Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστ. Πεδίο
1ο
Βάση 2023
9.535
Βάση 2022
9.055
Εισακτέοι
150
Συντ. Ε.Β.Ε.
0,80

ΓΕΛ

1ο πεδίο

 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία  25%

 Αρχαία Ελληνικά 30%

 Ιστορία  20%

 Λατινικά  25%

Αντικείμενο
Κωδικός Σχολής
0107
Πόλη
Θεσσαλονίκη
Πρόσθετες Πληροφορίες

 

 

Tο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού (πρώην Tμήμα Ποιμαντικής και Kοινωνικής Θεολογίας) του Α.Π.Θ. που μετονομάστηκε Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού με το ΦΕΚ 5710/24-12-2020) αποσκοπεί στην παροχή άρτιας θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης των φοιτητών σε βασικά και εξειδικευμένα γνωστικά πεδία της επιστήμης της Ορθοδόξου Θεολογίας και του Πολιτισμού του Χριστιανισμού.

 

 

ΤΟΜΕΙΣ

  1. Αγίας Γραφής και Πατερικής Γραμματείας
  2. Iστορίας, Δόγματος, Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων
  3. Λατρείας, Αρχαιολογίας και Tέχνης
  4. Δικαίου, Oργανώσεως, Zωής και Διακονίας της Εκκλησίας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

  • Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής 
  • Βιβλικών Σπουδών
  • Ιστορίας, Πολιτικής, Διπλωματίας και Γεωγραφίας της Εκκλησίας
  • Λειτουργικών Μελετών 

 

 

Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού ΑΠΘ

  • διαρθρώνεται σε οκτώ (8) εξάμηνα και
  • αντιστοιχεί σε 240 πιστωτικές μονάδες (ECTS).

 

 

To πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει

  • είκοσι έξι (26) υποχρεωτικά μαθήματα,
  • είκοσι δύο (22) υποχρεωτικά επιλογής και
  • οκτώ (8) μαθήματα ελεύθερης επιλογής.

   

 

Οι φοιτητές/ τριες που επιθυμούν να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας υποχρεούνται να παρακολουθήσουν συνολικά πέντε (5) μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής θεματικής.

 

 

Η πρακτική άσκηση πραγµατοποιείται:

α) στο πλαίσιο λήψης του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας και διεξάγεται σε συνεργασία µε δίκτυο εύρους πενήντα (50) Φορέων Υποδοχής, στους οποίους συµπεριλαµβάνονται Πειραµατικά, Επαγγελµατικά, Εσπερινά, Εκκλησιαστικά και Διαπολιτισµικά Σχολεία, καθώς και ένα Σχολείο Ειδικής Αγωγής της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης,

β) στο πλαίσιο του υποχρεωτικού Φροντιστηρίου Λειτουργικής όπου οι φοιτητές/ τριες πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη λατρεία,το κήρυγμα και την ψαλτική τέχνη.

 

1ο εξάμηνο

  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Κ.Δ.   
  • ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ    
  • ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ    
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ    
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ   
  • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ   
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ    
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

2ο εξάμηνο

  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ    
  • ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ ΙΙ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ 5ο ΩΣ ΤΟΝ 8ο ΑΙ.
  • ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ   
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ, ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΡΕΣΒΥΓΕΝΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ    
  • ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ   
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ
  • ΘΕΟΛΟΓΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

3ο εξάμηνο

  • ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
  • ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ ΙΙΙ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ 9ο ΩΣ ΤΟΝ 15ο ΑΙ.    
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ    
  • ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ   
  • ΥΜΝΟΛΟΓΙΑ  
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

4ο εξάμηνο

  • ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ    
  • ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΧΡΟΝΩΝ    
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ    
  • ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι. ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ    
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)    
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΙΙ. ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ   

Μαθήματα που προσφέρονται στο 5ο ή στο 7ο εξάμηνο

  • ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ  
  • ΠΑΤΕΡΕΣ – ΓΡΑΦΗ – ΠΑΡΑΔΟΣΗ (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)   
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ   
  • ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ   
  • ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΙΙ. ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ    
  • ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ  
  • ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ – ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ – ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ    
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ  
  • ΠΟΙΜΑΝΤΙΚO ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΘΕΩΡΙΑ   
  • ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Ι
  • ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
  • ΟΜΙΛΗΤΙΚΗ

Μαθήματα που προσφέρονται στο 6ο ή στο 8ο εξάμηνο

  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΙΙΙ. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΗΘΙΚΗ 
  • ΘΕΟΛΟΓΙΑ, ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Σεμινάριο)
  • ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ 
  • ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
  • ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ – ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΑ 
  • ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
  • ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
  • ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
  • ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΙΙ
  • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Δείτε την αναλυτική βιβλιογραφία των μαθημάτων ΕΔΩ.

 

 

 

Οδηγός Σπουδών

 

 

  • Ως Καθηγητές/τριες
    • στον τομέα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ 01 Θεολόγων

 

  •  Ως ερευνητικό και διδακτικό προσωπικό 
    • στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

 

 Επιπλέον, ο ανθρωπιστικός και ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας των θεολογικών σπουδών σε συνδυασμό με την κατάλληλή μεταπτυχιακή εξειδίκευση καθιστούν τους/τις αποφοίτους ικανούς/ές να εργαστούν σε διάφορους επιστημονικούς, πολιτιστικούς και κοινωνικούς οργανισμούς καθώς και σε επιχειρήσεις δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα.

Ενδεικτικές Μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις


 Έτσι,

 

Ως στελέχη  

  • Εκκλησιαστικών Θρησκευτικών Οργανισμών και Ιδρυμάτων, όπως Μητροπόλεις, Πατριαρχεία, ιεραποστολικά κλιμάκια, διεθνείς θρησκευτικούς φορείς (όπως το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, Συμβούλιο Ευρωπαϊκών Εκκλησιών CEC) κ.λπ. αλλά και άλλων πολιτισμικών μονάδων.
  • στη Διοίκηση αλλά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού σε υπηρεσίες, ιδρύματα και επιχειρήσεις. 
  • στην Οργάνωση και υποστήριξη του θρησκευτικού - προσκυνηματικού τουρισμού είτε στον ιδιωτικό τομέα είτε σε δημόσιους φορείς Τουρισμού.
  • στη Διαχείριση, συντήρηση και ανάδειξη Εκκλησιαστικών Κειμηλίων και στην ανάδειξη της Χριστιανικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς (μουσείων και θρησκευτικών μνημείων).
  • στην Ψηφιοποίηση εκκλησιαστικών αρχείων.

Ως σύμβουλοι

  • σε ιδρύματα εκκλησιαστικών οργανισμών σε θέματα που αφορούν
    • τη σύνδεση και τον διάλογο διαφορετικών θρησκειακών και πολιτισμικών κοινοτήτων, 
    • την ηθική και τη δεοντολογία στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα,
  • σε ΜΚΟ  που ασχολούνται με ευπαθείς ομάδες, μετανάστες, κλπ. 
  • επικοινωνίας σε εκκλησιαστικά έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ

 

Ως διαμεσολαβητές/τριες

  • στην εκπαίδευση, στον διάλογο διαφορετικών θρησκειακών κοινοτήτων ή πολιτισμικών οντοτήτων, στις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, για θέματα ρατσισμού και bullying, μέσα από τη συμμετοχή σε εξετάσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης, με τις οποίες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν την πιστοποίηση και τα επαγγελματικά δικαιώματα του “διαμεσολαβητή”.

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για το επάγγελμα του/της Θεολόγου στο άρθρο μας εδώ.

 

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο