Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

Το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Εφαρμοσμένη Αναπτυξιακή Ψυχολογία» είναι 120 ECTS (30 ECTS ανά εξάμηνο).

Όλες οι Θεματικές Ενότητες είναι υποχρεωτικές.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα μπορούν να επιλέγουν κατ’ ελάχιστον μία (1) ΘΕ το εξάμηνο και δύο (2) ΘΕ κατ’ ανώτατο όριο. Προτείνεται ωστόσο ο/η φοιτητής/φοιτήτρια να ακολουθεί την προτεινόμενη σειρά των θεματικών ενοτήτων.

Κατά τη διαδικασία δήλωσης ΘΕ πρέπει να εξαντλούνται πρώτα οι ΘΕ προηγούμενου εξαμήνου και, κατόπιν, να δηλώνονται ΘΕ επόμενου εξαμήνου.

Προκειμένου να εγγραφούν στη ΘΕ ΕΑΨΠΑ (Πρακτική Άσκηση), οι φοιτητές/ήτριες πρέπει να ολοκληρώσουν επιτυχώς την παρακολούθησή των έξι (6) ΘΕ του προγράμματος.

Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης, οι φοιτητές/ήτριες πρέπει να ολοκληρώσουν επιτυχώς την παρακολούθηση των 6 θεματικών ενοτήτων, καθώς και την Θεματική Ενότητα Πρακτική Άσκησης.

Αναλυτικά, η διάρθρωση του Π.Μ.Σ. είναι η ακόλουθη:

1ο Εξάμηνο (30 ECTS)

Θ.Ε.: Θέματα εφαρμοσμένης αναπτυξιακής ψυχολογίας (Y, 15 ECTS)

Γνωστικά Αντικείμενα:

  • Ειδικά ζητήματα της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης του ατόμου
  • Αλληλεπίδραση ατόμου και κοινωνικού περιβάλλοντος, ψυχοκοινωνικές διεργασίες
  • Ψυχολογική ανάπτυξη του ατόμου σε ειδικές συνθήκες και καταστάσεις

Θ.Ε.: Γνωστική ανάπτυξη και μάθηση (Y, 15 ECTS)

Γνωστικά Αντικείμενα:

  • Γνωστική ανάπτυξη και διεργασίες μάθησης
  • Βιολογικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις στη γνωστική ανάπτυξη
  • Εφαρμογές θεωριών ανάπτυξης στη διδασκαλία και μάθηση

2ο Εξάμηνο (30 ECTS)

Θ.Ε.: Η οικογένεια και η ανάπτυξη του ανθρώπου (Y, 15 ECTS)

Γνωστικά Αντικείμενα:

  • Ψυχολογία της οικογένειας
  • Γονικότητα: σύγχρονες προσεγγίσεις, αναπτυξιακή διαδικασία, εναλλακτικές μορφές
  • Θεωρίες για την οικογένεια

Θ.Ε.: Ψηφιακός κόσμος και ψυχολογική ανάπτυξη (Y, 15 ECTS)

Γνωστικά Αντικείμενα:

  • Κυβερνοψυχολογία
  • Κοινωνική, συναισθηματική, γνωστική ανάπτυξη και ψηφιακή τεχνολογία
  • Εκπαίδευση και αγωγή στα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα

3ο Εξάμηνο (30 ECTS)

Θ.Ε.: Ψυχολογία των διαπροσωπικών σχέσεων, από τη βρεφική ηλικία έως την ενηλικίωση (Y, 15 ECTS)

Γνωστικά Αντικείμενα:

  • Οι απαρχές των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων στη βρεφική ηλικία
  • Βασικές μορφές και διεργασίες των διαπροσωπικών σχέσεων κατά την παιδική, εφηβική ηλικία και την ενηλικίωση
  • Οι σχέσεις κατά την παιδική ηλικία, την εφηβεία και τη νεαρή ενήλικη ζωή

Θ.Ε.: Προαγωγή και πρόληψη της ψυχικής υγείας και ευεξίας παιδιών και εφήβων (Υ, 15 ECTS)

Γνωστικά Αντικείμενα:

  • Ψυχολογία της υγείας
  • Σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις της υγιούς ανάπτυξης και ευεξίας: Βιοψυχοκοινωνικές αλληλεπιδράσεις και ψυχολογικές παρεμβάσεις
  • Αποκλίσεις ψυχικής υγείας και συνέπειες
  • Ζητήματα αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας
  • Πρόληψη και πρώιμη παρέμβαση σε πλαίσια εκπαίδευσης, υγείας, πρόνοιας

4ο Εξάμηνο (30 ECTS)

Ε.Θ.Ε.: Πρακτική Άσκηση (Υ, 30 ECTS)

Σκοπός - Περιγραφή: Η Πρακτική Άσκηση (Π.Α.) συνίσταται στην παρακολούθηση, εκ μέρους των φοιτητών/ τριών, θεματικών εβδομάδων μέσα στην εκπαιδευτική πλατφόρμα, παρουσίες σε δομές εκπαίδευσης, υγείας, πρόνοιας, παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας κ.ά. (π.χ. σχολεία, νοσοκομεία, κοινοτικές υπηρεσίες στήριξης, παιδικοί σταθμοί, προγράμματα στήριξης κατ’ οίκον, ιδρυματικές δομές κ.ά.) σχεδιασμό ή/και εφαρμογή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, και συγγραφή τελικής γραπτής εργασίας. Κατά την Π.Α., δίνεται έμφαση στην παρατήρηση και καταγραφή των διαδικασιών αξιολόγησης και αντιμετώπισης των καταγεγραμμένων προβλημάτων.

Βασικοί άξονες της Π.Α. είναι οι ακόλουθοι:

  • παρακολούθηση μαθημάτων στην εκπαιδευτική πλατφόρμα σχετικά με θέματα μεθοδολογίας έρευνας (πχ. βασικές τεχνικές συλλογής δεδομένων, σχέδια έρευνας, διαμόρφωση πρότασης έρευνας, μελέτη ερευνητικών άρθρων, διεξαγωγή βιβλιογραφικής έρευνας, συγγραφή εργασίας, κ.λπ.)
  • παρουσία και παρατήρηση των λειτουργιών και διαδικασιών θεραπευτικών ή/και εκπαιδευτικών συνεδριών με άτομα/ομάδες του πληθυσμού αναφοράς (π.χ. νήπια, έφηβοι, ενήλικες), σε δομές παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικών υπηρεσιών (π.χ. ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, ΚΕΣΥ, και άλλους φορείς παροχής παρόμοιων υπηρεσιών), σχεδιασμός ψυχοεκπαιδευτικής εποπτευόμενης παρέμβασης. - ανατροφοδότηση και συγγραφή τελικής εργασίας
Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Σχετικά Προγράμματα
Σχολιάστε...

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο