Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση (E-Learning – Digital Technologies in Education)
Πανεπιστήμιο Πατρών
Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων & Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Mixed Mode

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση (2025-2026)

Η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών (E.Π.Σ.) του Διϊδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» και διακριτικό τίτλο στην αγγλική «E-Learning – Digital Technologies in Education» στη Συνεδρίασή της, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση της Συντονιστικής Επιτροπής του οικείου ΔΠΜΣ, με αριθμ. 2/25 Ιουλίου 2025 αποφάσισε την προκήρυξη για την εισαγωγή έως ενενήντα (90) μεταπτυχιακών φοιτητών στην ειδίκευση «Ηλεκτρονική Μάθηση» για το ακαδημαϊκό έτος 2025- 2026.

Η ειδίκευση «Διδακτική της Πληροφορικής» δεν θα δεχθεί μεταπτυχιακούς φοιτητές για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Στο Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) «Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» και διακριτικό τίτλο στην αγγλική «E-Learning – Digital Technologies in Education», συμμετέχουν το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Το Δ.Π.Μ.Σ. έχει ως γνωστικό αντικείμενο την εκπαίδευση των Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών στις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και ειδικότερα στην ειδίκευση «Ηλεκτρονική Μάθηση» που αφορά τις εφαρμογές των τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση και στην ειδίκευση «Διδακτική της Πληροφορικής» που σχετίζεται με τη μελέτη των καταστάσεων διδασκαλίας και μάθησης του γνωστικού αντικειμένου της Πληροφορικής.

Το Διϊδρυματικό ΠΜΣ «Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» καλύπτει επιστημονικές και κοινωνικές ανάγκες στο πεδίο της επαγγελματικής και επιστημονικής εξειδίκευσης που αφορά τις εφαρμογές των Ψηφιακών Τεχνολογιών σε όλες τις πτυχές της εκπαιδευτικής πράξης (Ειδίκευση «Ηλεκτρονική Μάθηση») και την ανάπτυξη γνώσεων και την καλλιέργεια ικανοτήτων Ψηφιακού και Πληροφορικού Γραμματισμού (Ειδίκευση «Διδακτική της Πληροφορικής».

Αποσκοπεί αφενός στην επιστημονική εμβάθυνση και την επαγγελματική ανάπτυξη εν ενεργεία και μελλοντικών εκπαιδευτικών ώστε να εντάσσουν οργανικά τις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην εκπαιδευτική τους πρακτική και να συμβάλλουν έτσι στην ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας και της μάθησης και αφετέρου στην κατάρτιση επιστημόνων που ενδιαφέρονται να απασχοληθούν σε νέους τομείς εξειδίκευσης της ψηφιακής κοινωνίας, όπως η Ηλεκτρονική Μάθηση, η ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ψηφιακού υλικού και λογισμικού, η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση και η Διδακτική της Πληροφορικής.

Σκοπός του προγράμματος είναι οι κάτοχοι του σχετικού Διπλώματος:
α) να αναγνωρίζουν και να αναλύουν τις προσφερόμενες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενταχθούν σε όλο το εύρος του προγράμματος σπουδών,
β) να κατανοούν την εξέλιξη των εκπαιδευτικών ψηφιακών εργαλείων και των αναδυόμενων τεχνολογιών καθώς και την εν γένει συνεισφορά τους σε τυπικές, μη τυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης,
γ) να αναλύουν, να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν παιδαγωγικές καταστάσεις που αξιοποιούν οργανικά τις ψηφιακές τεχνολογίες και στοχεύουν στη βελτίωση της διδασκαλίας και την ενίσχυση της μάθησης,
δ) να σχεδιάζουν, να αναπτύσσουν και να αξιολογούν πρωτότυπο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και καινοτόμες υπηρεσίες εκπαίδευσης και κατάρτισης
ε) να σχεδιάζουν ψηφιακά μαθησιακά περιβάλλοντα και συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης και
στ) να σχεδιάζουν και να υλοποιούν πρωτότυπες εκπαιδευτικές έρευνες στα πεδία της Ηλεκτρονικής Μάθησης ή της Διδακτικής της Πληροφορικής ώστε να μπορούν να συνεχίσουν, εφόσον το επιθυμούν, την ακαδημαϊκή έρευνα στο πλαίσιο διδακτορικών σπουδών.

Η χρονική διάρκεια που οδηγεί στη λήψη του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ορίζεται σε τρία (3) ακαδημαϊκά εξάμηνα στα οποία περιλαμβάνεται και ο χρόνος εκπόνησης και κρίσης της προαιρετικής Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.
Μεταπτυχιακοί φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται μπορεί να αιτηθούν μερικής φοίτησης, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί τα έξι (6) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Μεταπτυχιακοί φοιτητές που το επιθυμούν μπορούν να αιτηθούν αναστολή φοίτησης για δύο (2) συνεχόμενα εξάμηνα.

Για τη συμμετοχή τους στο ΔΠΜΣ «Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες καταβάλλουν τέλη φοίτησης που ανέρχονται στο συνολικό ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3000€). Η καταβολή των τελών φοίτησης γίνεται τμηματικά ως εξής: 1.000€ με την αποδοχή στο ΔΠΜΣ και πριν την έναρξη του 1ου εξαμήνου, 1.000€ πριν την έναρξη του 2ου εξαμήνου και 1.000€ πριν την έναρξη του 3ου εξαμήνου.

Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής του ΔΠΜΣ «Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» - ειδίκευση «Ηλεκτρονική Μάθηση» έχουν (α) πτυχιούχοι Τμημάτων ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής και (β) πτυχιούχοι Τμημάτων των πρώην ΤΕΙ.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής του ΔΠΜΣ «Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» - ειδίκευση «Διδακτική της Πληροφορικής» έχουν (α) πτυχιούχοι Τμημάτων ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής με αντικείμενο τις σπουδές Πληροφορικής ή Μηχανικού Πληροφορικής (Μηχανικών Η/Υ, Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ψηφιακών Συστημάτων, κλπ.), (β) πτυχιούχοι Τμημάτων των πρώην ΤΕΙ με αντικείμενο τις σπουδές Πληροφορικής ή Μηχανικού Πληροφορικής (Μηχανικών Η/Υ, Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ψηφιακών Συστημάτων, κλπ.) και (γ) απόφοιτοι/ες Παιδαγωγικών Τμημάτων (Προσχολικής, Δημοτικής, Δευτεροβάθμιας), ΑΣΠΑΙΤΕ, Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών με ενδιαφέρον για τη διδασκαλία της Πληροφορικής.
Υποψηφιότητα για το ΔΠΜΣ μπορούν να θέσουν και τελειόφοιτοι/ες φοιτητές/τριες των ανωτέρω τμημάτων με την προϋπόθεση να έχουν αποφοιτήσει πριν από την έγκριση του τελικού πίνακα των υποψηφίων εισακτέων.
Τα μέλη των κατηγοριών Ε.Ε.Π., καθώς και Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. μπορούν μετά από αίτησή τους να εγγραφούν ως υπεράριθμοι/ες, και μόνο ένας κατ’ έτος και ανά ΔΠΜΣ., εφόσον υπηρετούν στο/στα οικείο/α Τμήμα/τα και ο τίτλος σπουδών και το έργο που επιτελούν στο/στα οικείο/α Τμήμα/τα είναι συναφές με το αντικείμενο του ΔΠΜΣ.
Σύμφωνα με το άρθρο 304 του ν. 4957/2022 όπως ισχύει, η αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται στη Γραμματεία του ΔΠΜΣ, η οποία και αναλαμβάνει να εξετάζει τις αιτήσεις με βάση τα κριτήρια του ν. 4957/2022, χωρίς αυτές να συνοδεύονται από πράξη αναγνώρισης του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.. Εφόσον ο τίτλος σπουδών από αλλοδαπό Πανεπιστήμιο συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο του ΔΟΑΤΑΠ (άρθρο 307), η Γραμματεία του ΔΠΜΣ οφείλει να ζητήσει Βεβαίωση Τόπου Σπουδών, η οποία εκδίδεται και αποστέλλεται από το πανεπιστήμιο της αλλοδαπής. Αποκλείονται αιτήσεις στις οποίες ως τόπος σπουδών ή μέρος αυτών βεβαιώνεται η ελληνική επικράτεια, εκτός αν το μέρος σπουδών που έγιναν στην ελληνική επικράτεια βρίσκεται σε δημόσιο Α.Ε.Ι.
Αίτηση δύναται να υποβάλλουν και τελειόφοιτοι αλλοδαπών Ιδρυμάτων τα οποία δεν είναι ακόμα ενταγμένα στο Εθνικό Μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της αλλοδαπής του ΔΟΑΤΑΠ. Στην περίπτωση αυτή, οι αιτούντες υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση περί κατοχής τίτλου σπουδών. Σε κάθε περίπτωση, οι επιλεγέντες θα πρέπει να προσκομίσουν αποδεικτικά έγγραφα ότι έχουν προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε ο τίτλος τους και το αντίστοιχο Ίδρυμα πρόκειται να ενταχθούν στο Εθνικό μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της αλλοδαπής του ΔΟΑΤΑΠ, μέχρι την ολοκλήρωση της διάρκειας σπουδών τους. Σε διαφορετική περίπτωση γίνεται διαγραφή του φοιτητή, χωρίς να υπάρχει αξίωση από τον φοιτητή επιστροφής των χρημάτων που κατέθεσε.
Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής και τα δημόσια ερευνητικά κέντρα που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, δεσμεύονται από τα Μητρώα του άρθρου 304 του ν. 4957/2022, όπως ισχύει, προκειμένου τα αρμόδια ανά περίπτωση όργανά τους να διαπιστώσουν αν ένα ίδρυμα της αλλοδαπής ή ένας τύπος τίτλου ιδρύματος της αλλοδαπής είναι αναγνωρισμένα για την αποδοχή αίτησης και εγγραφής για εισαγωγή σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ή την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Το αρμόδιο όργανο του πανεπιστημίου ή ερευνητικού κέντρου, εφόσον ο τίτλος σπουδών συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο του άρθρου 307, επιπροσθέτως των λοιπών δικαιολογητικών που καθορίζει, οφείλει να ζητήσει Βεβαίωση Τόπου Σπουδών, η οποία εκδίδεται και αποστέλλεται από τον φορέα πραγματοποίησης των σπουδών ή τον φορέα εκπόνησης του ερευνητικού έργου. Αν ως τόπος σπουδών ή μέρος αυτών βεβαιώνεται η Ελληνική Επικράτεια, ο τίτλος σπουδών δεν αναγνωρίζεται, εκτός αν το μέρος σπουδών που έγιναν στην ελληνική επικράτεια βρίσκεται σε δημόσιο Α.Ε.Ι.

Ο φάκελος υποψηφιότητας περιλαμβάνει (α) την αίτηση του/της υποψήφιου/ας για εισαγωγή σε συγκεκριμένη ειδίκευση που δηλώνεται ρητά, και (β) τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που αναφέρονται τόσο στην προκήρυξη όσο και στο Παράρτημα 1 του Κανονισμού.

Οι υποψήφιοι υποβάλουν τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) αίτηση συμμετοχής (ηλεκτρονικά ή/και σε έντυπη μορφή),
β) αντίγραφο πτυχίου ή βεβαίωση περάτωσης σπουδών,
γ) πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας.
δ) αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα (αναφορά αναλυτικά σε σπουδές, διδακτική ή και επαγγελματική εμπειρία, επιστημονική δραστηριότητα),
ε) αποδεικτικά ερευνητικής ή επαγγελματικής δραστηριότητας, (εάν υπάρχουν), 
ζ) δύο (2) συστατικές επιστολές (Οι επιστολές πρέπει να υπογράφονται από μέλη ΔΕΠ του εκπαιδευτικού Ιδρύματος του υποψηφίου ή από μέλη ΔΕΠ άλλων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που είναι εξοικειωμένα με την επιστημονική κατάρτιση του υποψηφίου).
η) αντίγραφο μεταπτυχιακού τίτλου (εάν υπάρχει),
θ) δημοσιεύσεις σε περιοδικά με κριτές (εάν υπάρχουν),
ι) φωτοτυπία δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας, 
κ) αντίγραφο πιστοποιητικού γνώσης της αγγλικής γλώσσας, η οποία πιστοποιείται με Τίτλο σπουδών από Εκπαιδευτικό Ίδρυμα αγγλόφωνης χώρας ή αγγλόφωνου προγράμματος σπουδών, - Πιστοποιητικό First Certificate in English, - Πιστοποιητικό Toefl με βαθμολογία τουλάχιστον 500 μόρια (ή 300 με το νέο τρόπο αξιολόγησης), - Πιστοποιητικό IELTS με βαθμό 6,5 και άνω, - Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (επίπεδο Β2).
Οι πτυχιούχοι αγγλόφωνων πανεπιστημίων απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις για την καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, η Σ.Ε. του ΔΠΜΣ, θα αποφασίζει για τον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων προκειμένω να διαπιστώνεται η επάρκεια στην αγγλική γλώσσα.
Θετικά θα συνυπολογίζεται η γνώση και δεύτερης ξένης γλώσσας.

Οι υποψήφιοι/ες υποβάλλουν τον φάκελό τους τόσο ηλεκτρονικά όσο και ταχυδρομικά.

Η ταχυδρομική υποβολή γίνεται σε σφραγισμένο φάκελο στη Γραμματεία του ΤΕΕΑΠΗ
με την ένδειξη αίτηση/δικαιολογητικά συμμετοχής για το Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) «Ηλεκτρονική Μάθηση – Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» και διακριτικό τίτλο στην αγγλική «E-Learning – Digital Technologies in Education», στην κάτωθι δ/νση:
Πανεπιστήμιο Πατρών
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Γραμματεία
Πανεπιστημιούπολη Πατρών
Ρίο, 26504

Οι υποψήφιοι/ες οφείλουν να ελέγχουν προσεκτικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις προκαθορισμένες προθεσμίες προκειμένου ο φάκελός τους να είναι πλήρης και η υποβολή του εμπρόθεσμη. Για την πληρότητα του φακέλου τους, συνιστάται να ελέγχουν προσεκτικά τις οδηγίες που αφορούν κάθε επιμέρους κριτήριο της μοριοδότησης. Επίσης, για περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να απευθύνονται καθημερινά στη Γραμματεία του Τμήματος (τηλ. 2610 969828, 2610 969310). Συμπληρωματικά, ελλιπή ή ετεροχρονισμένα παραστατικά δεν γίνονται δεκτά.

Οι υποψήφιοι υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στο portal: εδώ

Οι υποψήφιοι υποβάλλουν επίσης τα απαιτούμενα στοιχεία στον ακόλουθο δικτυακό τόπο: εδώ

Οι προθεσμίες υποβολής των αιτήσεων ορίζονται από 4 Αυγούστου 2025 έως 15 Σεπτεμβρίου 2025.

Κάθε αίτηση υποψηφιότητας αξιολογείται με βάση την κλίμακα μηδέν (0) έως εκατό (100) μόρια. Η αξιολόγηση των υποψηφίων και η επιλογή των εισακτέων γίνεται με βάση τα ακόλουθα κριτήρια/μοριοδότηση:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ - ΜΟΡΙΑ ποσοστό επί τοις %

  1. Βαθμός πτυχίου/διπλώματος 20%
  2. Μ.Ο. βαθμολογίας σε όλα μαθήματα προηγούμενων πτυχίων (Α’ ή Β’ κύκλου σπουδών), συναφή με το γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ 10%
  3. Συνάφεια και Επίδοση Πτυχιακής/ών Εργασίας/ιών (εφόσον έχει εκπονηθεί) 10%
  4. Άριστο επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας ή ξένων γλωσσών (C1 ή C2) 5%
  5. Κατοχή άλλων Πτυχίων ή Μεταπτυχιακών Τίτλων Σπουδών 5%
  6. Είδος και εύρος εργασιακής ή και ερευνητικής εμπειρίας 10%
  7. Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια 5%
  8. Συστατικές επιστολές 5%
  9. Συνέντευξη 30%

 ΣΥΝΟΛΟ 100 %

Αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία επιλογής υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών αλλά και το ΔΠΜΣ γενικότερα, αναφέρονται στο ΦΕΚ Ίδρυσης και Κανονισμό Λειτουργίας του (https://icte.upatras.gr/)

Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται από τη Γραμματεία του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, (Τηλ: 2610 969828, 2610 969310, e-mail: graecedu@upatras.gr).

Προκήρυξη


Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr


Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο