Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστ. Πεδίο
1ο
Βάση 2023
16.260
Βάση 2022
15.185
Εισακτέοι
150
Συντ. Ε.Β.Ε.
1,00

ΓΕΛ

1o πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 35%

 Αρχαία Ελληνικά 25%

 Ιστορία 20%

 Λατινικά 20%

Αντικείμενο
Κωδικός Σχολής
1550
Πόλη
Φλώρινα
Πρόσθετες Πληροφορίες

 

 

Το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας ιδρύθηκε το 2019, έχει έδρα τη Φλώρινα και εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.ιδρύθηκε το 2019, έχει έδρα τη Φλώρινα και εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.

 Σκοπός του Τμήματος Ψυχολογίας  είναι η καλλιέργεια και προαγωγή της Ψυχολογίας ως επιστήμη μέσω της ακαδημαϊκής διδασκαλίας και της έρευνας, τόσο της βασικής όσο και της εφαρμοσμένης. Αυτό επιχειρείται μέσω της έμφασης που δίνεται κατά την προπτυχιακή διδασκαλία στην προοπτική της ανάπτυξης των ερευνητικών δεξιοτήτων φοιτητών/τριών/τριών, που είναι απαραίτητες στον/στην νέο/α επιστήμονα/ισσα για μια επιτυχή σταδιοδρομία.

 

 

Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα και
  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS).

 

 

Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει

  • είκοσι (20) Υποχρεωτικά Μαθήματα (Y),
  • δύο (2) Υποχρεωτικά μαθήματα Ξένης Γλώσσας,
  • δεκαεπτά (17) Υποχρεωτικά επιλογής Μαθήματα (YE) και 
  • δώδεκα (12) Ελεύθερης επιλογής (ΕΕ).

 

 

Οι φοιτητές/ριες έχουν τη δυνατότητα να εκπονήσουν πτυχιακή εργασία, η οποία έχει ερευνητικό χαρακτήρα και ισοδυναμεί συνολικά με 16 πιστωτικές μονάδες ECTS, κατανεμημένες ισόποσα σε δύο εξάμηνα (Πτυχιακή Εργασία Ι & Πτυχιακή Εργασία ΙΙ) κατά το 4ο έτος των σπουδών.

 

 

Η πρακτική άσκηση αποτελεί υποχρεωτικό μέρος των Σπουδών του Τμήματος Ψυχολογίας. 

 Δικαίωμα πρακτικής άσκησης έχουν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές κατά το 4ο έτος των σπουδών τους (7ο και 8ο εξάμηνο) και εφόσον έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα των προηγούμενων εξαμήνων.

 Υλοποιείται στη διάρκεια δύο εξαμήνων (χειμερινό και εαρινό) ενός ακαδημαϊκού έτους, σε δομές εφαρμοσμένης Ψυχολογίας που λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, εγκεκριμένα από ή/και συνεργαζόμενα με δημόσιους φορείς.

 

1ο Εξάμηνο

  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ι: Προγεννετική ανάπτυξη έως μέση παιδική ηλικία
  • Γνωστική Ψυχολογία Ι: Αντίληψη, Προσοχή,Κατηγοριοποίηση, Αναπαραστάσεις
  • Κοινωνική Ψυχολογία Ι: Ιστορία, Μεθοδολογία, Ενδοατομικές Διαδικασίες, Διαπροσωπικές Διαδικασίες
  • Θεωρίες Προσωπικότητας 
  • Βιοψυχολογία 
  • Μεθοδολογία Ψυχολογικής Έρευνας 

2ο Εξάμηνο

  • Κλινική Ψυχολογία Ι
  • Γνωστική Ψυχολογία ΙΙ: Μνήμη, Γλώσσα, Σκέψη, Επίλυση προβλημάτων
  • Ψυχοπαθολογία του βρέφους, του παιδιού & του εφήβου
  • Νευροψυχολογία 
  • Ψυχολογική Εκτίμηση - Προετοιμασία Πρακτικής Άσκησης
  • Στατιστική Ι: Εισαγωγή στις Μεθόδους της Μονομεταβλητής Ανάλυσης
  • Γραμματισμός Επιστημονικής Αναζήτησης

3ο Εξάμηνο

  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία
  • Στατιστική ΙΙ : Εισαγωγή στις Μεθόδους Διμεταβλητής και Πολυμεταβλητής Ανάλυσης
  • Αγγλικά Ι 

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά (ΥΕ) Μαθήματα

[ επιλογή τριών (3) ]

  • Αξιολόγηση Γνωστικών και Μαθησιακών Ικανοτήτων
  • Εφαρμοσμένη Νευροψυχολογία
  • Εργαστήρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
  • Ηθική Ανάπτυξη
  • Πολιτική Ψυχολογία  
  • Θετική Ψυχολογία
  • Ψυχοδιαγνωστική – Αξιολόγηση προσωπικότητας, ψυχικής λειτουργίας και ψυχοπαθολογίας

Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής

[επιλογή ενός (1) ]

  • Δεοντολογία της Ψυχολογίας
  • Ιστορία-Επιστημολογία της Ψυχολογίας

4ο Εξάμηνο

  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία ΙΙ: Εφηβεία έως ύστερη ενήλικη ζωή
  • Κοινωνική Ψυχολογία ΙΙ: Ομαδικές Διαδικασίες, Διομαδικές Διαδικασίες, Κοινωνικές Αναπαραστάσεις, Στροφή στο λόγο
  • Αγγλικά ΙΙ 

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά (ΥΕ) Μαθήματα

[ επιλογή τριών (3) ]

  • Βιοψυχολογία του Άγχους και των Διαταραχών του
  • Νευρωνική Ανάπτυξη και Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές
  • Ψυχοκοινωνικά Προβλήματα Σχολικής και Εφηβικής Ηλικίας
  • Συνεξέλιξη Νόησης και Πολιτισμού
  • Ψυχολογία Κινήτρων
  • Διαπολιτισμική Ψυχολογία
  • Εργαστήρια Κοινωνικής Ψυχολογίας
  • Εργαστήριο Κλινικής Ψυχολογίας
  • Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη ΓνωστικήΣυμπεριφορική Ψυχοθεραπεία

Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής

[επιλογή ενός (1) ]

  • Θάνατος και η διαχείριση του πένθους
  • Αθλητική Ψυχολογία

5ο Εξάμηνο

  • Κλινική Ψυχολογία ΙΙ 
  • Ψυχοπαθολογία Ενηλίκων

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά (ΥΕ) Μαθήματα

[ επιλογή τεσσάρων (4) ]

  • Ψυχογλωσσολογία
  • Αξιολόγηση Επιτελικών Λειτουργιών
  • Εργαστήριο Μελέτης Συναισθημάτων  
  • Κριτική Κοινωνική Ψυχολογία
  • Στάσεις και Αξίες
  • Ψυχολογία των Διαπροσωπικών Σχέσεων
  • Εγκληματολογική Ψυχολογία
  • Σχολική Ψυχολογία: θεωρία και εφαρμογές/παρεμβάσεις
  • Γονεϊκότητα και Συμβουλευτική Γονέων

Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής

[επιλογή ενός (1) ]

  • Θέματα Παιδονευροψυχολογίας
  • Ψυχολογία των Εξαρτήσεων

6ο Εξάμηνο

  • Συμβουλευτική Ψυχολογία 
  • Οργανωσιακή Ψυχολογία 

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά (ΥΕ) Μαθήματα

[ επιλογή τεσσάρων (4) ]

  • Γλωσσικές Δυσκολίες: Οριοθέτηση, Αξιολόγηση και Παρέμβαση
  • Εργαστήρια Γνωστικής Ψυχολογίας
  • Γνωσιακή Επιστήμη
  • Εφηβεία και Αναδυόμενη Ενηλικίωση
  • Ψυχολογία της Τρίτης Ηλικίας: Δια Βίου Ανάπτυξη
  • Κοινωνικές Αναπαραστάσεις
  • Ψυχολογία της Επικοινωνίας
  • Συγκρούσεις και Συλλογικές Δράσεις
  • Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα
  • Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία
  • Τραύμα & Ψυχοκοινωνική Παρέμβαση

Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής

[επιλογή ενός (1) ]

  • Αλληλεπίδραση ανθρώπου με ρομπότ
  • Κριτική Σκέψη

7ο Εξάμηνο

  • Πρακτική Άσκηση

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά (ΥΕ) Μαθήματα

[ επιλογή δύο (2) ]

  • Γνωστική Αποκατάσταση  
  • Εφαρμοσμένη Αναπτυξιακή Ψυχολογία  
  • Κοινωνική Νόηση 
  • Ψυχολογία της Υγείας 

Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής

[επιλογή τεσσάρων (4) ή δυο (2) συν την Πτυχιακή Εργασία Ι ]

  • Ψυχοφαρμακολογία
  • Ψυχανάλυση: Θεωρία και Πράξη
  • Γνωστικές Διαταραχές σε Ηλικιωμένους
  • Μαθησιακές Δυσκολίες: Αξιολόγηση και Παρέμβαση
  • Μεταγνωστικές Διεργασίες και Αυτο-ρύθμιση
  • Επιστημονική Τεχνογραφία
  • Πτυχιακή Εργασία Ι]

8ο Εξάμηνο

Πρακτική Άσκηση ΙΙ

Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής

[επιλογή τεσσάρων (4) ή δυο (2) συν την Πτυχιακή Εργασία ΙΙ ]

  • Εγκέφαλος και Συναισθήματα
  • Νευροψυχολογία των Γενετικών Συνδρόμων
  • Θεραπευτικές Προσεγγίσεις μέσω της Τέχνης
  • Περιβαλλοντική Ψυχολογία
  • Ειδικά Θέματα Σωφρονιστικής Ψυχολογίας
  • Διευρυμένη Πρακτική Άσκηση
  • Πτυχιακή Εργασία ΙΙ

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων ΕΔΩ.

 

 

Οδηγός Σπουδών

 Οι επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των Τμημάτων Ψυχολογίας ποικίλλουν ανάλογα με την εξειδίκευση αλλά και τη θεραπευτικη προσέγγιση που θα επιλέξουν.

 Οι απόφοιτοι/ες θα πρέπει μετά την απόκτηση του πτυχίου τους να απευθυνθούν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Επαγγελμάτων Υγείας της Περιφέρειας τους ώστε να αποκτήσουν την  Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος Ψυχολόγου.

Ενδεικτικές Μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις


 Ειδικότερα,

 

 Είτε ως ελεύθερος/η επαγγελματίας     είτε ως εξειδικευμένο προσωπικό σε φορείς και οργανισμούς.

 

Ως  Κλινικός/ή Ψυχολόγος

  • σε νοσοκομεία, κλινικές και άλλες δημόσιες ή ιδιωτικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας, θεραπευτικές κοινότητες απεξάρτησης, ιδρύματα και οργανισμούς για τα άτομα με αναπηρία, κέντρα αποκατάστασης και γηροκομεία. 

  • σε ιδρύματα αρωγής ανηλίκων του Υπ. Δικαιοσύνης, κ.α.

 Οι Κλινικοί Ψυχολόγοι χρησιμοποιώντας θεραπευτικές μεθόδους αξιολογούν, παρεμβαίνουν και θεραπεύουν τα ψυχολογικά προβλήματα των ασθενών.

 

Ως Ψυχοθεραπευτής/τρια

  • ο οποίος/ η οποία εργάζεται με άτομα, ζευγάρια, γκρουπ ή οικογένειες ώστε να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν ψυχολογικά και συναισθηματικά προβλήματα αλλά και θέματα διαπροσωπικών σχέσεων.

 

Ως σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

  • το αντικείμενο του συμβούλου μπορεί να περιλαμβάνει την ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και ενηλίκων για θέματα που αφορούν τις σχέσεις, την υγεία, την κακοποίηση αλλά και την κατάθλιψη.

 

Ως Ερευνητής/τρια

  • σε ιδιωτικούς ή δημόσιους ερευνητικούς οργανισμούς ή/και σε πανεπιστήμια
  • σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις

 

Στον τομέα της Εκπαίδευσης

Ως Σχολικός/ή Ψυχολόγος

 Οι πτυχιούχοι Ψυχολογίας ανήκουν στον Κλάδο ΠΕ 23 Ψυχολόγων​​​​​​, και μπορούν να εργαστούν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής καθώς και σε σχολεία Γενικής Αγωγής για την εξειδικευμένη συναισθηματική υποστήριξη των μαθητών/τριών αλλά και την επίλυση συμπεριφορικών ζητημάτων.  

 

Ως Σύμβουλος Σταδιοδρομίας

  • σε διάφορους  κοινωνικούς φορείς παροχής Υπηρεσιών όπως στις  Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των Δήμων, όπου λειτουργούν γραφεία εύρεσης εργασίας και άλλες υπηρεσίες συμβουλευτικής στήριξης των δημοτών, τον Ο.Α.Ε.Δ. και άλλους φορείς στήριξης της απασχόλησης. 

 Οι πτυχιούχοι Ψυχολογίας με μεταπτυχιακό

  • στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μπορούν να ενταχθούν στον κλάδο ΠΕ 22 Επαγγελματικών Συμβούλων
  • στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών ή στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των Τυφλών ή στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ή επιμόρφωση και αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία τριών τουλάχιστον ετών μπορούν να ενταχθούν στον κλάδο ΠΕ31 Εξειδικευμένου: α) Στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών β) στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των Τυφλών γ) στη Νοηματική Γλώσσα των Κωφών.

 

Ακόμη, λιγότερο γνωστοί αλλά αναπτυσσόμενοι τομείς δραστηριοποίησης ενός/μιας Ψυχολόγου είναι

 η Δικαστική Ψυχολογία: όπου ο/η Ψυχολόγος σε συνεργασία με άλλους επαγγελματίες της ποινικής διαδικασίας ( αστυνομικούς, δικηγόρους) ασχολείται με θέματα που αφορούν την εγκληματική συμπεριφορά, την αξιοπιστία των μαρτύρων αλλά και τον σχεδιασμό θεραπείας για τους παραβάτες.

 η Αθλητική Ψυχολογία: όπου ο/η Ψυχολόγος σε συνεργασία με άλλους επαγγελματίες (προπονητές, φυσιοθεραπευτές, διαιτολόγους, εργομέτρες) ασχολείται με θέματα που αφορούν την βελτίωση της απόδοσης, την ευημερία και την αντιμετώπιση κυρίως συναισθηματικών προβλημάτων (άγχος, εξουθένωση) των αθλητών/τριών.

 η Οργανωσιακή Ψυχολογία: όπου ο/η Ψυχολόγος στα πλαίσια μιας επιχείρησης διαχειρίζεται και εφαρμόζει αρχές και προγράμματα που θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα, την ευημερία και την παραγωγικότητα του ανθρώπινου δυναμικού της.

 

Τέλος, στην εποχή της τεχνολογίας έχει αναδειχθεί και ο κλάδος της


 Κυβερνοψυχολογίας, η οποία εστιάζει στις ψυχολογικές πτυχές της διαδικτυακής συμπεριφοράς και των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων των ατόμων στα εικονικά περιβάλλοντα ( μέσα κοινωνικής δικτύωσης, games κ.ά.)

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για τις σπουδές στην Ψυχολογία στο άρθρο μας εδώ.

 

 
 
 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο