Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική, και Εκπαίδευση (Social Neuroscience, Social Pedagogy and Education)
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ιατρική Σχολή και Τμήμα Βιολογίας
Mixed Mode

Το ΔΠΜΣ ξεκινά το χειμερινό εξάμηνο κάθε ακαδημαϊκού έτους. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, που υπάρχουν ειδικές συνθήκες, μπορεί να ξεκινήσει το εαρινό εξάμηνο, μετά από απόφαση της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών του ΔΠΜΣ.

Για την απόκτηση διπλώματος του ΔΜΣ απαιτούνται συνολικά εκατόν είκοσι (120) πιστωτικές μονάδες (ECTS). Τα προσφερόμενα μαθήματα είναι δώδεκα (12), με συνολικό αριθμό ECTS ενενήντα (90: 12 μαθήματα με 7,5 ECTS το καθένα), αριθμό στον οποίο προστίθενται οι 30 ECTS της διπλωματικής εργασίας (γενικό σύνολο 120 ECTS).

Όλα τα μαθήματα διδάσκονται εβδομαδιαίως και, κατά περίπτωση, περιλαμβάνουν υποχρεωτικά σεμινάρια, διαλέξεις σε ζητήματα αιχμής, πρακτική άσκηση και βιωματικά εργαστήρια, τα οποία πραγματοποιούνται από επιστήμονες στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και συμβάλλουν στον εμπλουτισμό και στην περαιτέρω ενίσχυση και ανάπτυξη των διαστάσεων του εκάστοτε μαθήματος, σύμφωνα με τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και προκειμένου να υπηρετούνται αποτελεσματικότερα ο σκοπός και οι στόχοι του ΔΠΜΣ.

Η γλώσσα διδασκαλίας και συγγραφής της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι η ελληνική. Ορισμένα μαθήματα ή σεμινάρια ή διαλέξεις κ.λπ. μπορεί να διδάσκονται στην αγγλική γλώσσα.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών, οι μεταπτυχιακοί/ ές φοιτητές/τριες υποχρεούνται σε παρακολούθηση και επιτυχή εξέταση όλων των μεταπτυχιακών μαθημάτων (των σεμιναρίων, πρακτικών κ.λπ., που προβλέπονται σε κάθε μάθημα), σε ερευνητική απασχόληση και συγγραφή επιστημονικών εργασιών κ. ά., καθώς και σε εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.

Η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας πραγματοποιείται στο τέταρτο εξάμηνο σπουδών και πιστώνεται με τριάντα (30) ECTS.

Με απόφαση της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών που λαμβάνεται για κάθε κύκλο σπουδών του ΔΠΜΣ, μπορεί να προσφέρεται η δυνατότητα στους/στις φοιτητές/τριες προαιρετικής γενικής (πέραν των υποχρεωτικών ειδικών πρακτικών ασκήσεων που εντάσσονται σε ορισμένα μαθήματα) Πρακτικής Άσκησης είτε τριακοσίων (300) είτε πεντακοσίων (500) ωρών (κατά την επιλογή του/της φοιτητή/τριας). Η προαιρετική γενική Πρακτική Άσκηση συγκροτείται από διαφορετικούς άξονες, προς απόκτηση σημαντικής πρακτικής εμπειρίας σε διαφορετικούς τομείς, κατ’ επιλογή του/της φοιτητή/τριας και πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο, σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε κοινωνικοπαιδαγωγικά ιδρύματα και φορείς, σε δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς και φορείς που σχετίζονται με την (τυπική και μη τυπική) Εκπαίδευση και την Υγεία, σε σωφρονιστικά καταστήματα, σε κυβερνητικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις, σε φορείς που σχετίζονται με τη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων, την ψυχοκοινωνική υγεία, τη νευροκοινωνική συμβουλευτική, τη διά βίου μάθηση και επιμόρφωση και γενικά σε φορείς που ασκούν εκπαιδευτικό, κοινωνικό, ιατροπαιδαγωγικό έργο κ.ά.

Η (προαιρετική) Πρακτική Άσκηση των τριακοσίων (300) ωρών λαμβάνει 12 ECTS και των πεντακοσίων (500) ωρών λαμβάνει 20 ECTS.

Η προαιρετική γενική Πρακτική Άσκηση, με απόφαση της ΕΠΣ, μπορεί να πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια ή και μετά την ολοκλήρωση των σπουδών και γίνεται με τη συνεργασία των διδασκόντων στο ΔΠΜΣ. Οι σχετικές εργασίες αναρτώνται σε ειδική ηλεκτρονική τάξη και μετά την επιτυχή ολοκλήρωση, εκδίδεται Πιστοποιητικό Πρακτικής Άσκησης των αντιστοίχων ωρών, για τον/την φοιτητή/τρια που θα υποβάλει τη σχετική αίτηση στο email του ΔΠΜΣ. Η εν λόγω Πρακτική Άσκηση αναφέρεται και στο Παράρτημα Διπλώματος του ΔΠΜΣ.

Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται κυρίως διά ζώσης με την πρόσθετη δυνατότητα επιμέρους χρήσης μεθόδων σύγχρονης εξ αποστάσεως (μεικτό σύστημα εκπαίδευσης), σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Μπορεί η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών (ΕΠΣ) του ΔΠΜΣ να προσφέρει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως σύγχρονης μεικτής εκπαίδευσης, για ειδικές περιπτώσεις φοιτητών/ τριών που έχουν τεκμηριωμένη αδυναμία (κρίνεται από την ΕΠΣ του ΔΠΜΣ) παρακολούθησης των μαθημάτων εκ του σύνεγγυς. Η συγκεκριμένη μορφή εκπαίδευσης γίνεται με τον απαιτούμενο ειδικό τεχνολογικό εξοπλισμό, προβλέπει την εξ αποστάσεως συμμετοχή στη διά ζώσης διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο φοιτητών/τριών, που έχουν αντικειμενική και τεκμηριωμένη αδυναμία να παρευρίσκονται με φυσική παρουσία.

Η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών κρίνει ποιοι/ες φοιτητές/τριες που αιτούνται εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση, τεκμηριωμένα την δικαιούνται, όπως και για την υποχρεωτική παρουσία των συγκεκριμένων φοιτητών/τριών σε διά ζώσης παρακολούθηση (π.χ. εκ του σύνεγγυς βιωματικής εκπαίδευσης), για συγκεκριμένες ημέρες. Οι φοιτητές/τριες που παρακολουθούν διά ζώσης δεν επιτρέπεται να παρακολουθούν ευκαιριακά εξ αποστάσεως.

Η εκάστοτε ως άνω εκπαιδευτική διαδικασία της μεικτής εκπαίδευσης στο ΔΠΜΣ «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση/Social Neuroscience, Social Pedagogy and Education» καθορίζεται σε κάθε κύκλο σπουδών, μετά από απόφαση της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών του ΔΠΜΣ. Επίσης, από την ίδια Επιτροπή κρίνεται η επιλογή του τρόπου διδασκαλίας για κάθε περίπτωση μαθήματος, σεμιναρίου κ.λπ.), αναλόγως με τη φύση, τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κάθε διαδικασίας και σε κάθε κύκλο σπουδών.

Το ενδεικτικό πρόγραμμα των μαθημάτων του ΔΠΜΣ παρουσιάζεται στον Πίνακα που ακολουθεί.

Α΄ Εξάμηνο

  • Εισαγωγή στις Νευροεπιστήμες και στην Κοινωνική Νευροεπιστήμη (Introduction to Neurosciences and Social Neuroscience) (7,5 ECTS)
  • Κοινωνική Παιδαγωγική (Social Pedagogy) (7,5 ECTS)
  • Εφαρμογές Κοινωνικής Πληροφορικής στις Επιστήμες της Αγωγής (Social Computing Applications in Education) (7,5 ECTS)
  • Μάθημα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό (Compulsory elective module) (7,5 ECTS)

Σύνολο 30 ECTS

Β΄ Εξάμηνο

  • Εγκέφαλος, Νόηση και Εκπαίδευση (Brain, Mind and Education) (7,5 ECTS)
  • Διαχείριση κρίσεων, λήψη αποφάσεων και επίλυση προβλημάτων (Crisis Management, Decision Making and Problem Solving) (7,5 ECTS)
  • Ανθρώπινα Δικαιώματα και Ηθική δεοντολογία στην Εκπαίδευση (Human Rights and Ethics in Education) (7,5 ECTS)
  • Μάθημα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό (Compulsory elective module) (7,5 ECTS)

Σύνολο 30 ECTS

Γ΄ Εξάμηνο

  • Κοινωνική Νευροεπιστήμη και Εκπαίδευση (Social Neuroscience and Education) (7,5 ECTS)
  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων από την Κοινωνική Παιδαγωγική και την Κοινωνική Νευροεπιστήμη (Educational Instructional Design informed by Social Pedagogy and Social Neuroscience) (7,5 ECTS)
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Έρευνας (Educational and Social Research Methodology)  (Compulsory elective module) (7,5 ECTS)
  • Μάθημα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό (Compulsory elective module) (7,5 ECTS)

Σύνολο 30 ECTS

Δ΄ Εξάμηνο

  • Εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας (Master’s thesis) (30 ECTS)

Σύνολο 30 ECTS

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ECTS 120 ECTS

Η παραπάνω κατανομή των μαθημάτων στα εξάμηνα είναι ενδεικτική. Με απόφαση της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών μπορεί να γίνει ανακατανομή των μαθημάτων μεταξύ των εξαμήνων.

Μαθήματα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά
[Επιλέγονται από την ΕΠΣ τρία (3) μαθήματα]

  1. Ψυχοκοινωνική Υγεία και Αξιολογική Ιατρική Συμβουλευτική [Psychosocial Health and Axiological Medical Counselling]
  2. Επικοινωνία, Διαπροσωπικές Σχέσεις και Δυναμική ομάδων [Communication, Interpersonal Relations and Group Dynamics]
  3. Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτική Άσκηση σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα [Teaching Methodology and Teaching Practice in diverse educational settings]
  4. Τεχνητή Νοημοσύνη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Κοινωνική Νευροεπιστήμη [Artificial Intelligence, Social Pedagogy and Social Neuroscience]
  5. Συστημική Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων [Systemic Counseling in the School Community and in Adult Education]
  6. Κοινωνική Νευροεπιστήμη και Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία [Social Neuroscience and Creativity in Education and Society]
  7. Κοινωνικοπαιδαγωγικές Εφαρμογές στη Συμπεριληπτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση [Inclusive and Intercultural Education from a Socialpedagogical Perspective]
  8. Κοινωνική Παιδαγωγική και Δημοκρατική Εκπαίδευση [Social Pedagogy and Democratic Education]
  9. Δίκτυα Συνεργασίας Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας [School, Family and Community Collaborative Networks]
  10. Επιστημολογία των Επιστημών της Αγωγής [Epistemology of Education]
  11. Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή και Ανάπτυξη [Social and Emotional Education and Development]
Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr


Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο