Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστ. Πεδίο
1ο, 2ο, 3ο, 4ο
Βάση 2023
14.150
Βάση 2022
14.375
Εισακτέοι
127
Συντ. Ε.Β.Ε.
1,00

ΓΕΛ

1o πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Αρχαία Ελληνικά 25%

 Ιστορία 25%

 Λατινικά 25%

 

2ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Φυσική 25%

 Χημεία 25%

 Μαθηματικά 25%

 

3ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Φυσική 25%

 Χημεία 25%

 Βιολογία 25%

 

4ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 25%

 Μαθηματικά 25%

 Πληροφορική 25%

Οικονομία 25%

Κωδικός Σχολής
0178
Πόλη
Βόλος
Κατευθύνσεις

1. Ειδική Αγωγή Νηπιαγωγού
2. Ειδική Αγωγή Δασκάλου

Πρόσθετες Πληροφορίες

 

 

Το Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είναι το μοναδικό Πανεπιστημιακό τμήμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα με αποστολή την προετοιμασία και κατάρτιση των Ειδικών Παιδαγωγών που θα στελεχώσουν τις δομές ειδικές αγωγής και εκπαίδευσης την Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση για την εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα ακοής, προβλήματα όρασης, νοητική καθυστέρηση, αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες.

 

 

  • Δίγλωσσης Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης και Αναπτυξιακών Διαταραχών
  • Εφαρμογών ΤΠΕ (Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνιών) στην Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή
  • Μαθησιακών Δυσκολιών, Προβλημάτων Λόγου και Επικοινωνίας
  • Μελέτης Μαθηματικού Γραμματισμού σε Τυπικά και Άτυπα Πλαίσια
  • Παιδαγωγικής και Κοινωνιολογικής Ανάλυσης
  • Πρόσβασης στην τυπική και μη-τυπική εκπαίδευση για άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες
  • Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβαλλοντικών Σπουδών
  • Ψυχολογίας και Εφαρμογών στην Εκπαίδευση

 

 

Το πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού Tμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) εξάμηνα και
  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS).

 

 

Το Πρόγραμμα Σπουδών του  Παιδαγωγικού Ειδικής Αγωγής χωρίζεται στους ακόλουθους κύκλους μαθημάτων:

α) Ειδική Αγωγή 

β) Ψυχολογία-Γλώσσα και

γ) Παιδαγωγικές και Θετικές Επιστήμες.

Tα προσφερόμενα μαθήματα χωρίζονται σε Υποχρεωτικά (Υ) και σε μαθήματα Επιλογής (E), τα οποία προσφέρονται ως παραδόσεις, σεμινάρια, εργαστήρια και πρακτικές ασκήσεις.

 

 

 Η εκπόνηση της πτυχιακής εργασίας είναι προαιρετική και ατομική για τους φοιτητές/τριες του 4ου έτους.

 Εκπονείται σε τρία (3) εξάμηνα και αντιστοιχεί σε δύο (2) μαθήματα Επιλογής.

 

 

Η πρακτική άσκηση και των δύο κατευθύνσεων διακρίνεται σε δύο (2) επίπεδα:

  1. Στο πρώτο επίπεδο πραγματοποιούνται 7 παρακολουθήσεις σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία και 3-5 μαθήματα στο πανεπιστήμιο (ανάλογα με το εύρος του εξαμήνου). 
  2.  Στο δεύτερο επίπεδο της Πρακτικής Άσκησης, οι φοιτητές/τριες αναλαμβάνουν διδακτικό έργο.

 

  • Η Αμειβόμενη πρακτική άσκηση έχει προαιρετικό χαρακτήρα για τους φοιτητές/ριες που έχουν περατώσει το 6ο εξάμηνο σπουδών τους και έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την Πρακτική Άσκηση Γενικής Αγωγής Δασκάλων ή Νηπιαγωγών. Η διάρκειά της είναι δύο (2) μήνες και διεξάγεται συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες.

 

1o Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες
  • Βασικές αρχές επικοινωνίας και εκπαίδευσης κωφών και βαρήκοων ατόμων
  • Εισαγωγή στο φάσμα του αυτισμού
  • ΤΠΕ στην εκπαίδευση και την ειδική αγωγή
  • Ξένη γλώσσα Ι 

Μαθήματα Επιλογής:

  • Εκπαίδευση και αναπηρία 
  • Στοιχεία Γενετικής του ανθρώπου
  • Εισαγωγή στη γλωσσολογία 
  • Βιολογικές βάσεις της ανάπτυξης 
  • Περιβαλλοντική εκπαίδευση 
  • Εισαγωγή στην Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών 
  • Εικαστικές Τέχνες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση 
  • Η κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού-Νόηση 
  • Εισαγωγή στην Ψυχολογία

2ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Εισαγωγή στην παιδαγωγική επιστήμη 
  • Εισαγωγή στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρίαες όρασης 
  • Εισαγωγή στη νοητική αναπηρία
  • Κλινική ψυχολογία: Ψυχολογικά προβλήματα παιδιών 
  • Γενικές αρχές οικολογίας 
  • Ξένη γλώσσα ΙI 

Μαθήματα Επιλογής

  • Εκπαιδευτική αξιολόγηση στην ειδική αγωγή και την ενταξιακή εκπαίδευση
  • Η γλωσσική ανάπτυξη των κωφών/βαρήκοων παιδιών: Ο ρόλος της έγκαιρης παρέμβασης
  • Κοινωνιογλωσσικές θεωρήσεις για τη γλώσσα και την διδασκαλία της
  • Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Αγωγή υγείας 
  • Εκπαιδευτικό Λογισμικό και εφαρμογές 
  • Γραμματική περιγραφή της ελληνικής γλώσσας 
  • Θεατροπαιδαγωγική στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση 
  • Πολιτισμός και αναπηρία: ζητήματα προσβασιμότητας και εκπαιδευτικές εφαρμογές

3ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Δομή και περιβάλλοντα επικοινωνίας
  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία έρευνας 
  • Βασικές έννοιες και τεχνικές των μαθηματικών 
  • Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Ξένη Γλώσσα ΙΙΙ 

Μαθήματα Επιλογής

  • Διδακτικές στρατηγικές και ζητήματα αξιολόγησης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης ή με αναπηρία όρασης και επιπρόσθετες αναπηρίες
  • Η αξιολόγηση και η διδασκαλία δεξιοτήτων γραμματισμού σε κωφά/ βαρήκοα παιδιά
  • Σύγχρονα διδακτικά μοντέλα για μαθητές με αυτισμό
  • Ανάπτυξη του Λόγου
  • Θεωρίες προσωπικότητας
  • Η γνωστική συμπεριφορική θεωρία στην εκπαίδευση- Δεξιότητες μάθησης  
  • Hλεκτρονική Μάθηση
  • Εφαρμογές στην περιβαλλοντική εκπαίδευση 
  • Κοινωνική Ψυχολογία 
  • Δημιουργικές τέχνες και εφαρμογές στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Γνωστικές λειτουργίες του παιδιού και του εφήβου

4ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
  • Διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στη γενική και ειδική εκπαίδευση
  • Ψυχοφυσιολογία
  • Εκπαιδευτική ψυχολογία 
  • Ξένη Γλώσσα ΙV 

Μαθήματα Επιλογής

  • Προσβάσιμη και διαφοροποιημένη μάθηση σε τυπικά και μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης: Εφαρμογές για κωφά και βαρήκοα άτομα 
  • Η διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης
  • Ψυχολογική και εκπαιδευτική προσέγγιση της νοητικής αναπηρίας
  • Συγχρονία και διαχρονία, εμπλεκόμενοι χρήστες και φορείς
  • Ψυχοπαθολογία
  • Στατιστική-Ποσοτικές μέθοδοι έρευνας 
  • Διδακτική των μαθηματικών 
  • Μουσική και άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και αναπηρίες
  • Κοινωνική Παιδαγωγική και εφαρμογές στην εκπαίδευση

5ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Διδασκαλία του γραπτού λόγου 
  • Θεωρία διδασκαλίας 
  • Βασικές έννοιες φυσικών επιστημών 
  • Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής δασκάλων 1 
  • Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής νηπιαγωγών 1

Μαθήματα Επιλογής

  • Εκπαίδευση παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς 
  • Γνωστικές λειτουργίες και νοητική αναπηρία
  • Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα Braille 
  • Μαθησιακές διαταραχές: Νευρογνωστικές προσεγγίσεις 
  • Διδακτική νεοελληνικής γλώσσας ως ξένης 
  • Εφαρμογές της τρισδιάστατης σύνταξης με έμφαση στην εκπαίδευση
  • Μεθοδολογία δραστηριοτήτων προσχολικής αγωγής 1
  • Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας 
  • Πειραματική διδασκαλία φυσικών επιστημών 
  • Βασικές γεωμετρικές έννοιες και η διδασκαλία τους
  • Συμβουλευτική ψυχολογία στην εκπαίδευση

6ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Κινητικά προβλήματα και συνοδές αναπηρίες 
  • Παιδαγωγική της ένταξης 
  • Βασικές αρχές Νευροψυχολογίας του παιδιού 
  • Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής δασκάλων 2
  • Πρακτική άσκηση γενικής αγωγής νηπιαγωγών 2

Μαθήματα Επιλογής

  • Ερευνητικές εφαρμογές στην ειδική αγωγή 
  • Διδασκαλία κοινωνικής κατανόησης σε παιδιά με αυτισμό 
  • Διοίκηση της τάξης και διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών
  • Φυσιολογία μάθησης και μνήμης 
  • Πολυγραμματισμοί και εκπαίδευση 
  • Μεθοδολογία δραστηριοτήτων προσχολικής αγωγής 2
  • Δάνειοι και εξειδικευμένοι τύποι ως εργαλεία επικοινωνιακής πρόσβασης
  • Εφαρμοσμένη διδακτική των μαθηματικών 
  • Διδακτική φυσικών επιστημών
  • Διδακτικές προσεγγίσεις στις μαθησιακές δυσκολίες 
  • Συγκριτική παιδαγωγική 
  • Έγκαιρη εκπαιδευτική παρέμβαση: μοντέλα και πρακτικές υποστήριξης
  • Χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού και μαθησιακή διαδικασία
  • Ο εκπαιδευτικός στη μαθησιακή διαδικασία 
  • Διαπολιτισμική εκπαίδευση 
  • Αμειβόμενη Πρακτική Άσκηση

7ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά μαθήματα

  • Πρακτική άσκηση ΣΜΕΑ 1
  • Σχεδιασμός διδακτικών παρεμβάσεων

Μαθήματα Επιλογής

  • Κοινωνική ένταξη μαθητών με αναπηρία 
  • Έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση 
  • Διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
  • Μάθηση κοινωνικών και προεπαγγελματικών δεξιοτήτων 
  • Εργαστήριο κλινικής ψυχολογίας: Συμβουλευτική γονέων και παιδιών
  • Εθνομαθηματικά: Μάθηση των μαθηματικών και πολιτισμικό περιβάλλον των παιδιών
  • Σημασιολογία-Πραγματολογία 
  • Νευροψυχολογική αξιολόγηση του παιδιού

8ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Πρακτική άσκηση ΣΜΕΑ 2: Ειδικά θέματα προσαρμογών 

Μαθήματα Επιλογής

  • Αναλυτικά προγράμματα για παιδιά με αυτισμό 
  • Εργαστηριακή εξάσκηση στην παθολογία της γλώσσας, της μνήμης και των επιτελικών λειτουργιών
  • Ψυχογλωσσολογία - Κλινική γλωσσολογία
  • Ανάπτυξη εφαρμογών ΤΠΕ για την εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή
  • Κοινωνία και περιβάλλον
  • Έννοιες φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
  • Εκπαιδευτικές πρακτικές και ανισότητες: Συνεργασία σχολείουοικογένειας - κοινότητας

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων εδώ.

 

 

 

Οδηγός Σπουδών

Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων έχουν κατοχυρωθεί με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και τις σχετικές τροποποιήσεις του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/24-5-2011), άρθρο 56 παρ 1 & 2.

Συγκεκριμένα,

 

ανάλογα την κατεύθυνση που έχουν επιλέξει:

Ως Δάσκαλοι (ΠΕ 71  Δασκάλων Ε.Α.Ε.) ή Νηπιαγωγοί (ΠΕ 61 Νηπιαγωγών Ε.Α.Ε.)  

για τη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης:

  • των ΣΜΕ.Α.Ε.,
  • των Τμημάτων ένταξης,
  • των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. καθώς και
  • των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης,
  • των προγραμμάτων παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι.

 

 Όμως, οι σύγχρονες εξελίξεις στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης δημιουργούν στους/στις αποφοίτους την ανάγκη για απόκτηση περαιτέρω μεταπτυχιακής εξειδίκευσης.

Ενδεικτικές Μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις

Έτσι,

 

 στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών ή στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των Τυφλών ή στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ή επιμόρφωση και αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία τριών τουλάχιστον ετών εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ31 Εξειδικευμένου: α) Στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών β) στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των Τυφλών γ) στη Νοηματική Γλώσσα των Κωφών.

 στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική για ένταξη στον κλάδο ΠΕ 22 Επαγγελματικών Συμβούλων.

 

Ως εξειδικευμένο προσωπικό 

  • Σε κέντρα περίθαλψης νοσοκομείων παίδων
  • Σε φορείς ειδικής αγωγής και περίθαλψης
  • Σε Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας – αποκατάστασης ΑΜΕΑ
  • Σε κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών
  • Σε κέντρα Λογοθεραπείας και Ειδικής θεραπευτικής αγωγής

 Οι πτυχιούχοι του Τμήματος εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ Ειδικών Παιδαγωγών.

 

Ως σύμβουλοι ψυχικής υγείας

  • σε κέντρα ψυχικής περίθαλψης παιδιών και ενηλίκων
  • με τη δημιουργία δικού τους γραφείου 

 

Ως ειδικοί

  • διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

 

Ως ελεύθεροι επαγγελματίες

  • ιδρύοντας νηπιαγωγείο ειδικής αγωγής.

 

Τέλος, στην εποχή της τεχνολογικής προόδου εξειδικεύσεις στην τεχνολογία ειδικής αγωγής αλλά και σε καινοτόμες εφαρμογές ( λογισμικά γλωσσικής ανάλυσης, μηχανικής μάθησης, εικονικής πραγματικότητας) συνεισφέρουν τόσο στην εκπαιδευτική παρέμβαση όσο και στην υποστήριξη και καθοδήγηση ατόμων με ΔΑΦ, ΔΕΠΥ ή σύνδρομο Άσπεργκερ .

 

Περισσότερες πληροφορίες για το επάγγελμα του/ της Ειδικού/ ής Παιδαγωγού θα βρείτε στο άρθρο μας εδώ.

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο