Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.


Αντικείμενο
Κωδικός Σχολής
1439
Τομείς ΕΠΑΛ
  • Πληροφορικής
  • Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
Πόλη
Λάρισα
Πανελλαδικές Εξετάσεις
  •   Επιστ. Πεδίο
  • 2ο, 4ο
  •   Βάση ΓΕΛ
  • 10.400
  •   Βάση ΕΠΑΛ
  • 14.689
  •   Εισακτέοι
  • 283
  •   Συντ. Ε.Β.Ε.
  • 0,80

ΓΕΛ

2ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία  20%

 Φυσική 30%

 Χημεία 20%

 Μαθηματικά 30%

 

4ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία  20%

 Μαθηματικά 25%

 Πληροφορική 30%

 Οικονομία  25%

 

ΕΠΑΛ

Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκρονικής και Αυτοματισμού

 Μαθηματικά (Άλγεβρα)  22%

 Νέα Ελληνικά  20%

 ΜΑΘΗΜΑ Ειδικότητας 1   29%

 ΜΑΘΗΜΑ  Ειδικότητας 2  29%

 

Τομέας Πληροφορικής

 Μαθηματικά (Άλγεβρα)  22%

 Νέα Ελληνικά  20%

 ΜΑΘΗΜΑ Ειδικότητας 1   29%

 ΜΑΘΗΜΑ  Ειδικότητας 2  29%


Πρόσθετες Πληροφορίες

 

 

Το Τμήμα πλήρως όλο το βασικό φάσμα γνώσεων στο γνωστικό πεδίο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), το οποίο και αξιοποιεί στο πλαίσιο της ανάπτυξης ευρύτερων Ψηφιακών Συστημάτων, δηλαδή συστημάτων που αποθηκεύουν, επεξεργάζονται και μεταδίδουν δεδομένα και πληροφορίες σε ψηφιακή μορφή.

 

 

  • Συστημάτων Υπολογιστών (CSLab)
  • Ασύρματων και Κινητών Τηλεπ/κών Συστημάτων (WiMoTS)
  • Εφαρμογών Ψηφιακών Συστημάτων Επόμενης Γενιάς (NGDSALab) 

 

 

 

 Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα και
  • αντιστοιχεί σε 270 πιστωτικές μονάδες ( ECTS).

 

 

Οι σπουδές στο Τμήμα χωρίζονται σε δύο κύκλους:

  • στον Α ́ Κύκλο Σπουδών (Βασικό Κύκλο), που περιλαμβάνει τα πρώτα τέσσερα εξάμηνα σπουδών και
  • στο Β ́ Κύκλο Σπουδών (Κύκλο Εξειδίκευσης), που περιλαμβάνει τα τελευταία τέσσερα εξάμηνα σπουδών. 

Τα μαθήματα του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών χωρίζονται σε Υποχρεωτικά και Επιλογής. 

- Στα πρώτα τέσσερα εξάμηνα όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά.

- Τόσο στο Ε’, όσο και στο ΣΤ’ εξάμηνο ο φοιτητής / η φοιτήτρια πρέπει να περάσει 2 υποχρεωτικά μαθήματα και 4 από τα προσφερόμενα μαθήματα επιλογής.

- Τόσο στο Ζ’, όσο και στο Η’ εξάμηνο ο φοιτητής / η φοιτήτρια πρέπει να  περάσει 3 από τα προσφερόμενα μαθήματα επιλογής.
 

 

 

 Κατά τη διάρκεια ολόκληρου του 4ου έτους ο  φοιτητής / η φοιτήτρια εκπονεί Πτυχιακή Εργασία.

 

 

Το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων θεσμοθέτησε και λειτουργεί Πρόγραμμα Μαθημάτων Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας  (ΠΜΠΔΕ)  για τους/τις  φοιτητές/τριες  του.  

Με  την  ολοκλήρωση των σπουδών τους  στο  Τμήμα  Ψηφιακών  Συστημάτων,  όσοι  απόφοιτοι/ες  έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς  το  ΠΜΠΔΕ λαμβάνουν μαζί με το πτυχίο τους και Παράρτημα Πτυχίου με τίτλο «Πιστοποίηση Παιδαγωγικής και 
Διδακτικής Επάρκειας». 


Τα οκτώ (8) μαθήματα του ΠΜΠΔΕ παρέχουν συνολικά 30 μονάδες ECTS και είναι τα ακόλουθα: 

  • Διδακτική της Τεχνολογίας (εξ.6) 
  • Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (εξ.6) 
  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία (εξ.7) 
  • Γενική Παιδαγωγική (εξ.7) 
  • Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (εξ.7) 
  • Συστήματα Ηλεκτρονικής Μάθησης (εξ.8) 
  • Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός STEM (εξ.8) 
  • Πρακτική Άσκηση (μικρο‐διδασκαλίες) (εξ.8)

 

 

H Πρακτική Άσκηση (ΠΑ) του ΤΨΣ είναι προαιρετική, διαρκεί 2 μήνες και διεξάγεται κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς (Ιούλιο και Αύγουστο).


 Δε βαθμολογείται και της αποδίδονται πέντε (5) πιστωτικές μονάδες ECTS που δεν λαμβάνονται  υπόψη στο συνολικό αριθμό των ECTS που απαιτείται για τη λήψη πτυχίου, αλλά αναγράφονται  στο Παράρτημα Διπλώματος.

Οι προϋποθέσεις συμμετοχής για τους/τις  φοιτητές/τριες στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:

  • Να έχουν ολοκληρώσει το 5ο εξάμηνο των σπουδών τους. 
  • Να έχουν συγκεντρώσει το 75% των ECTS των μαθημάτων του 1ου και 2ου έτους του Προγράμματος Σπουδών του ΤΨΣ (όπως προκύπτει από την αναλυτική βαθμολογία).

 

 

1ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Αγγλική Γλώσσα  & Τεχνική Ορολογία    
  • Μαθηματική Ανάλυση    
  • Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα    
  • Εισαγωγή στον Προγραμματισμό    
  • Ψηφιακή Σχεδίαση    
  • Φυσική    

2ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Αγγλική Γλώσσα & Τεχνική Ορολογία ΙΙ    
  • Διακριτά Μαθηματικά    
  • Πιθανότητες και Στατιστική    
  • Ηλεκτρονική    
  • Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός    
  • Ανάλυση και Σχεδίαση Συστημάτων    

 ​​​​​​3ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Αριθμητική Ανάλυση    
  • Προχωρημένος προγραμματισμός    
  • Δίκτυα Υπολογιστών Ι    
  • Δομές Δεδομένων    
  • Σήματα και Συστήματα    
  • Γραμμική Άλγεβρα    

4ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Κινητός και Διάχυτος Υπολογισμός    
  • Συστήματα Βάσεων Δεδομένων    
  • Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος    
  • Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων    
  • Οργάνωση Υπολογιστικών Συστημάτων    
  • Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ

5ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Τεχνολογία Λογισμικού    
  • Ψηφιακά Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα    

Μαθήματα επιλογής

[ επιλογή τεσσάρων (4) ]

  • Αρχές Εφοδιαστικής Αλυσίδας    
  • Τεχνολογίες και Εφαρμογές Διαδικτύου    
  • Ευρυζωνικές Επικοινωνίες    
  • Παράλληλα και Κατανεμημένα Συστήματα    
  • Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου    
  • Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης    
  • Ενσωματωμένα Συστήματα    
  • Μεταγλωττιστές    
  • Εφαρμογές Ψηφιακών Συστημάτων στο Περιβάλλον    
  • Οικολογία και Αειφορία    
  • Μεθοδολογία Έρευνας    

6ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Λειτουργικά Συστήματα    
  • Τεχνητή Νοημοσύνη και Έμπειρα Συστήματα    

 Μαθήματα επιλογής

[ επιλογή τεσσάρων (4) ]

  • Παράλληλος Προγραμματισμός    
  • Αρχιτεκτονική Υπολογιστών    
  • Ασφάλεια Ψηφιακών Συστημάτων    
  • Συστήματα Πραγματικού Χρόνου    
  • Εξόρυξη Γνώσης και Συστήματα Λήψης Αποφάσεων    
  • Επεξεργασία Εικόνας και Video    
  • Ασύρματες και Κινητές Επικοινωνίες    
  • Συστήματα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν    
  • Εφαρμογές Συστημάτων  Ακριβείας στην Πρωτογενή Παραγωγή    
  • Εφαρμογές Ψηφιακών Συστημάτων στη Βιομηχανία    
  • Διδακτική της Τεχνολογίας

 7ο Εξάμηνο

Μαθήματα επιλογής

[ επιλογή τριών (3) ]

  • Θεωρία Πληροφορίας
  • Σχεδιασμός Συστημάτων Υλικού    
  • Σχεδίαση και Προσομοίωση Συστημάτων    
  • Ασύρματα Δίκτυα Αισθητήρων και Διαδίκτυο των Πραγμάτων    
  • Θεωρία Γραφημάτων    
  • Μετεωρολογία και Ψηφιακά Συστήματα    
  • Εφαρμογές Τηλεμετρίας και Τηλεπισκόπησης    
  • Ψηφιακά Συστήματα στην Αλιεία    
  • Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία    

8ο Εξάμηνο

Μαθήματα επιλογής

[ επιλογή τριών (3) ]

  • Θεωρία Υπολογισμού    
  • Διοίκηση Έργων Λογισμικού    
  • Επιχειρησιακή Έρευνα    
  • Ρομποτικά Συστήματα    
  • Συστήματα Ευφυών Πρακτόρων
  • Εφαρμογές Γεωπληροφορικής στο Περιβάλλον    
  • Διασφάλιση Ποιότητας Ψηφιακών Συστημάτων    
  • Τηλεϊατρική και Τηλεκτηνιατρική    
  • Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων εδώ.

 

 

Οδηγός Σπουδών

Το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καλύπτει όλο το βασικό φάσμα γνώσεων της τεχνολογίας των υπολογιστών και της πληροφορικής, ώστε οι απόφοιτοί του να έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα και τις επαγγελματικές προοπτικές που έχουν και οι απόφοιτοι Τμημάτων συναφών με την πληροφορική, αλλά παρέχει και εξειδίκευση γνώσεων που επιτρέπει στους αποφοίτους αυτούς να αναπτύσσουν καινοτόμα συστήματα για ανερχόμενους τομείς, με μεγάλο οικονομικό αντικείμενο και κοινωνική επίδραση στο κοντινό και απώτερο μέλλον.

Ειδικότερα,

 

είτε ως αυτοαπασχολούμενος,

είτε ως υπεύθυνος ή στέλεχος ιδιωτικών ή δημόσιων επιχειρήσεων, oργανισμών και υπηρεσιών στους παρακάτω κλάδους:

  • Μηχανική Μάθηση, η οποία εστιάζει σε αλγόριθμους υπολογιστών που μπορούν να μάθουν από ένα σύνολο δεδομένων σε ιατρικές βιομηχανίες και χρηματοοικονομικούς τομείς, με ορισμένες να επικεντρώνονται ιδιαίτερα στην αναγνώριση εικόνας και ομιλίας.

Θέσεις Εργασίας: Machine Learning Researcher, MLOps (Machine Learning Operations) Engineer, Data Scientist, Machine Learning Analyst. 

  • Τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence), η οποία περιλαμβάνει τη χρήση αλγορίθμων, την αναπαράσταση γνώσης και τη λογική συλλογιστική, τη ρομποτική, τη μηχανική μάθηση, την επεξεργασία φυσικής γλώσσας κ.ά. για την αυτοματοποίηση συστημάτων.

 Θέσεις Εργασίας: Artificial Intelligence Architect, Artificial Intelligence Researcher, Machine Learning Engineer, Artificial Intelligence data analyst, Artificial Intelligence Engineer

  • Ασφάλεια Υπολογιστών και Δικτύων (Computer and Network Security), η οποία παρέχει μια εις βάθος κατανόηση των τρεχουσών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες υπολογιστών που σχεδιάζουν και αναπτύσσουν ασφαλή, κρίσιμα για την ασφάλεια συστήματα, και περιλαμβάνει την ασφάλεια δικτύων, προηγμένα λειτουργικά συστήματα, κρυπτογραφία, ασφαλείς βάσεις δεδομένων κ.λπ. 

 Θέσεις Εργασίας: Security Engineer, Network Security Analyst, System Security Analyst 

  • Κυβερνοασφάλεια (Cybersecurity), η οποία εστιάζει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή συστημάτων και προγραμμάτων που αποσκοπούν στην πρόληψη επιθέσεων στον κυβερνοχώρο. 

 Θέσεις Εργασίας: Security Engineer, Network Security Analyst, System Security Analyst, Cybersecurity Analyst, Penetration Tester, Cryptographer, Security Consultant  

  • Επιστήμη Δεδομένων (Data Science), η οποία περιλαμβάνει τη συλλογή, την ανάλυση και την εξαγωγή συμπερασμάτων από δεδομένα. 

 Θέσεις Εργασίας: Data Scientist, Data Analyst, Business Intelligence Analyst, Machine Learning Engineer, Information Scientist, Database Administrator, Data Engineer, Analytics Manager 

  • Μηχανική Λογισμικού (Software Engineering), η οποία περιλαμβάνει τη μελέτη, τον σχεδιασμό, τη δοκιμή, την εφαρμογή και τη συντήρηση μεγάλων και πολύπλοκων συστημάτων λογισμικού. Φυσικά όλοι οι μηχανικοί λογισμικού έρχονται σε επαφή με πολλές και διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού (Java, Python, JavaScript, Ruby, C#, Go κ.λπ.) και σχετιζόμενα frameworks (π.χ. Python Django) και συνήθως καταλήγουν να εξειδικευτούν σε 2-3 από αυτές τις γλώσσες.

 Θέσεις Εργασίας: Software Development Engineer, Software Engineer, Full-stack web Developer, Game Developer, Mobile app Developer  

  • Ψηφιακά μέσα (Digital media), όπου οι σχεδιαστές/τριες ψηφιακών μέσων εργάζονται στη δημιουργία παιχνιδιών υπολογιστών, εφαρμογών, υπηρεσιών χαρτογράφησης, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οποιουδήποτε άλλου λογισμικού που ξεφεύγει από την τεχνική εστίαση της παραδοσιακής επιστήμης των υπολογιστών.

 Θέσεις Εργασίας: Mobile Application Developer (iOS, Android), Video Game Designer, Video Game Developer, Software Engineer 

  • Βιολογικός υπολογισμός ή Βιοϋπολογισμός (Biocomputation): Ο Βιοϋπολογισμός είναι μια διεπιστημονική εξειδίκευση που εστιάζει σε υπολογιστικές προκλήσεις και λύσεις στους τομείς εφαρμογής της βιολογικής και ιατρικής πληροφορικής.

 Θέσεις εργασίας: Bioinformatician, Data Scientist, Computational Biomedical Engineering, Computational Biologist, Computational Scientist Bioinformatics 

  • Διαχείριση Πληροφοριών και Αναλυτική (Information Management and Analytics), η οποία ασχολείται με σύγχρονα συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων και πληροφοριών, με μεθόδους εξόρυξης μεγάλων συνόλων δεδομένων (ή ανακάλυψη γνώσης από βάσεις δεδομένων), καθώς και με τον σχεδιασμό μηχανισμών και την υποστήριξη των διαδικασιών που διευκολύνουν την συλλογή και ανάλυση των δεδομένων.

 Θέσεις Εργασίας: Management Information Assistant Analyst, Data Analyst, Analytics & Information Management Consultant, Content Strategist, Database Developer, Information Architect,  IT Project Manager, Data Governance 

  • Πληροφοριακά ή Υπολογιστικά Συστήματα (Systems) 

 Θέσεις Εργασίας: Systems Engineer, System Analyst, Application Analyst, Information System Manager, Computer Network Architect

  • Δίκτυα (Networks),  που εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί χρησιμοποιούν τόσο ενσύρματα όσο και ασύρματα δίκτυα για την ανταλλαγή πληροφοριών με εσωτερικούς και εξωτερικούς ενδιαφερόμενους φορείς.

 Θέσεις εργασίας:  Network Administrator, Network Analyst, Network Architect, Network Security Manager, System Engineer, Network Programmer, Telecommunications Specialist 

  • Ρομποτική (Robotics)

 Θέσεις εργασίας:  Ερευνητές, Προγραμματιστές, Testing Technicians, Automation Engineers, Robotics Engineer, Robotics Operator, Robotics - Software Development Engineer, Robotics Technologist

  •  Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (Human-Computer Interaction), η οποία είναι η γνωστική περιοχή της πληροφορικής που μελετάει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση διαδραστικών υπολογιστικών συστημάτων (interactive computer systems) δηλαδή συστημάτων που αλληλεπιδρούν με τους χρήστες τους.

 Θέσεις εργασίας: UX Designer, UX Researcher, Usability Engineer, Product Designer 

 

Επιπλέον,

 οι απόφοιτοι/ες του Τμήματος μπορούν να εργαστούν στην εκπαίδευση καθώς  εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ 86 Πληροφορικής.

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για την επιστήμη της Πληροφορικής στο άρθρο μας εδώ

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Σχετικά Βίντεο

Παρουσίαση Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο