Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστήμες της Αγωγής (Sciences of Education)
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Full Time

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Επιστήμες της Αγωγής (2025-2026)

Περίοδος υποβολής αιτήσεων: από 02/06/2025 έως 31/07/2025

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της λειτουργίας των ΠΜΣ προκηρύσσει δημόσια εκδήλωση ενδιαφέροντος για υποβολή αιτήσεων συμμετοχής υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών στο ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» (“Sciences of Education”) (ΦΕΚ ίδρυσης: 3923, Τ.Β΄,2019, ΦΕΚ Τροποποίησης του Κανονισμού: 1150, Τ. Β΄, 12.03.2025) και σε μία από τις δύο ειδικεύσεις:

  1. «Διδασκαλία και Μάθηση» (“Teaching and Learning”)
  2. «Ψυχοπαιδαγωγική της Ανάγνωσης, Φιλαναγνωσία και Εκπαιδευτικό Υλικό» (“Reading Education, Reading Promotion and Educational Material Development”).

Σκοπός της ειδίκευσης «Διδασκαλία και Μάθηση» (“Teaching and Learning”) είναι η επιστημονική μελέτη και επίλυση θεμάτων και προβλημάτων της σχολικής εκπαίδευσης που σχετίζονται με το περιβάλλον της σχολικής τάξης και του σχολείου, την επικοινωνία εκπαιδευτικού και μαθητή και ως σκοπό τόσο την ερευνητική προσέγγισή τους όσο και την εμβάθυνση σε αυτά με απώτερο σκοπό την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για τη βελτίωση των δεδομένων και των συνθηκών διδασκαλίας.

Συγκεκριμένα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στην ειδίκευση του ΠΜΣ «Διδασκαλία και Μάθηση» (“Teaching and Learning”) οι απόφοιτοι και οι απόφοιτες αναμένεται να:

  • αποκτήσουν συστηματικές γνώσεις και εμπειρίες στη διδακτική μεθοδολογία (αρχές, μοντέλα, στρατηγικές, τεχνικές), μέσω θεωρητικής μελέτης, μικροδιδασκαλίας και πρακτικής άσκησης,
  • εμβαθύνουν στους σκοπούς και στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων, με έμφαση στον σχεδιασμό και την έρευνα αποτελεσματικότητάς τους,
  • γνωρίζουν και διαχειρίζονται αποτελεσματικά τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας που προάγουν την ανάπτυξη, μάθηση και προσαρμογή των μαθητών, με έμφαση στο σχολικό κλίμα και στις σχέσεις δασκάλου-μαθητή και μεταξύ των μαθητών,
  • ευαισθητοποιηθούν σε φιλοσοφικά, κοινωνικά και ιστορικά ζητήματα της επιστήμης της Παιδαγωγικής,
  • αποκτήσουν δεξιότητες για την άσκηση του εκπαιδευτικού ρόλου στο σύγχρονο τεχνολογικό (ΤΠΕ), διαπολιτισμικό και πολυπολιτισμικό πλαίσιο,
  • εμβαθύνουν σε ζητήματα καινοτομίας, σχεδιασμού, πολιτικής, διοίκησης και αξιολόγησης στην εκπαίδευση,
  • προάγουν τη δημιουργικότητα στην εκπαίδευση στα πεδία της επιστήμης και της τέχνης,
  • διεξάγουν βασική και εφαρμοσμένη εκπαιδευτική έρευνα,
  • αντιλαμβάνονται τη σημασία της προσωπικής βελτίωσης και του αναστοχασμού του εκπαιδευτικού.

Σκοπός της ειδίκευσης «Ψυχοπαιδαγωγική της Ανάγνωσης, Φιλαναγνωσία και Εκπαιδευτικό Υλικό» (“Reading Education, Reading Promotion and Educational Material Development”) είναι να συνδυαστεί για πρώτη φορά, συστηματικά και διεπιστημονικά, η διερεύνηση της ψυχοπαιδαγωγικής διαδικασίας της ανάγνωσης με την αξιοποίηση της παιδικής λογοτεχνίας, τη διδασκαλία της λογοτεχνίας γενικότερα, την καλλιέργεια και την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας των παιδιών και των ενηλίκων, αλλά και με τον σχεδιασμό και την παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για τον σκοπό αυτό.

Συγκεκριμένα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στην ειδίκευση του ΠΜΣ «Ψυχοπαιδαγωγική της Ανάγνωσης, Φιλαναγνωσία και Εκπαιδευτικό Υλικό» (“Reading Education, Reading Promotion and Educational Material Development”), οι απόφοιτοι και οι απόφοιτες αναμένεται να:

  • συνδυάζουν με μεθοδικό τρόπο την πράξη της ανάγνωσης με την αισθητική τέρψη, ώστε να προάγουν τη φιλαναγνωσία και γενικότερα την αγωγή των μαθητών,
  • έχουν μυηθεί σε ποικίλα είδη αναγνωστικού υλικού και ιδίως στη λογοτεχνία (λαϊκή και επώνυμη), στη λογοτεχνία για παιδιά και νέους, στο λαϊκό παραμύθι και στην ελληνική μυθολογία,
  • εμβαθύνουν στη σχέση των μαθητών με την ανάγνωση με βάση προσεγγίσεις της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας,
  • κατανοούν και προάγουν τις αναγνωστικές στάσεις, τα αναγνωστικά ενδιαφέροντα, τις αναγνωστικές προτιμήσεις και αναγνωστικές συνήθειες των μαθητών,
  • διαμορφώνουν αναγνωστικό/εκπαιδευτικό υλικό για τους μαθητές, σύμφωνα με τις σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές προδιαγραφές, ώστε να προάγεται η ουσιαστική μάθηση και φιλαναγνωσία,
  • εντάσσουν εποικοδομητικά στο σχολικό πρόγραμμα την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων για παιδιά και νέους από τους μαθητές,
  • καλλιεργούν και προωθούν, μέσω της ανάγνωσης, κοινωνικές στάσεις, όπως κατανόηση του διαφορετικού/άλλου, συνύπαρξη και επικοινωνία μεταξύ των νέων ανθρώπων, ισότητα και συνεργασία, άρση των κοινωνικών αποκλεισμών και ανισοτήτων,
  • γνωρίζουν και αξιοποιούν διδακτικά τη λογοτεχνική και εν γένει πολιτιστική κληρονομιά, μέσω διδακτικών μεθόδων και αποτελεσματικών προγραμμάτων φιλαναγνωσίας,
  • διεξάγουν βασική και εφαρμοσμένη εκπαιδευτική έρευνα στα πεδία της ανάγνωσης, της φιλαναγνωσίας και της παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού,
  • έχουν επεξεργαστεί την ταυτότητά τους ως αναγνώστες/τριες, καλλιεργούν την προσωπική φιλαναγνωσία τους και ενισχύουν τις αναγνωστικές συνήθειές τους στα πλαίσια της διά βίου εκπαίδευσης.

Απονεμόμενος τίτλος
Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ μετά την πλήρη και επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών αποκτούν Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΜΣ) στις «Επιστήμες της Αγωγής».

Αριθμός εισακτέων
Ο αριθμός που θα δεχτεί κάθε ειδίκευση είναι μέχρι τριάντα πέντε (35) μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές και φοιτήτριες.

Προϋποθέσεις συμμετοχής υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών στη διαδικασία επιλογής:
Απαραίτητες προϋποθέσεις συμμετοχής υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών στο ΠΜΣ είναι οι εξής:
(α) Οι υποψήφιοι για το ΠΜΣ του Τμήματος πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της ημεδαπής. Οι υποψήφιοι με τίτλους σπουδών από ιδρύματα της αλλοδαπής οφείλουν να προσκομίσουν πιστοποιητικό αναγνώρισης ακαδημαϊκού τίτλου σπουδών από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π*
(β) Για τους αλλοδαπούς υποψηφίους, οι οποίοι κατέχουν πτυχίο Α.Ε.Ι. ισότιμο με εκείνα των ελληνικών Α.Ε.Ι., απαιτείται πιστοποιητικό επαρκούς γνώσης της ελληνικής γλώσσας, το οποίο απονέμεται από δημόσιους εξουσιοδοτημένους φορείς.
(γ) Για όλες/ους τις/τους υποψήφιες/ους απαραίτητη προϋπόθεση είναι η γνώση σε επίπεδο τουλάχιστον Β2 (καλή γνώση) μίας ξένης γλώσσας, από τις πέντε γλώσσες της Ε.Ε (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά). Η επαρκής γνώση [«καλή γνώση», επίπεδο Β2] της ξένης γλώσσας για τις/τους υποψήφιες/ους πιστοποιείται από την κατάθεση σχετικών τίτλων όπως αυτοί αναγνωρίζονται από το Α.Σ.Ε.Π.
*Για τους υποψήφιους/ες από ιδρύματα της αλλοδαπής που δεν προσκομίζουν πιστοποιητικό αναγνώρισης ακαδημαϊκού τίτλου σπουδών από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται στην Τροποποίηση του Κανονισμού Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΜΣ του Π.Τ.Δ.Ε. του ΕΚΠΑ με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής» (ΦΕΚ B’ 1150/12.03.2025).

Απαραίτητα έντυπα και δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν:
Τα απαραίτητα έντυπα και δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλουν οι υποψήφιοι είναι τα εξής:

  1. Αίτηση συμμετοχής για την επιλογή τους στο Π.Μ.Σ. (Το έντυπο εκτυπώνεται από την ιστοσελίδα του Π.Τ.Δ.Ε εδώ).
  2. Αντίγραφο πτυχίου ελληνικού Α.Ε.Ι ή Τ.Ε.Ι., ή αντίγραφο πτυχίου ανώτατου ιδρύματος της αλλοδαπής αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ ή βεβαίωση περάτωσης σπουδών (ευκρινές φωτοαντίγραφο ).
  3. Πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας προπτυχιακών μαθημάτων στην οποία να αναγράφεται και ο βαθμός του πτυχίου (ευκρινές φωτοαντίγραφο ).
  4. Πιστοποιητικό κατοχής μίας ξένης γλώσσας από τις πέντε προαναφερθείσες γλώσσες της Ε.Ε. στο επίπεδο τουλάχιστον Β2 (ευκρινές φωτοαν).
  5. Βιογραφικό Σημείωμα τύπου EUROPASS (τροποποιημένη μορφή του βιογραφικού σημειώματος EUROPASS για τις ανάγκες υποψηφιότητας στο Π.Μ.Σ.). (Εκτυπώνεται από την ιστοσελίδα του Π.Τ.Δ.Ε εδώ).
  6. Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.

Πρόσθετα δικαιολογητικά που μπορούν να υποβληθούν και να αξιολογηθούν (αν υπάρχουν):

  1. Άλλα πτυχία Α.Ε.Ι. (ευκρινή φωτοαντίγραφα ).
  2. Πιστοποιητικά κατοχής και άλλης (πέραν της μίας) ξένης γλώσσας από τις πέντε προαναφερθείσες σε επίπεδο τουλάχιστον Β2 (ευκρινή φωτοαντίγραφα ).
  3. Αντίγραφο διπλωματικής ή πτυχιακής εργασίας.
  4. Ανάτυπα δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά τα οποία δημοσιεύουν εργασίες με το σύστημα των κριτών ή πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων.
  5. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ευκρινές φωτοαντίγραφο).
  6. Διδακτορικό Δίπλωμα (ευκρινές φωτοαντίγραφο
  7. Δύο (2) πρόσφατες συστατικές επιστολές κατά προτίμηση από μέλη Δ.Ε.Π. (δεν απαιτούνται από τους αποφοίτους του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α.)
  8. Βεβαιώσεις ή πιστοποιητικά επιμορφωτικών σεμιναρίων τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας.
  9. Πιστοποιητικό γνώσης Η/Υ, τυχόν επαγγελματική εμπειρία και κάθε άλλο έργο ή δραστηριότητα συνεκτιμώνται κατά την επιλογή του υποψηφίου

Προθεσμίες και διαδικασία υποβολής των απαραίτητων και πρόσθετων δικαιολογητικών
Οι ενδιαφερόμενοι/ες, αφού ενημερωθούν για το αντικείμενο - σκοπό, τη δομή, οργάνωση και λειτουργία του Π.Μ.Σ. (ΦΕΚ ίδρυσης 3923/25-10-2019 τ. Β΄, και ΦΕΚ Κανονισμού 1150/12-03-2025 τ. Β΄, τα οποία επισυνάπτονται), καλούνται να υποβάλουν από 02/06/2025 έως 31/07/2025, την αίτηση και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στη Γραμματεία του Τμήματος με χρήση του κωδικού τους στο Taxisnet μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας https://eprotocol.uoa.gr/ (05 Αίτηση Εγγραφής σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών)

Διάρκεια σπουδών στο Π.Μ.Σ.
Η διάρκεια σπουδών στο ΠΜΣ ορίζεται σε τέσσερα (4) διδακτικά εξάμηνα και η λειτουργία του θα ξεκινήσει από το χειμερινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2025 - 2026.

Υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών- Δίδακτρα
Για την απόκτηση του Μ.Δ.Ε. απαιτείται επιτυχής εκπλήρωση των υποχρεώσεων σε μαθήματα, σεμινάρια, εργαστήρια, καθώς και η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, όπως αυτά ορίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Σπουδών. Η παρακολούθηση των μαθημάτων, των σεμιναρίων και των εργαστηρίων είναι υποχρεωτική και διεξάγεται δύο τουλάχιστον ημέρες την εβδομάδα από 15.00-21.00. Ανεπαρκής παρακολούθηση συνιστά λόγο απόρριψης στο συγκεκριμένο μάθημα, σεμινάριο, πρακτική άσκηση ή εργαστήριο.
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των δαπανών του ΠΜΣ καταβάλλοντας το ποσό των 2400€ (σε τέσσερις εξαμηνιαίες δόσεις με την έναρξη κάθε εξαμήνου), όπως προβλέπει ο Εσωτερικός Κανονισμός του ΠΜΣ.

Κριτήρια επιλογής των μεταπτυχιακών φοιτητών στο ΠΜΣ

  1. Για την επιλογή των φοιτητών που θα παρακολουθήσουν το ΠΜΣ εκτός των υποχρεωτικών για τη συμμετοχή τους δικαιολογητικών, δηλαδή πτυχίο Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. και γλωσσομάθεια σε επίπεδο Β2, αξιολογούνται:
    • Κριτήρια επιλογής υποψηφίων - Αξιολογικές μονάδες
      • Βαθμός πτυχίου Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. - βαθμός συναφών με την κατεύθυνση προπτυχιακών μαθημάτων - διπλωματική ή πτυχιακή εργασία μέχρι 10 α.μ.
      • Επιπλέον ξένη/-ες γλώσσα/-ες σε επίπεδο τουλάχιστον Β2 μέχρι 5 α.μ.
      • Περισσότερα του ενός πτυχία Α.Ε.Ι. μέχρι 5 α.μ. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης μέχρι 5 α.μ.
      • Διδακτορικό Δίπλωμα μέχρι 5 α.μ.
      • Δημοσιευμένες επιστημονικές εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με το σύστημα των κριτών ή πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων μέχρι 10 α.μ.
      • Επιμορφωτικά σεμινάρια τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας μέχρι 5 α.μ.
      • Πτυχίο Π.Τ.Δ.Ε. Ε.Κ.Π.Α. 5 α.μ.
  2. Η απόδοση των υποψηφίων κατά τη διάρκεια προφορικής συνέντευξης μέχρι 50 α.μ.
    Η προφορική συνέντευξη γίνεται σε θέματα ευρύτερου παιδαγωγικού, επιστημονικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Τα μέλη των επιτροπών αξιολογούν χωριστά κάθε υποψήφιο και τον βαθμολογούν με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων, οι οποίες δεν μπορεί να είναι περισσότερες από 50 α.μ. Ο αριθμός των α.μ. που πιστώνεται τελικά ο υποψήφιος από την απόδοσή του στην προφορική συνέντευξη είναι ο μέσος όρος των αριθμών των α.μ. με τις οποίες βαθμολόγησαν τον υποψήφιο όλα τα μέλη της επιτροπής συνέντευξης.

Προκήρυξη


Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr


Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο