

Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Πρωταρχικοί στόχοι του Τμήματος είναι:
- να παράγει αποφοίτους που θα μπορούν να αναπτύξουν την τέχνη, να βασιστούν στην επιστήμη, να χρησιμοποιήσουν δημιουργικά νέες τεχνολογίες, για να σχεδιάσουν λειτουργικά και καινοτομικά προϊόντα Ένδυσης με προστιθέμενη αισθητική, τεχνολογική ή οικολογική αξία.
- να παρέχει στους φοιτητές του ανταγωνιστικές γνώσεις και δεξιότητες απαραίτητες για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη στον κλάδο της Ένδυσης τόσο σε επίπεδο βιομηχανίας, αλλά και σε ακαδημαϊκό πλαίσιο.
- να προάγει την Έρευνα σε σύγχρονα θέματα που σχετίζονται με τον Σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων Κ/Υ & Ένδυσης, καθώς και την Αισθητική τους.
- να διατηρεί και να αναδεικνύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ελλαδικού χώρου σε ό, τι αφορά το Ένδυμα, το Ύφασμα και τις τεχνικές τους, όπως αυτά αναπτύσσονται μέσα από τοπικές παραδοσιακές τέχνες και χειροτεχνία.
- να συνεισφέρει αισθητικά στην ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό παραδοσιακών διαδικασιών Σχεδιασμού και κατασκευής Ενδύματος, με τη χρήση της Τεχνολογίας και στο πλαίσιο των διεθνών τάσεων.
- να συνεισφέρει σε μία σύγχρονη στάση και φιλοσοφία σε ό, τι αφορά τον χαρακτήρα και τη λειτουργία του Ενδύματος, ως προϊόν αειφορίας και πολιτισμικής κληρονομιάς.
Πρώτο εξάμηνο σπουδών
Ελεύθερο Σχέδιο
Αρχές και Εφαρμογές Σωματομετρίας
Ιστορία Τέχνης και Ενδύματος
Φυσική και Χημεία Υλικών & Χρωμάτων
Αρχές Ψηφιακού Σχεδιασμού
Μαθηματικές Μέθοδοι στον Σχεδιασμό
Δεύτερο εξάμηνο σπουδών
Χρώμα και Σύνθεση Μοτίβου
Σχεδιασμός Προϊόντος Ένδυσης
Ιστορία Τέχνης και Ενδύματος
Επιστήμη Ινών και Ινοδομών
Τεχνικό Σκίτσο
Αρχές Κατασκευής Ενδύματος
Τρίτο εξάμηνο σπουδών
Πρόγνωση και Σχεδιασμός Μόδας
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Προτύπων Ενδύματος
Ιστορία Σύγχρονης Μόδας
Υφασματολογία
Ψηφιακός Σχεδιασμός Υφάσματος
Αρχές Μάρκετινγκ
Ένδυσης
Τέταρτο εξάμηνο σπουδών
Σύλληψη και Ανάπτυξη Σχεδιαστικής Ιδέας
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Προτύπων Ενδύματος
Σημειολογία του Στυλ
Κλωστ/γικές Επεξεργασίες
Στατιστική Κλ/γίας και Ένδυσης
Στρατηγικές Επικοινωνίας και Προβολής
Πέμπτο εξάμηνο σπουδών
- Σχεδιασμός και Τεχνολογία Προτύπων Ενδύματος
- Αισθητικές Θεωρίες
- Μέθοδοι Κοστολόγησης
- Έλεγχος Ποιότητας
- Διαχείριση Επωνυμίας (Brand Management)
- ΜΑΘΗΜΑΤΑ κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά ΕΠΙΛΟΓΗ 1 ΑΠΟ 3
- Τεχνικές Υψηλής Ραπτικής στην Ένδυση
- Διαχείριση Διαδικασιών
- Παραγωγής Ένδυσης
- Εταιρικές Αγορές στο Λιανικό Εμπόριο
Έκτο εξάμηνο σπουδών
- Ηλεκτρονικά Συστήματα Σχεδιασμού Προτύπων
- Σύγχρονη Τέχνη και Design
- Εικονικό πρωτότυπο
- Έλεγχος Ποιότητας
- ΜΑΘΗΜΑΤΑ κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά ΕΠΙΛΟΓΗ 2 ΑΠΟ 6
- Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Συλλογών Ενδυμάτων
- Ευφυή Συστήματα στην Ένδυση
- Visual Merchandising
- Η Επικοινωνία του Ενδύματος
- Επιχειρησιακή Έρευνα
- Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Ένδυση
Έβδομο εξάμηνο σπουδών
Ελληνικός Λαϊκός πολιτισμός και Ενδυμασία
Συμπεριφορά καταναλωτή Μόδας
Ψηφιακό Μάρκετινγκ
Οργάνωση και Μεθοδολογία Έρευνας
Διοίκηση Επιχειρήσεων Ένδυσης
ΜΑΘΗΜΑΤΑ κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά ΕΠΙΛΟΓΗ 1 ΑΠΟ 3
Δημιουργία Συλλογής και portfolio
Σύγχρονες Εφαρμογές στη διαχείριση παραγωγής
Ανάπτυξη προϊόντων για την Κυκλική Οικονομία
Όγδοο εξάμηνο σπουδών
- Πτυχιακή εργασία
- Πρακτική άσκηση ή 2 από τα παρακάτω μαθήματα επιλογής
- Συστήματα Ταχείας Πρωτοτυποποίησης
- Επιστήμη και Τεχνολογίες προηγμένων Υλικών
- Συστήματα Διαχείρισης Κύκλου Ζωής και Πόρων
- Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Δες την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων ΕΔΩ
Από το 2006, τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των Τμημάτων Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων καθορίζονται βάσει του Προεδρικού Διατάγματος υπ’ αριθμ. 97 ΦΕΚ 98/τΑ/16-5-2006, άρθρο 1.
Πρωταρχικοί στόχοι του Τμήματος είναι:
• να παράγει αποφοίτους που θα μπορούν να αναπτύξουν την τέχνη, να βασιστούν στην επιστήμη, να χρησιμοποιήσουν δημιουργικά νέες τεχνολογίες, για να σχεδιάσουν λειτουργικά και καινοτομικά προϊόντα Ένδυσης με προστιθέμενη αισθητική, τεχνολογική ή οικολογική αξία.
• να παρέχει στους φοιτητές του ανταγωνιστικές γνώσεις και δεξιότητες απαραίτητες για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη στον κλάδο της Ένδυσης τόσο σε επίπεδο βιομηχανίας, αλλά και σε ακαδημαϊκό πλαίσιο.