Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Εκπαίδευση και Πολιτισμός
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης
Full Time

Το Π.Μ.Σ. είναι πλήρους φοίτησης. Η παρακολούθηση των μαθημάτων που διδάσκονται σε αυτό είναι υποχρεωτική. Η χρονική διάρκεια των σπουδών για την απονομή του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) ορίζεται στα τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα, ενώ ως ανώτατο όριο φοίτησης
ορίζονται τα τρία (3) ακαδημαϊκά έτη. Για την απόκτηση Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) ο/η μεταπτυχιακός/η φοιτητής/τρια οφείλει να συγκεντρώσει εκατόν είκοσι (120) πιστωτικές μονάδες (ECTS). Ενενήντα (90) από αυτές αντιστοιχούν στα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών, συμπεριλαμβανομένης της Πρακτικής Άσκησης, και τριάντα (30) αντιστοιχούν στη διπλωματική εργασία. Η διδασκαλία πραγματοποιείται με πρότυπες μορφές εκπαίδευσης που συνδυάζουν διαλέξεις, ατομικές, συμμετοχικές και βιωματικές δραστηριότητες και γίνεται διά ζώσης. Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική. Είναι ωστόσο δυνατόν ορισμένα μαθήματα αλλά και η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας να πραγματοποιούνται στην αγγλική γλώσσα μετά από απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος. Οι ενδεικτικοί τίτλοι των μαθημάτων του Προγράμματος ανά ειδίκευση
είναι οι εξής:

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: “Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη”

ΜΑΘΗΜΑΤA 1ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Παιδαγωγική Ψυχολογία (8 ECTS)
  2. Ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και αποτελεσματική μάθηση (8 ECTS)
  3. Δυσκολίες επικοινωνίας και διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (7 ECTS)
  4. Μεθοδολογία έρευνας (8 ECTS)

ΜΑΘΗΜΑΤA 2ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Συμβουλευτική Ψυχολογία στο σχολικό πλαίσιο (8 ECTS)
  2. Ψυχοπαιδαγωγική Αξιολόγηση (7 ECTS)
  3. Μαθησιακές δυσκολίες: Διάγνωση και αντιμετώπιση (8 ECTS)
  4. Διαφοροποιημένη διδασκαλία στη σχολική τάξη (7 ECTS)

ΜΑΘΗΜΑΤA 3ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Διαπολιτισμικότητα και εκπαίδευση (5 ECTS)
  2. Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων στο σχολείο (5 ECTS) 
  3. Πρακτική Άσκηση* (20 ECTS)

4ο ΕΞΑΜΗΝΟ

  1. Διπλωματική εργασία (30 ECTS)

Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων ECTS 120
 

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: “Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων”

ΜΑΘΗΜΑΤA 1ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Παιδαγωγική Ψυχολογία-Βιωματικά Σεμινάρια Προσωπικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης** (9 ECTS)
  2. Οργάνωση, διοίκηση και οικονομικά της εκπαίδευσης (7 ECTS)
  3. Διαχείριση της σχολικής τάξης (7 ECTS)
  4. Μεθοδολογία έρευνας (7 ECTS)

ΜΑΘΗΜΑΤA 2ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Οργανωσιακή συμπεριφορά στην εκπαίδευση (7 ECTS)
  2. Σχολική ηγεσία και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού (8 ECTS)
  3. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης  (7 ECTS)
  4. Πολιτιστική Πολιτική στην Εκπαιδευτική Μονάδα (8 ECTS)

ΜΑΘΗΜΑΤA 3ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Θεσμικό πλαίσιο διοίκησης σχολικών μονάδων (7 ECTS)
  2. Αποτελεσματική ηγεσία και Διοίκηση ανθρώπινων πόρων (8 ECTS)
  3. Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στην Εκπαίδευση (7 ECTS)
  4. Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διοίκηση της εκπαίδευσης και την εκπαιδευτική πράξη (8 ECTS)

4ο ΕΞΑΜΗΝΟ

  1. Διπλωματική εργασία (30 ECTS)

Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων ECTS 120

 

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: «Πολιτισμική Αγωγή»

ΜΑΘΗΜΑΤA 1ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Παιδαγωγική Ψυχολογία - Βιωματικά Σεμινάρια Προσωπικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης** (9 ECTS)
  2. Πολιτισμός και Πολιτισμοί (7 ECTS)
  3. Παιδαγωγική του θεάτρου (7 ECTS)
  4. Μεθοδολογία έρευνας (7 ECTS)

ΜΑΘΗΜΑΤA 2ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Ιστορία της ευρωπαϊκής τέχνης** (8 ECTS)
  2. Μουσειακή εκπαίδευση (7 ECTS)
  3. Πολιτισμός και περιβάλλον  (7 ECTS)
  4. Πολιτιστική διαχείριση και τουρισμός (8 ECTS)

ΜΑΘΗΜΑΤA 3ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

  1. Πολιτιστικές διαδρομές (7 ECTS)
  2. Πολιτισμική τεχνολογία (8 ECTS)
  3. Λογοτεχνία και Τύπος στην εκπαίδευση (7 ECTS)
  4. Διατροφή και Πολιτισμός (8 ECTS)

4ο ΕΞΑΜΗΝΟ

  1. Διπλωματική εργασία (30 ECTS)

Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων ECTS 120

*Πρακτική Άσκηση: Κατά τη διάρκεια του τρίτου (3ου) και τέταρτου (4ου) εξαμήνου σπουδών οι φοιτητές/τριες της Ειδίκευσης «Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη» πραγματοποιούν Πρακτική Άσκηση σε δομές εκπαίδευσης και υποστήριξης (γενικής ή/και ειδικής αγωγής), συμπεριλαμβανομένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Πρακτική Άσκηση αποσκοπεί στην ανάπτυξη και καλλιέργεια ειδικών εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων για το σχεδιασμό, την οργάνωση, την εφαρμογή και την αξιολόγηση κατάλληλων προγραμμάτων διδασκαλίας, εκπαιδευτικής παρέμβασης και υποστήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Επιπρόσθετα, μέσω της Πρακτικής Άσκησης οι φοιτητές/τριες αποκτούν εμπειρία σε θέματα που σχετίζονται με την παρατήρηση, καταγραφή και αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και δυνατοτήτων των μαθητών/τριών καθώς και τη συνεργασία με επαγγελματίες ψυχικής υγείας διαφόρων ειδικοτήτων στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της εφαρμογής κατάλληλων διδακτικών/εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Η διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης είναι 500 ώρες. Οι 320 πραγματοποιούνται σε πιστοποιημένους από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικούς και διαγνωστικούς φορείς, ενώ οι υπόλοιπες 180 αφιερώνονται στην ακαδημαϊκή εποπτεία της προόδου της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών/τριών, την καθοδήγησή τους, την επιμόρφωσή τους σε ειδικά θέματα Ειδικής Αγωγής και Σχολικής Ψυχολογίας καθώς και την προσωπική τους ενδυνάμωση μέσω των Βιωματικών Σεμιναρίων Προσωπικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης.

**Βιωματικές ασκήσεις επαγγελματικής ανάπτυξης: Στο πλαίσιο του μαθήματος “Ιστορία της Ευρωπαϊκής Τέχνης” της Ειδίκευσης “Πολιτισμική Αγωγή” και του μαθήματος “Σχολική Ηγεσία και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού” της Ειδίκευσης “Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων” πραγματοποιούνται Βιωματικές Ασκήσεις επαγγελματικής ανάπτυξης. Αποσκοπούν στην ανάπτυξη εξειδικευμένης γνώσης και ειδικών επαγγελματικών δεξιοτήτων. Η διάρκεια τους είναι 12 ώρες και έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο των ασκήσεων αυτών οι φοιτητές της Ειδίκευσης «Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων», εξοικειώνονται με θέματα σχετικά με τα σύγχρονα μοντέλα σχολικής ηγεσίας και την εξέταση της αμφίδρομης σχέσης αυτής με την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού μέσω βιωματικών τεχνικών και πρακτικών μεθόδων, με απώτερο στόχο την επίτευξη υψηλών αποδόσεων των εκπαιδευτικών οργανισμών. Οι φοιτητές/τριες της Ειδίκευσης «Πολιτισμική Αγωγή», εξοικειώνονται με τη διοργάνωση πολιτιστικών δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων μετά από παρακολούθηση ανάλογων βιωματικών δράσεων σε σχολικές μονάδες, μουσεία, ιδρύματα και φορείς που ασχολούνται με την εκπαίδευση και τον πολιτισμό και με ακόλουθο σχολιασμό και καταγραφή απόψεων.

***Βιωματικά Σεμινάρια Προσωπικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης: Στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών τους οι φοιτητές/τριες και των τριών (3) Ειδικεύσεων του Π.Μ.Σ. «Εκπαίδευση και Πολιτισμός» υποχρεούνται να παρακολουθήσουν Βιωματικά Σεμινάρια Προσωπικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης διάρκειας 22 ωρών ανά Ειδίκευση. Τα σεμινάρια αυτά αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών σε θέματα επικοινωνίας και προσωπικής ανάπτυξης, όπως αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, χρήση της ενσυναίσθησης ως μέσου επικοινωνίας, διαχείριση του άγχους, αντιμετώπιση προβλημάτων στο χώρο της εκπαίδευσης και άλλους εργασιακούς χώρους, ισότητα φύλων κα. Τα σεμινάρια περιλαμβάνουν βιωματικές ασκήσεις οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω ποικίλων ψυχοθεραπευτικών μεθόδων και προσεγγίσεων. Τα Βιωματικά Σεμινάρια Προσωπικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, για την Α΄ Ειδίκευση αποτελούν μέρος της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών/τριών, ενώ για τις Β’ και Γ’ Ειδικεύσεις αποτελούν ανεξάρτητες δραστηριότητες.

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr
Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο