Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστ. Πεδίο
1ο, 4ο

ΓΕΛ: 9.030

ΕΠΑΛ: 12.315

Βάση 2022
8.675
Εισακτέοι
260
Συντ. Ε.Β.Ε.
0,80

ΓΕΛ

1ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 30%

 Αρχαία Ελληνικά 20%

 Ιστορία 30%

 Λατινικά 20%

 

4ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 30%

 Μαθηματικά 20%

 Πληροφορική 30%

 Οικονομία 20%

 

ΕΠΑΛ

Τομέας Πληροφορικής

 Μαθηματικά (Άλγεβρα) 20%

 Νέα Ελληνικά 30%

 ΜΑΘΗΜΑ Ειδικότητας 1  25%

 ΜΑΘΗΜΑ  Ειδικότητας 2 25%

 

Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών

 Μαθηματικά (Άλγεβρα) 20%

 Νέα Ελληνικά 30%

 ΜΑΘΗΜΑ Ειδικότητας 1  25%

 ΜΑΘΗΜΑ  Ειδικότητας 2 25%

 

Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού

 Μαθηματικά (Άλγεβρα) 20%

 Νέα Ελληνικά 30%

 ΜΑΘΗΜΑ Ειδικότητας 1  25%

 ΜΑΘΗΜΑ  Ειδικότητας 2 25%

 

Κωδικός Σχολής
1456
Τομείς ΕΠΑΛ
  • Πληροφορικής
  • Εφαρμοσμένων Τεχνών
  • Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
Πόλη
Αργοστόλι
Πρόσθετες Πληροφορίες

 

 

Το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου είναι ένα σύγχρονο Τμήμα το οποίο συνδυάζει την επιστήμη της Επικοινωνίας με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών.  

Σκοπός του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας είναι να προάγει την επιστήμη της Επικοινωνίας με χρήση Ψηφιακών Μέσων, παρέχοντας ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσεται δημιουργική και κριτική σκέψη καθώς επίσης και έρευνα στα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύονται στο Τμήμα. 

 

 

  • Ψηφιακού Μετασχηματισμού
  • Τεχνολογιών Επιρροής και Αλληλεπίδρασης
  • Νέων Μέσων Επικοινωνίας και Ευχρηστίας
  • Μελέτης Αποδήμου Επτανησιακού Ελληνισμού

 

 

 

Το πρόγραμμα σπουδών του Tμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα και
  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS).

 

 

Τα μαθήματα διακρίνονται σε Υποχρεωτικά (Υ) και Επιλογής Υποχρεωτικά (ΕΥ).

Ορισμένα μαθήματα (Υ και ΕΥ) περιέχουν και εργαστηριακό μέρος του οποίου η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική από τους φοιτητές.

 Για τη λήψη του πτυχίου απαοτείται η επιτυχής παρακολούθηση σαράντα πέντε (45) μαθημάτων εκ των οποίων τα τριάντα δύο (32) είναι Υποχρεωτικά και τα δεκατρία (13) είναι Επιλογής Υποχρεωτικά. 

 

 

Η πτυχιακή εργασία εκπονείται υποχρεωτικά κατά τη διάρκεια του έβδομου (7ο) και όγδοου (8ο) εξαμήνου. 

 Η πτυχιακή εργασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός του όγδοου (Η) εξαμήνου σπουδών. 

 

 

 

Από το έβδομο (7ο) εξάμηνο σπουδών οι φοιτητές/ τριες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν προαιρετική πρακτική άσκηση τρίμηνης διάρκειας.

 Η επιλογή της πρακτικής άσκησης ισοδυναμεί με δύο (2) μαθήματα επιλογής υποχρεωτικά (ΕΥ).

 

1ο Eξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Αρχές Επικοινωνίας 
  • Αγγλική Ορολογία στα Ψηφιακά Μέσα
  • Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών 
  • Μάρκετινγκ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Ι 
  • Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών 
  • Τεχνολογίες Διαδικτύου 

2ο Eξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία 
  • Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία 
  • Αρχές Μάρκετινγκ 
  • Ανάλυση Δεδομένων και Επικοινωνία I 
  • Παραγωγή Ψηφιακών Εφαρμογών Εικόνας και Animation 
  • Κινητές Τεχνολογίες 

3ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Εισαγωγή στη Διαφήμιση 
  • Δημόσιες Σχέσεις 
  • Ανάλυση Δεδομένων και Επικοινωνία II 
  • Επικοινωνία Ανθρώπου Υπολογιστή I 
  • Μάρκετινγκ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ΙΙ 
  • Παραγωγή Οπτικοακουστικών Μέσων 

4ο εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Επιχειρησιακές Επικοινωνίες 
  • Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών 
  • Πληροφοριακά Συστήματα Μάρκετινγκ 
  • Τουρισμός και Τεχνολογία 
  • Διαδικτυακή Δημοσιογραφία 
  • Επικοινωνία Ανθρώπου Υπολογιστή II 

5ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Ολοκληρωμένη Στρατηγική Επικοινωνίας 
  • Ψηφιακός Σχεδιασμός Έντυπων Μέσων 
  • Ψηφιακό Μάρκετινγκ I 

Μαθήματα Επιλογής Υποχρεωτικά
[ επιλογή τριών (3) ]

  • Πολιτική Επικοινωνία 
  • Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 
  • Πολιτισμός και Παγκοσμιοποίηση 
  • Επικοινωνία και Αφήγηση 
  • Ψηφιακή Οικονομία 
  • Επικοινωνία Ανθρώπου Υπολογιστή III

6ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Προσωπικά Δεδομένα και Ιδιωτικότητα 
  • Ηλεκτρονικές Εκδόσεις και Διαδίκτυο 
  • Στατιστικές Μέθοδοι και Εφαρμογές 

Μαθήματα Επιλογής Υποχρεωτικά
[ επιλογή δύο (2) ]

  • Διοίκηση Έργων 
  • Ψηφιακές Τέχνες και Ψυχαγωγία 
  • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη 
  • Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Δημοσιογραφία 
  • Ψηφιακό Μάρκετινγκ II 
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο 

7ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Συγγραφή Ερευνητικής Μελέτης 
  • Πτυχιακή Εργασία

Μαθήματα Επιλογής Υποχρεωτικά
[ επιλογή τριών (3) ]

  • Ψηφιακή Αφηγηματολογία 
  • Διαχείριση Κρίσεων 
  • Κοινωνική Ψυχολογία 
  • Τουριστικό Μάρκετινγκ 
  • Οπτικός Πολιτισμός και Σημειολογία 
  • Κοινωνιολογία του Διαδικτύου 
  • Ψηφιακός Πολιτισμός και Μουσεία 
  • Ψηφιακές Γραφικές Αναπαραστάσεις Επικοινωνίας 
  • Δίκτυα Υπολογιστών και Υπηρεσίες 
  • Πρακτική Άσκηση

8ο Εξάμηνο

Υποχρεωτικά Μαθήματα

  • Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση 
  • Πτυχιακή Εργασία 

Μαθήματα Επιλογής Υποχρεωτικά
[ επιλογή δύο (2) ]

  • Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα 
  • Ψηφιακά Μέσα στην Εκπαίδευση 
  • Περιβαλλοντική Επικοινωνία 
  • Τεχνητή Νοημοσύνη 
  • Δημοσιογραφία Δεδομένων 
  • Τρισδιάστατες (3D) Αναπαραστάσεις 
  • Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση 
  • Πρακτική Άσκηση

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων εδώ

 

 

Οδηγός Σπουδών

Στην Ελλάδα, οι προοπτικές απασχόλησης στον χώρο της Επικοινωνίας και των Ψηφιακών Μέσων είναι πολύ θετικές και ως εκ τούτου η ζήτηση στελεχών αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια λόγω της ανάγκης των Ελληνικών επιχειρήσεων για ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και της αύξησης των δαπανών σε δραστηριότητες και ενέργειες σχετικές με την Επικοινωνία και τα Ψηφιακά Μέσα.

 Οι απόφοιτοι/ες του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας μπορούν να απασχοληθούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα καθώς μπορούν να συμβάλλουν στην επαγγελματική εξέλιξη του κλάδου της Επικοινωνίας συνδυάζοντας και ενσωματώνοντας τις εξελίξεις και τις καινοτομίες των Ψηφιακών Μέσων πρωτοπορώντας έτσι σε αναδυόμενους κλάδους του γνωστικού πεδίου της Επικοινωνίας.

Eιδικότερα,

 

 ​​​​​​Οι απόφοιτοι/ες του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας κατέχουν τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές γνώσεις, δεξιότητες εφαρμογής, και ικανότητες οι οποίες σχετίζονται με τομείς της επικοινωνίας όπως:

  • η εταιρική επικοινωνία,
  • οι δημόσιες σχέσεις,
  • το μάρκετινγκ,
  • η διαφήμιση,
  • η πολιτική επικοινωνία,
  • η διαχείριση επικοινωνιακών κρίσεων,
  • η διαχείριση των σχέσεων με τα μέσα,
  • η διεξαγωγή δημοσκοπήσεων,
  • η διαχείριση φήμης και επωνυμίας,
  • η δημοσιότητα και οι στρατηγικές επικοινωνιακές εκστρατείες.

Επιπρόσθετα, οι απόφοιτοι/ες αποκτούν υψηλού επιπέδου γνώσεις και ψηφιακές δεξιότητες που αφορούν

  • τους τομείς της ψηφιακής επικοινωνίας,
  • της λήψης και επεξεργασίας ψηφιακής εικόνας και της σχεδίασης γραφικών,
  • της ανάπτυξης ιστοσελίδων και διαδραστικών εφαρμογών,
  • της ψηφιακής αφήγησης,
  • της παραγωγής σύγχρονου πολυμεσικού περιεχομένου όπως
    • περιεχόμενο εικονικής, επαυξημένης και μεικτής πραγματικότητας,
    • της δημιουργίας βίντεο και κινούμενου σχεδίου (animation),
    • της ολοκληρωμένης παραγωγής ψηφιακών εκπομπών,
  • της διαχείρισης και παραγωγής περιεχομένου για τα κοινωνικά δίκτυα,
  • του ψηφιακού μάρκετινγκ,
  • των ψηφιακών δημοσίων σχέσεων,
  • των ηλεκτρονικών πολιτικών εκστρατειών και
  • της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

 

 Όμως, οι σύγχρονες εξελίξεις στην Επικοινωνίας και τα Ψηφιακά Μέσα δημιουργούν στους/στις απόφοιτους την ανάγκη για απόκτηση περαιτέρω μεταπτυχιακής εξειδίκευσης.

Ενδεικτικές Μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις
 


Έτσι,

 

 

 Ως Στελέχη επιχειρήσεων

  • σε Τμήματα Μάρκετινγκ, Δημοσίων Σχέσεων, Πωλήσεων, Διαφήμισης
  • διαχείρισης Ψηφιακών Μέσων για Οργανισμούς και Επιχειρήσεις (όπως διαχείριση Κοινωνικών Μέσων, διαχείριση Διαδικτυακής Παρουσίας, Διαχείρισης Υπηρεσιών, Παραγωγής Ψηφιακού Περιεχομένου).
  • σε Γραφεία Τύπου και Δημοσίων σχέσεων οργανισμών.
  • σε Διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, σε Μέσα Μαζικής
    Ενημέρωσης (τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί σταθμοί, έντυπα μέσα, ειδησεογραφικοί
    οργανισμοί), σε εταιρείες Έρευνας Αγοράς και Δημοσκοπήσεων, παροχής συμβουλευτικών
    υπηρεσιών, εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου.
  • σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς (πολιτιστικούς, αθλητικούς, μη κυβερνητικούς
    οργανισμούς, οργανισμούς σχετικούς με τον Πολιτισμό και τις Τέχνες) για την επικοινωνιακή
    πολιτική τους και την διαχείριση ψηφιακών μέσων για την επικοινωνία τους.

 Οι πτυχιούχοι του Τμήματος εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ Επικοινωνίας, Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων.

 

Ως Δημοσιογράφοι / ειδικοί

  • στις έντυπες, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, ηλεκτρονικές και διαδικτυακές παραγωγές.

 
Ως Σύμβουλοι επικοινωνίας

  • σε πολιτικά κόμματα, πολιτικούς και δημόσια πρόσωπα.
  • σε θέματα εφαρμοσμένης επικοινωνίας όπως μάρκετινγκ, διαφήμισης, διαχείρισης επωνυμίας
    (branding) 
  • οπτικοακουστικών και ψηφιακών παραγωγών,
  • σε θέματα ψηφιακών μέσων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου, 
  • σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ, διαχείρισης ηλεκτρονικής φήμης.

Ως Αυτοαπασχολούμενοι

  • του ευρύτερου χώρου της Επικοινωνίας και αυτοαπασχόλησης

​​​

 

 

Περισσότερες πληροφορίες για την επιστήμη της Δημοσιογραφίας και της Επικοινωνίας μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας εδώ.

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο