πολιτικό και διπλωματικό ρεπορτάζ
  • Κοινωνική Οικονομία και Εναλλακτικά ΜΜΕ
  • Δημόσιες σχέσεις
  • Διεθνείς κρίσεις και ΜΜΕ
  • Οργανωσιακή Επικοινωνία
  • Δίκαιο της Πληροφορίας – Ειδικά πεδία
  • Ζητήματα δικαίου πνευματικής ιδιοκτησίας στο πεδίο της επικοινωνίας
  • Ποίηση και Επικοινωνία
  • Διοίκηση και Μάρκετινγκ των ΜΜΕ
  • Εισαγωγή στις συγκρούσεις και διαχείριση συγκρούσεων
  • Ζητήματα επιτέλεσης και ψηφιακών μέσων/ Issues in Performance and Digital Media (προσφερόμενο στα αγγλικά)
  • Digital Games, Communication and Learning
  • Ειδικά Θέματα Διαφημιστικής Επικοινωνίας
  • Συγκριτική ανάλυση επικοινωνιακών συστημάτων
  • Ζητήματα νεωτερικότητας-μετανεωτερικότητας
  • Ψυχοκοινωνιολογία των ΜΜΕ
  • Κοινωνιολογία της πολιτιστικής Επικοινωνίας
  • Οικονομικά των ΜΜΕ και επιχειρηματικά μοντέλα

Πίνακας Σεμιναρίων υποχρεωτικών κατ’ επιλογήν

  • Ψυχοκοινωνιολογία της ταυτότητας
  • Επικοινωνιακές διαστάσεις ψηφιακών παιχνιδιών
  • Παιγνιοποιημένες Επικοινωνιακές Διαδικασίες
  • Σεμινάριο Ραδιοφώνου – Ραδιοφωνική Δημοσιογραφία
  • Ηθική, επικοινωνία και Βιοηθική
  • Ερμηνεία λογοτεχνικών κειμένων
  • Σπουδές πορνογραφίας
  • Εισαγωγή στη Θεατρική γραφή και κριτική
  • Λειτουργία και εφαρμογές της πολιτιστικής διαχείρισης
  • Ανάλυση δημοσιογραφικού λόγου
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη συνεργατικού περιεχομένου στο διαδίκτυο
  • Συναισθήματα, κίνητρα και πολιτική συμπεριφορά
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών επικοινωνιακού σκοπού
  • Επικοινωνία, Δημόσια Συμμετοχή και Κοινωνική Καινοτομία για Καλό Σκοπό
  • Το ντοκιμαντέρ στην πράξη
  • Τηλεοπτική παραγωγή – studio
  • Ταυτότητα και διαπροσωπικές σχέσεις στην ψηφιακή εποχή
  • Η κρίση της ελληνικής κοινωνίας

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων ΕΔΩ.

 

 

Οδηγός Σπουδών

Οι απόφοιτοι/ες του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών μπορούν να απασχοληθούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.

 

Πιο συγκεκριμένα, 

 

Ως στελέχη 

  • σε Τμήματα Μάρκετινγκ, Δημοσίων Σχέσεων, Πωλήσεων, Διαφήμισης 
  • σε Οργανισμούς και Επιχειρήσεις  στη διαχείριση Κοινωνικών Μέσων, Διαδικτυακής Παρουσίας, Διαχείρισης Υπηρεσιών και Παραγωγής Ψηφιακού Περιεχομένου.
  • σε Γραφεία Τύπου και Δημοσίων σχέσεων οργανισμών.
  • σε Διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί σταθμοί, έντυπα μέσα, ειδησεογραφικοί οργανισμοί)
  • σε εταιρείες Έρευνας Αγοράς και Δημοσκοπήσεων, παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου. 
  • σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς (πολιτιστικούς, αθλητικούς, μη κυβερνητικούς οργανισμούς, οργανισμούς σχετικούς με τον Πολιτισμό και τις Τέχνες) για την επικοινωνιακή πολιτική τους και την διαχείριση ψηφιακών μέσων για την επικοινωνία τους.

 

  Οι πτυχιούχοι του Τμήματος εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ Επικοινωνίας, Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων.

 

Ως Δημοσιογράφοι 

  • στις έντυπες, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, ηλεκτρονικές και διαδικτυακές παραγωγές.

 

 Όμως, οι σύγχρονες εξελίξεις στην Επικοινωνίας και τα Ψηφιακά Μέσα δημιουργούν στους/στις αποφοίτους την ανάγκη για απόκτηση περαιτέρω μεταπτυχιακής εξειδίκευσης.

Ενδεικτικές Μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις


Έτσι,

 

Ως Επικοινωνιολόγοι / Σύμβουλοι επικοινωνίας 

  • σε πολιτικά κόμματα, πολιτικούς και δημόσια πρόσωπα. 

Ως Αυτοαπασχολούμενοι

  • του ευρύτερου χώρου της Επικοινωνίας

Ως επαγγελματίες ειδικοί 

  • σε θέματα εφαρμοσμένης επικοινωνίας όπως μάρκετινγκ, διαφήμισης, διαχείρισης επωνυμίας (branding), 
  • σε θέματα δημοσιογραφίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθώς και οπτικοακουστικών και ψηφιακών παραγωγών, 
  • σε θέματα ψηφιακών μέσων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου,
  • σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ, διαχείρισης ηλεκτρονικής φήμης.

 

Περισσότερες πληροφορίες για την επιστήμη της Δημοσιογραφίας και της Επικοινωνίας μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας εδώ.

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο