Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Πόλη
Αθήνα
Κατευθύνσεις

1. Πολιτισμός και Πολιτιστική Διαχείριση
2. Μέσα Επικοινωνίας
3. Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις

Διάρκεια
8 εξάμηνα
Πρόσθετες Πληροφορίες

Το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, το πρώτο από τα Τμήματα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που δημιουργήθηκε σε ελληνικό ΑΕΙ, άρχισε να λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 1990-91.

Αποστολή του είναι: «Η θεωρητική και ιστορική-εμπειρική διερεύνηση του φαινομένου της επικοινωνίας, η δημιουργία στελεχιακού δυναμικού δημοσίων υπηρεσιών, δημοσίων σχέσεων και τύπου του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, η κατάρτιση δημοσιογράφων και στελεχών για τον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και για τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, καθώς και στελεχών όλων των μορφών επικοινωνίας και ενημέρωσης».

Τομείς:

Οι Τομείς έχουν συσταθεί με υπουργική απόφαση (αρ. Β1/412, ΦΕΚ Β487/27.7.90) και καλύπτουν συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα που εμπίπτουν στα ευρύτερα διδακτικά, επιστημονικά και ερευνητικά ενδιαφέροντα των οικείων μελών ΔΕΠ.

  1. Τομέας Επικοινωνίας
  2. Τομέας Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
  3. Τομέας Πολιτιστικής Διαχείρισης

Τα Εργαστήρια του Τμήματος:

Στο Τμήμα λειτουργούν τρεις Κατευθύνσεις από το Ε' εξάμηνο σπουδών και μετά:

  • Εργαστήριο Πολιτισμού - Κατεύθυνση Πολιτισμού και Πολιτιστικής Διαχείρισης -
  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας - Κατεύθυνση Μέσα Επικοινωνίας
  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημόσιων Σχέσεων - Κατεύθυνση Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων

 Η επιλογή Κατεύθυνσης (από το Ε' εξάμηνο και μετά) αντιστοιχεί με την υποχρεωτική επιλογή 2 Εργαστηρίων Κατεύθυνσης.

Για τη λήψη πτυχίου οι φοιτηεές θα πρέπει να έχουν περάσει: 5 μαθήματα ανά εξάμηνο. Σύνολο μαθημάτων για τη λήψη πτυχίου 40 (32 υποχρεωτικά επιλογής ή Ελεύθερης Επιλογής ή ΜΕΤ και 8 υποχρεωτικά (Εργαστήρια Κατεύθυνσης).

Α΄ Εξάμηνο

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

[Επιλέγονται πέντε (5) μαθήματα ή τέσσερα Υ.Ε. και ένα (1) μάθημα από τις άλλες κατηγορίες]

  • Εισαγωγή στις σπουδές των Μέσων (Δεν θα διδαχθεί το ακαδ. έτος 2019-20)
  • Εισαγωγή στη δημοσιογραφία
  • Εισαγωγή στον πολιτισμό και τις πολιτισμικές σπουδές
  • Εισαγωγή στην πληροφορική
  • Εισαγωγή στην πολιτική οικονομία
  • Παιχνίδι και επικοινωνία

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΑΣ - ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (ΜΕΤ)

(ΠΡΟΣΟΧΗ: Επιλέγεται ΜΟΝΟ μέχρι ένα από τα κάτωθι)

  • Γλώσσα ειδικότητας στις κοινωνικές επιστήμες: Γαλλικά [Τμήμα Ξένων Γλωσσών]
  • Γλώσσα ειδικότητας στις κοινωνικές επιστήμες: Ιταλικά [Τμήμα Ξένων Γλωσσών]
  • Εισαγωγή στη διεθνή πολιτική
  • Εισαγωγή στη Nεοελληνική κοινωνία
  • ΜΕΤ 6225 Ψυχολογία των διαπροσωπικών σχέσεων Ι

Προσοχή! Τα μαθήματα ΜΕΤ δεν θα εμφανίζονται ως οφειλόμενα στο επόμενο ακαδ. έτος.

 

Β ́ Εξάμηνο

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

[Επιλέγονται πέντε (5) μαθήματα ή τέσσερα Υ.Ε. και ένα (1) μάθημα από τις άλλες κατηγορίες]

  • Εισαγωγή στη νεότερη και σύγχρονη ιστορία
  • Οργάνωση και διοίκηση
  • Σπουδές οπτικού πολιτισμού
  • Η/Υ - Εισαγωγή στην επιστήμη του ιστού: Τεχνολογίες, υπηρεσίες, εφαρμογές
  • Συγγραφή ακαδημαϊκών κειμένων
  • Οργάνωση του κράτους
  • Εισαγωγή στην κυβερνοψυχολογία
  • Ψυχολογικές θεωρίες των μέσων

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ - ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (ΜΕΤ)

  • ΜΕΤ Ψυχολογία των διαπροσωπικών σχέσεων

Προσοχή! Τα μαθήματα ΜΕΤ δεν θα εμφανίζονται ως οφειλόμενα στο επόμενο ακαδ. έτος.

 

Γ ́ Εξάμηνο

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

[Επιλέγονται πέντε (5) μαθήματα ή τέσσερα Υ.Ε. και ένα (1) μάθημα από τις άλλες κατηγορίες ]

  • Πολιτική κοινωνιολογία
  • Αρχές μάρκετινγκ: Προϊόντα, υπηρεσίες,πολιτισμός
  • Μέθοδοι επικοινωνιακής έρευνας 
  • Ιστορία του κινηματογράφου Ι 
  • English language for Media and Communication*
  • Εισαγωγή στη μουσειολογία
  • 19ος - 20ός αι. Κινήματα στη διεθνή τέχνη και στη λογοτεχνία
  • Sociology of the internet* 
  • Ψηφιακές εφαρμογές και συνεργατικά εργαλεία στα Μέσα και την επικοινωνία

* Τα μαθήματα προσφέρονται και στις φοιτήτριες και στους φοιτητές ERASMUS

 

Δ ́ Εξάμηνο

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
[ Επιλέγονται πέντε (5) μαθήματα]

  • Επικοινωνία και γλώσσα, Ι 
  • English language for cultural studies* 
  • Introduction to advertising and public relations* 
  • Ιστορία του κινηματογράφου ΙΙ 
  • Ζητήματα σύγχρονης επικοινωνίας 
  • Κράτος και Σύνταγμα 
  • Φιλοσοφία των Μέσων 
  • Ψηφιακές μέθοδοι και έρευνα στο διαδίκτυο
  • Εισαγωγή στην ιστορία της τέχνης
  • Παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου με έμφαση στις τεχνολογίες εμβύθισης (immersive technologies) στη δημοσιογραφία και την επικοινωνία

* Τα μαθήματα προσφέρονται και στις φοιτήτριες και στους φοιτητές ERASMUS

 

Ε ́ Εξάμηνο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

Κατεύθυνση: Πολιτισμός και Πολιτιστική Διαχείριση

  • Εργαστήριο Πολιτισμού Ι:
  • Πολιτισμική κληρονομιά
  • Εργαστήριο Πολιτισμού ΙI: Κινηματογράφος

Κατεύθυνση: Μέσα Επικοινωνίας

  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας Ι:
  • Εισαγωγή στο ρεπορτάζ και στην αφήγηση: η μικρή φόρμα
  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας ΙΙ: Ραδιοφωνική και ακουστική επικοινωνία

Κατεύθυνση: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις

  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων Ι: Εφαρμοσμένο μάρκετινγκ – Ψηφιακό / Μobile μάρκετινγκ
  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων ΙΙ: Ψηφιακή δημιουργικότητα: Apps, games, coding

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΟΙΝΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

[επιλέγονται τρία (3) μαθήματα]

  • Επικοινωνία και γλώσσα ΙΙ
  • Ιστορία των Πολιτικών Ιδεών
  • Κανόνες δημοσιογραφικής δεοντολογίας
  • Social issues, social innovation and corporate responsibility*
  • Η χρήση του design ως επικοινωνιακού εργαλείου και οι ιδέες που μετατρέπονται σε εικόνα και βίντεο
  • Φυσικές & τυπικές γλώσσες της επικοινωνίας
  • Διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο 

* Το μάθημα προσφέρεται και στις φοιτήτριες και στους φοιτητές ERASMUS

 

ΣΤ ́ Εξάμηνο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

Κατεύθυνση: Πολιτισμός και Πολιτιστική Διαχείριση

  • Εργαστήριο Πολιτισμού ΙΙΙ: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολιτιστική επικοινωνία
  • Εργαστήριο Πολιτισμού ΙV: Παραγωγή περιεχομένου ιστοσελίδας στο πεδίο των πολιτισμικών σπουδών

Κατεύθυνση: Μέσα Επικοινωνίας
[επιλέγονται δύο (2) από τα τρία (3) εργαστήρια]

  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας III:
  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δημοσιογραφία
  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας IV: Ειδικά ρεπορτάζ – αθλητισμός, πολιτισμός
  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας XI: Εναλλακτική δημοσιογραφία


Κατεύθυνση: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις

  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων III: Στρατηγική επικοινωνίας και Social Media – Startup επιχειρηματικότητα
  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων IV: Έρευνα αγοράς – Στρατηγική χρήσης διαφημιστικών μέσων

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΟΙΝΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

[επιλέγονται τρία (3) μαθήματα]

  • History of theatre* 
  • Πολιτική επικοινωνία
  • Στρατηγική επιχειρήσεων και οργανισμών Ι
  • Οικονομικά των ΜΜΕ 
  • Αισθητική των Μέσων
  • Επεξεργασία εικόνας, βίντεο και ήχου 
  • Διοίκηση ολικής ποιότητας

* Το μάθημα προσφέρεται και στις φοιτήτριες και στους φοιτητές ERASMUS

 

Ζ ́ Εξάμηνο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

Κατεύθυνση: Πολιτισμός και Πολιτιστική Διαχείριση

  • Εργαστήριο Πολιτισμού V: Διαχείριση πολιτιστικών εκδηλώσεων
  • Εργαστήριο Πολιτισμού VI: Θέατρο / Σύγχρονη Παραστασιολογία

Κατεύθυνση: Μέσα Επικοινωνίας

  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας V: Ψηφιακές εφαρμογές, data journalism και ψηφιακή δημιουργικότητα
  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VΙ: Η τηλεόραση στην εποχή της διαμεσικότητας: δημοσιογραφικές πρακτικές
  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας ΙΧ : Όψεις του διαδικτύου – Κριτικές προσεγγίσεις

Κατεύθυνση: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις

  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων V: Δημιουργικότητα - Η τέχνη της αφήγησης (Storytelling)
  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων VI: Διαχείριση κρίσεων – Προσομοίωση στο φυσικό κόσμο και στα Social Media

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ - ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (ΜΕΤ)

ΚΟΙΝΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
[επιλέγονται τρία (3) μαθήματα]

  • Αφηγηματικός λόγος: Θεωρίες και εφαρμογές
  • Δίκαιο των Μέσων Ι: Δίκαιο του Τύπου 
  • Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
  • Θεωρίες της επικοινωνίας 
  • Εικόνα και επικοινωνία 
  • Εισαγωγή στη σύγχρονη τέχνη 
  • Πτυχιακή εργασία (Οφειλόμενο Η ́ Εξαμήνου)
  • ΜΕΤ Η προστασία των προσωπικών δεδομένων στη Δημόσια Διοίκηση

 

Η ́ Εξάμηνο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

Κατεύθυνση: Πολιτισμός και Πολιτιστική Διαχείριση

  • Εργαστήριο Πολιτισμού VII: Εφαρμοσμένη έρευνα στο πεδίο του πολιτισμού
  • Εργαστήριο Πολιτισμού VIII: Η πολιτιστική διαχείριση στην πράξη: τομείς, μεθοδολογία, εφαρμογές

Κατεύθυνση: Μέσα Επικοινωνίας

  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VII: Η μεγάλη φόρμα
  • Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VΙΙΙ: Παραγωγή περιεχομένου για on-line Και web TV

Κατεύθυνση: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις

  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων VII – Δημόσιες Σχέσεις: Η δύναμη της αφήγησης (storytelling), Native/Branded content
  • Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων VIII: Ηγεσία και συναισθηματική νοημοσύνη

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΟΙΝΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

[επιλέγονται τρία (3) μαθήματα ή ένα (1) μάθ. και πτυχιακή εργασία ή δύο μαθ. και πρακτική άσκηση]

  • Ανάλυση μηνύματος 
  • Δίκαιο των Μέσων ΙΙ: Δίκαιο της ραδιοτηλεόρασης
  • Εικόνα και πολιτισμός: Υπολογιστική ανάλυση οπτικού πολιτισμού
  • Νεοελληνική λογοτεχνία στα ΜΜΕ 
  • Νομικό και θεσμικό πλαίσιο του πολιτισμού
  • Πτυχιακή εργασία 
  • Πρακτική άσκηση

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων ΕΔΩ

Οδηγός Σπουδών

Απόφοιτοι του Τμήματος εργάζονται σε ευρύ φάσμα φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, περιλαμβανομένων του Υπουργείου Τύπου, του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, πολλών έντυπων, ηλεκτρονικών και ψηφιακών μέσων επικοινωνίας, εταιρειών διαφήμισης και έρευνας αγοράς, πολιτιστικών φορέων κ.ά.

Το Τμήμα διατηρεί σχέσεις με κλαδικούς και επαγγελματικούς φορείς σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του, και αποτελεί σημαντικό συνομιλητή στο δημόσιο διάλογο που αφορά στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, στην πολιτιστική πολιτική κλπ. Η ανταπόκριση αυτή ελέγχεται μεταξύ άλλων και με την συνεχή επαφή του Τμήματος με τους αποφοίτους του και τη σταδιοδρομία τους τόσο σε επίπεδο σπουδών και ακαδημαϊκής τους πορείας (μεταπτυχιακές σπουδές εσωτερικού ή εξωτερικού), όσο και σε επίπεδο επαγγελματικής απασχόλησης στην αντίστοιχη αγορά εργασίας.

Το Τμήμα επιδιώκει να ανταποκριθεί, στο μέτρο του δυνατού, και εντός των συγκεκριμένων συνθηκών και συγκυριών, στις προσωπικές και επαγγελματικές επιδιώξεις των φοιτητών.

Η σπουδή της «επικοινωνίας» είναι σημαντική για όλα σχεδόν τα επαγγέλματα που έρχονται σε άμεση επαφή με τον άνθρωπο: εκπαίδευση, διοίκηση, δημόσιες σχέσεις, πολιτιστική διαχείριση, διαφήμιση, υπηρεσίες υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες, νομική επιστήμη, marketing, δημοσιογραφία κ.ά.

Το ίδιο σημαντική είναι η σπουδή των επικοινωνιακών φαινομένων για όσους σχεδιάζουν να ασχοληθούν με αντικείμενα που απαιτούν ικανότητες σε τομείς όπως: γραπτός και προφορικός λόγος, η τέχνη του ακροάσθαι, επίλυση προβλημάτων δια της αναλύσεως και συνθέσεως, τεχνικές της συνομιλίας και του επιχειρήματος, πολιτισμική γνώση και εμπειρία, επαφή με τις νέες τεχνολογίες και έρευνα αγοράς.

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο