Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.


Αντικείμενο
Πόλη
Λευκωσία
Πρόσθετες Πληροφορίες

 

 

To πτυχιακό πρόγραμμα Πληροφορικής στοχεύει στο να προσφέρει στους μαθητές μια ολοκληρωμένη βάση στον τομέα της επιστήμης των υπολογιστών και να τους προετοιμάσει να γίνουν αποτελεσματικοί επαγγελματίες πληροφορικής. Το πρόγραμμα βασίζεται τόσο στη θεωρία όσο και στην πρακτική, με έμφαση στις έννοιες και τις τεχνικές που είναι απαραίτητες για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υπολογιστών. Μετά την αποφοίτησή του ο φοιτητής είναι έτοιμος να εργοδοτηθεί στη βιομηχανία ή αν επιλέξει να συνεχίσει σε μεταπτυχιακές σπουδές.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί γύρω από έναν πυρήνα τεχνολογίας υπολογιστών, επίλυσης προβλημάτων, συστηματικής ανάπτυξης προγραμμάτων και σύγχρονων προσεγγίσεων ανάλυσης και σχεδιασμού συστημάτων με θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες, όπως αυτές απαιτούνται για την εκπαίδευση των επαγγελματιών πληροφορικής που καλούνται να υλοποιήσουν σύνθετα συστήματα λογισμικού κατάλληλα για τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας μας.

Το πρόγραμμα στοχεύει πρωτίστως στα εξής:

  • Παροχή προς τους φοιτητές προηγμένων θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων της πληροφορικής, επιτρέποντάς τους να εργαστούν στον κλάδο της πληροφορικής στον εμπορικό, βιομηχανικό και κυβερνητικό τομέα.
  • Ανάπτυξη των δυνατότητων των φοιτητών ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να αναπτύξουν τις προσωπικές και επαγγελματικές τους δυνατότητες, και να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στην ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας στην επιστήμη των υπολογιστών.
  • Προετοιμασία των φοιτητών για συνέχεια της μόρφωσής τους με μεταπτυχιακές σπουδές και έρευνα.
  • Παροχή προς τους φοιτητές μιας ισχυρής αίσθησης κοινωνικής δέσμευσης, παγκόσμιου οράματος και της ικανότητας ανεξάρτητης αυτομάθησης.

Πιο αναλυτικά οι κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Να βελτιώσει την κριτική σκέψη των φοιτητών και να αναπτύξει τις βασικές τους δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων.
  • Να εισαγάγει το πεδίο της επιστήμης των υπολογιστών και των αρχών των υπολογιστών, της αλγοριθμικής σκέψης και του προγραμματισμού.
  • Να προσφέρει εξοικείωση στους φοιτητές σχετικά με τις σημαντικότερες εμπορικές εφαρμογές της πληροφορικής και τις σχετικές υπολογιστικές τεχνικές.
  • Να εισαγάγει τους φοιτητές σε έννοιες προγραμματισμού και μεθοδολογίες σχεδιασμού, ανάπτυξης, ελέγχου και τεκμηρίωσης προγραμμάτων.
  • Να εισαγάγει τεχνικές για συστηματική ανάλυση προβλημάτων, προδιαγραφές προγραμμάτων, σχεδιασμό, κωδικοποίηση, έλεγχο, εντοπισμό σφαλμάτων και τεκμηρίωση προγραμμάτων.
  • Να προσφέρει εξοικείωση στους φοιτητές σχετικά με τις σύγχρονες και δημοφιλείς γλώσσες προγραμματισμού και λειτουργικά συστήματα.
  • Να εισαγάγει τις αρχές που διέπουν την μηχανική λογισμικού υπολογιστών, τα συστημάτα βάσεων δεδομένων, τα δίκτυα υπολογιστών, την ασφάλεια υπολογιστών και δεδομένων καθώς και το διαδίκτυο.
  • Να εξετάσει και να αξιολογήσει τα σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα και να εφαρμόσει σύγχρονες τεχνικές υπολογιστών στη δημιουργία νέων και βελτιωμένων επιχειρησιακών συστημάτων πληροφοριών.
  • Να ενσωματώσει θεωρητικά μοντέλα με την πρακτική υπολογιστών, έτσι ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί ο ρόλος της πρακτικής εφαρμογής στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μεθόδων προδιαγραφής, επικύρωσης και εκτέλεσης.
  • Να προσφέρει στους φοιτητές την δυνατότητα να κατανοήσουν τα μοντέλα υπολογισμού και τα μέσα εφαρμογής τους τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού υπολογιστών όσο και σε λογισμικό.
  • Να προσφέρει εξοικείωση στους φοιτητές με τις νέες εξελίξεις στον τομέα της Επιστήμης των Υπολογιστών, όπως η Μηχανική Μάθηση και η Τεχνητή Νοημοσύνη (Machine Learning and Artificial Intelligence), η κυβερνοασφάλεια (Cybersecurity), το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT).

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τέσσερεις θεματικές ενότητες οι οποίες μπορούν να εξερευνηθούν μέσω των μαθημάτων επιλογής του προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα, διατίθενται οι ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  1. Κυβερνοασφάλεια και ιδιωτικότητα (Security and Privacy)
  2. Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση (Artificial Intelligence and Machine Learning)
  3. Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things)
  4. Εικονική Πραγματικότητα και δημιουργία Παιγνιδιών (Virtual Reality and Game Development)

Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν κάποια θεματική ενότητα, θα πρέπει να παρακολουθήσουν τουλάχιστον τρία μαθήματα από την αντίστοιχη περιοχή.

 

Γλώσσα Διδασκαλίας: Αγγλική (Τα μαθήματα του πρώτου και δεύτερου χρόνου προσφέρονται επίσης και στα Ελληνικά)

Μέθοδος Φοίτησης: Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
 

 Η φοίτηση στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας είναι τετραετής,

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα και
  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες ( ECTS).

 

 

Semester 1

  • Programming Principles I
  • Software Development Lab I
  • Digital Systems    
  • Discrete Mathematics
  • Calculus I    

Semester 2

  • Programming Principles II
  • Software Development Lab II    
  • English Composition    
  • Calculus II
  • Ethics    

Semester 3

  • Systems Analysis and Design    
  • Data Structures
  • Object-Oriented Programming
  • Assembly Language Programming
  • Elements of Physics

Semester 4

  • Technical Writing and Research    
  • Visual Programming
  • Human Computer Interaction    
  • Probability and Statistics I
  • Linear Algebra I    

Semester 5

  • Computer Graphics
  • Theory of Computation
  • Computer Organization and Architecture
  • Internet Programming
  • Project Management

Semester 6

  • Database Management Systems
  • Operating Systems    
  • Networks and Data Communication    
  • Algorithms    
  • Database Applications Development    

Semester 7

  • Advanced Databases
  • Artificial Intelligence    
  • Systems Programming    
  • Compiler Design
  • Final Year Project I    

Semester 8

  • Data Mining    
  • Software Engineering    
  • Computer Security
  • Internet Technologies
  • Final Year Project II

 

 

Οι απόφοιτοι του κλάδου Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν ως μέλη στο Επιστημονικό Τεχνικό Επιμελητήριο Κύπρου (ΕΤΕΚ).

Ειδικότερα,

 

είτε ως αυτοαπασχολούμενος, είτε ως υπεύθυνος ή στέλεχος ιδιωτικών ή δημόσιων επιχειρήσεων, oργανισμών και υπηρεσιών στους παρακάτω κλάδους:

  • Μηχανική Μάθηση, η οποία εστιάζει σε αλγόριθμους υπολογιστών που μπορούν να μάθουν από ένα σύνολο δεδομένων σε ιατρικές βιομηχανίες και χρηματοοικονομικούς τομείς, με ορισμένες να επικεντρώνονται ιδιαίτερα στην αναγνώριση εικόνας και ομιλίας.

Θέσεις Εργασίας: Machine Learning Researcher, MLOps (Machine Learning Operations) Engineer, Data Scientist, Machine Learning Analyst. 

  • Τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence), η οποία περιλαμβάνει τη χρήση αλγορίθμων, την αναπαράσταση γνώσης και τη λογική συλλογιστική, τη ρομποτική, τη μηχανική μάθηση, την επεξεργασία φυσικής γλώσσας κ.ά. για την αυτοματοποίηση συστημάτων.

 Θέσεις Εργασίας: Artificial Intelligence Architect, Artificial Intelligence Researcher, Machine Learning Engineer, Artificial Intelligence data analyst, Artificial Intelligence Engineer

  • Ασφάλεια Υπολογιστών και Δικτύων (Computer and Network Security), η οποία παρέχει μια εις βάθος κατανόηση των τρεχουσών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες υπολογιστών που σχεδιάζουν και αναπτύσσουν ασφαλή, κρίσιμα για την ασφάλεια συστήματα, και περιλαμβάνει την ασφάλεια δικτύων, προηγμένα λειτουργικά συστήματα, κρυπτογραφία, ασφαλείς βάσεις δεδομένων κ.λπ. 

 Θέσεις Εργασίας: Security Engineer, Network Security Analyst, System Security Analyst 

  • Κυβερνοασφάλεια (Cybersecurity), η οποία εστιάζει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή συστημάτων και προγραμμάτων που αποσκοπούν στην πρόληψη επιθέσεων στον κυβερνοχώρο. 

 Θέσεις Εργασίας: Security Engineer, Network Security Analyst, System Security Analyst, Cybersecurity Analyst, Penetration Tester, Cryptographer, Security Consultant  

  • Επιστήμη Δεδομένων (Data Science), η οποία περιλαμβάνει τη συλλογή, την ανάλυση και την εξαγωγή συμπερασμάτων από δεδομένα. 

 Θέσεις Εργασίας: Data Scientist, Data Analyst, Business Intelligence Analyst, Machine Learning Engineer, Information Scientist, Database Administrator, Data Engineer, Analytics Manager 

  • Μηχανική Λογισμικού (Software Engineering), η οποία περιλαμβάνει τη μελέτη, τον σχεδιασμό, τη δοκιμή, την εφαρμογή και τη συντήρηση μεγάλων και πολύπλοκων συστημάτων λογισμικού. Φυσικά όλοι οι μηχανικοί λογισμικού έρχονται σε επαφή με πολλές και διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού (Java, Python, JavaScript, Ruby, C#, Go κ.λπ.) και σχετιζόμενα frameworks (π.χ. Python Django) και συνήθως καταλήγουν να εξειδικευτούν σε 2-3 από αυτές τις γλώσσες.

 Θέσεις Εργασίας: Software Development Engineer, Software Engineer, Full-stack web Developer, Game Developer, Mobile app Developer  

  • Ψηφιακά μέσα (Digital media), όπου οι σχεδιαστές/τριες ψηφιακών μέσων εργάζονται στη δημιουργία παιχνιδιών υπολογιστών, εφαρμογών, υπηρεσιών χαρτογράφησης, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οποιουδήποτε άλλου λογισμικού που ξεφεύγει από την τεχνική εστίαση της παραδοσιακής επιστήμης των υπολογιστών.

 Θέσεις Εργασίας: Mobile Application Developer (iOS, Android), Video Game Designer, Video Game Developer, Software Engineer 

  • Βιολογικός υπολογισμός ή Βιοϋπολογισμός (Biocomputation): Ο Βιοϋπολογισμός είναι μια διεπιστημονική εξειδίκευση που εστιάζει σε υπολογιστικές προκλήσεις και λύσεις στους τομείς εφαρμογής της βιολογικής και ιατρικής πληροφορικής.

 Θέσεις εργασίας: Bioinformatician, Data Scientist, Computational Biomedical Engineering, Computational Biologist, Computational Scientist Bioinformatics 

  • Διαχείριση Πληροφοριών και Αναλυτική (Information Management and Analytics), η οποία ασχολείται με σύγχρονα συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων και πληροφοριών, με μεθόδους εξόρυξης μεγάλων συνόλων δεδομένων (ή ανακάλυψη γνώσης από βάσεις δεδομένων), καθώς και με τον σχεδιασμό μηχανισμών και την υποστήριξη των διαδικασιών που διευκολύνουν την συλλογή και ανάλυση των δεδομένων.

 Θέσεις Εργασίας: Management Information Assistant Analyst, Data Analyst, Analytics & Information Management Consultant, Content Strategist, Database Developer, Information Architect,  IT Project Manager, Data Governance 

  • Πληροφοριακά ή Υπολογιστικά Συστήματα (Systems) 

 Θέσεις Εργασίας: Systems Engineer, System Analyst, Application Analyst, Information System Manager, Computer Network Architect

  • Δίκτυα (Networks),  που εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί χρησιμοποιούν τόσο ενσύρματα όσο και ασύρματα δίκτυα για την ανταλλαγή πληροφοριών με εσωτερικούς και εξωτερικούς ενδιαφερόμενους φορείς.

 Θέσεις εργασίας:  Network Administrator, Network Analyst, Network Architect, Network Security Manager, System Engineer, Network Programmer, Telecommunications Specialist 

  • Ρομποτική (Robotics)

 Θέσεις εργασίας:  Ερευνητές, Προγραμματιστές, Testing Technicians, Automation Engineers, Robotics Engineer, Robotics Operator, Robotics - Software Development Engineer, Robotics Technologist

  •  Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (Human-Computer Interaction), η οποία είναι η γνωστική περιοχή της πληροφορικής που μελετάει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση διαδραστικών υπολογιστικών συστημάτων (interactive computer systems) δηλαδή συστημάτων που αλληλεπιδρούν με τους χρήστες τους.

 Θέσεις εργασίας: UX Designer, UX Researcher, Usability Engineer, Product Designer 

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για την επιστήμη της Πληροφορικής στο άρθρο μας εδώ

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο