Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.
Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Παιδαγωγικών Σπουδών
Full/Part Time
Φορέας
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Τμήμα
Παιδαγωγικών Σπουδών
Τίτλος Προγράμματος
Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
Δίδακτρα
με δίδακτρα
Διάρκεια
3 εξάμηνα
Σπουδές
Full/Part Time
Πρόσθετες Πληροφορίες

Σκοπός

Ο σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει το φοιτητή να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσής του μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει το φοιτητή να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.

Στόχοι

  1. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης.
  2. Να αντιλαμβάνονται τη σχολική μονάδα ως ανοικτό σύστημα, το οποίο, από τη μια, βρίσκεται σε διαλεκτική σχέση με το ευρύτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί και, από την άλλη, ρυθμίζει ορθολογιστικά τη δράση του για αξιοποίηση των εισροών που δέχεται, για τη μεθόδευση των διαδικασιών που ακολουθεί και για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητάς του.
  3. Να αντιλαμβάνονται τη δυναμική της ομάδας και να αξιοποιούν το ανθρώπινο δυναμικό του σχολικού οργανισμού για τη μετατροπή του σε μανθάνουσα κοινότητα.
  4. Να ασκηθούν σε δεξιότητες οργάνωσης, διοίκησης και ηγεσίας όπως: επικοινωνία, λήψη αποφάσεων, προγραμματισμός, οργάνωση και προεδρία συνεδρίας, ανάπτυξη προσωπικού, αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
  5. Να εμβαθύνουν στη θεωρία και τη μεθόδευση εισαγωγής καινοτομιών στην εκπαίδευση, στην παρακολούθηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας, στην αξιολόγηση προσωπικού και στην αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
  6. Να μελετήσουν σε βάθος θεωρητικά θέματα της εκπαίδευσης, όπως αυτά προκύπτουν μέσα από τη φιλοσοφική, κοινωνιολογική και ψυχολογική θεώρησή της.
  7. Να αξιοποιούν τα αποτελέσματα ερευνών, αναφορικά με την άσκηση ρόλων στην εκπαίδευση και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ταυτόχρονα, να γίνουν ικανοί να προγραμματίζουν και να ολοκληρώνουν έρευνα δράσης για σκοπούς αυτοβελτίωσης.

Προοπτικές Σταδιοδρομίας

Οι πτυχιούχοι του προγράμματος έχουν τις παρακάτω επιλογές:

  1. Να επιδιώξουν διοικητική θέση σε επίπεδο σχολείου (π.χ. Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής) ή/και Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (π.χ. Επιθεωρητής).

  2. Να εργαστούν ως επιμορφωτές στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

  3. Να καταλάβουν ακαδημαϊκή θέση σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι του Προγράμματος μπορούν να επιδιώξουν σπουδές διδακτορικού επιπέδου.

Έχετε να μας προτείνετε κάποια διόρθωση; Επικοινωνήστε μαζί μας στο info eduguide.gr


Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο