Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση - Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών (Εξ αποστάσεως)
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Παιδαγωγικών Σπουδών Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών
Online

Section: A – Κύκλος Α: Έρευνα και Αξιολόγηση
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20

  • Εκπαιδευτική Έρευνα
  • Ποιοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση
  • Ποσοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση
  • Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση

Section: B – Κύκλος B: Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης
Min. ECTS Credits: 10  Max. ECTS Credits: 10

  • Θεωρία και Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία
  • Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
  • Συγκριτική Παιδαγωγική και Παγκοσμιοποίηση
  • Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

Section: C – Υποχρεωτικά Μαθήματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30
Notes: Το μάθημα EDUG-521 είναι υποχρεωτικό στο πρώτο εξάμηνο.

  • EDUG-521 Ειδική Εκπαίδευση: Έρευνες και Σύγχρονες Τάσεις
  • Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση
  • Παιδαγωγική της Συμπερίληψης

Section: D – Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30
Notes: Σχήμα Α: 30 ECTS ή Σχήμα Β: 10 ECTS και 20 ECTS. Το EDUG-697 και το EDUG-699 εκπονούνται στο πεδίο της Ειδικής Εκπαίδευσης. Το μάθημα EDUG-697 μπορεί να επιλεγεί μόνο μετά από συναίνεση του Προέδρου του Τμήματος και Συντονιστή Μεταπτυχιακών Σπουδών.

  • Δυσκολίες Μάθησης: Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Έρευνα και Εκπαιδευτικές Πρακτικές
  • Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο Συνηθισμένο Σχολείο
  • Παθολογία της Γλώσσας στην Ειδική Εκπαίδευση
  • Ψυχολογία Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
  • Νοητική Υστέρηση – Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
  • Εφαρμογές της Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση
  • Η Αναπηρία στην Εκπαίδευση
  • Ψυχοπαθολογία του Παιδιού
  • Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις
  • Στρατηγικές Διαχείρισης Συναισθηματικών και Συμπεριφορικών Προβλημάτων
  • Αισθητηριακές Διαταραχές
  • Φυσικές Διαταραχές: Εγκεφαλική Παράλυση και Κινητικά Προβλήματα
  • EDUG-697 Εξατομικευμένη Μελέτη

Section: E – Πρακτική Άσκηση
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30

  • Πρακτική Άσκηση    

Section: F – Μεταπτυχιακή Εργασία
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Notes: Σε περίπτωση κατά την οποία ο φοιτητής επιλέγει τη μεταπτυχιακή εργασία απαλλάσσεται από δύο μαθήματα περιορισμένης επιλογής.

  • EDUG-699 Μεταπτυχιακή Εργασία

Section: G – Μαθήματα Γενικής Επιλογής
Min. ECTS Credits: 0  Max. ECTS Credits: 0

  • Εισαγωγή στις Επιστήμες Αγωγής

Πρακτική Άσκηση

Η πρακτική άσκηση υλοποιείται στην Ελλάδα κατά τόπους και υπερκαλύπτει όλες ανεξαιρέτως τις πρόνοιες της εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η οποία ορίζει τα κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).

Ειδικότερα, το Μεταπτυχιακό προσφέρεται από Παιδαγωγικό Τμήμα (1η προϋπόθεση), έχει ελάχιστο χρόνο σπουδών πλήρους φοίτησης 4 εξάμηνα, 120 πιστωτικές μονάδες (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 3 εξάμηνα και 90 ECTS) και συμπεριλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 30 πιστωτικών μονάδων ECTS (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 20 ECTS) (2η προϋπόθεση). Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιείται στην Ελλάδα.

Η πρακτική άσκηση υλοποιείται σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και σε σχολικές μονάδες γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Βεβαιώνεται από επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας, συνοδεύεται από παρουσιολόγιο και περιλαμβάνει παρατήρηση, σχεδιασμό μαθημάτων και εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία (3η προϋπόθεση).

Τέλος, το 85% από τις απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες ECTS του Προγράμματος Σπουδών είναι σχετικές με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών όπως αυτές ορίζονται στο νόμο 3699/2008 (ο νόμος κάνει λόγο για το 66%) (4η προϋπόθεση).

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης περιλαμβάνει:

  1. Το «Εισαγωγικό Ενημερωτικό Σεμινάριο της Πρακτικής Άσκησης», το οποίο πραγματοποιείται σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, κατά την έναρξη του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου, για τους φοιτητές της αντίστοιχης Περιφέρειας οι οποίοι αρχίζουν την πρακτική τους άσκηση κατά το αντίστοιχο εξάμηνο.
  2. Την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης (διάρκειας 200 ωρών) σε σχολική μονάδα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ή/και σχολική μονάδα γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης ο κάθε φοιτητής ασκείται στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες (α) «Παρατήρηση» (50 ώρες), (β) «Σχεδιασμό μαθημάτων ή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων» (30 ώρες), (γ) Συμμετοχή στη διδασκαλία» (40 ώρες) και (δ) «Εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία ή εκπαιδευτική παρέμβαση» (80 ώρες).
  3. Τη συμμετοχή, κατά τη διάρκεια υλοποίησης της πρακτικής άσκησης, στα «Ομαδικά Σεμινάρια με τηλεδιάσκεψη».
  4. Τη συγγραφή και υποβολή εργασίας με τίτλο «Φάκελος (Portfolio) της Πρακτικής Άσκησης»
    Κατά την υλοποίηση της πρακτικής τους άσκησης οι φοιτητές ενεργούν πάντα σύμφωνα με όσα προβλέπονται λεπτομερώς στον «Οδηγό Πρακτικής Άσκησης», όπως εγκρίνεται από τα αρμόδια όργανα, με βάση τις οδηγίες του Προσωπικού Συμβούλου Πρακτικής Άσκησης (στελεχών του Προγράμματος με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση), των Ακαδημαϊκών Συμβούλων (Καθηγητών, Λεκτόρων και ΕΔΙΠ με διδακτορική διατριβή του ΤΕΕΑΠΗ) και με την εποπτεία και καθοδήγηση του Επόπτη Καθηγητή-Συντονιστή της Πρακτικής Άσκησης.
Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr
Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο