Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

42 τρόποι για να είσαι ένας τζέντλεμαν σε κάθε σου συνεργασία

Σε μια εποχή που η τοξική αρρενωπότητα μολύνει αρκετές πτυχές της καθημερινότητάς μας, είπαμε να θυμηθούμε πώς είναι να είμαστε «ευγενείς» – όχι μόνο στην προσωπική μας ζωή αλλά και στη ζωή μας με συναδέλφους και συνεργάτες.

  1. Να είσαι αξιόπιστος. Όταν λες κάτι να είναι δέσμευση.
  2. Να είσαι συνεπής. Η καθυστέρηση δεν ταιριάζει σε έναν τζέντλεμαν.
  3. Να είσαι καλός ακροατής.
  4. Στις συναντήσεις σου μην κοιτάς το κινητό σου. Έχε το πάντα ανάποδα μπροστά σου ή κρυμμένο στην τσέπη ή την τσάντα σου.
  5. Μην επιμένεις δογματικά σε αυτά που ξέρεις – πάντα μπορείς να μάθεις από κάποιον άλλον.
  6. Να μιλάς στους υφισταμένους σου όπως θα μιλούσες και στους προϊσταμένους σου.
  7. Να σέβεσαι τους συναδέλφους σου, ανεξαρτήτως από το πόσο διαφορετικοί είναι από σένα.
  8. Η προσωπική υγιεινή είναι θεμελιώδης.
  9. Άνοιξε την πόρτα σε κάποιον, είτε είναι γυναίκα είτε άντρας.
  10. Ειδοποίησε εγκαίρως όταν χρειάζεται να αλλάξεις το πρόγραμμά σου.
  11. Μην ρίχνεις το φταίξιμο στους άλλους για τα κακώς κείμενα. Ανάλαβε ευθύνη.

    «Το πιο εύκολο κυνήγι είναι το κυνήγι του αποδιοπομπαίου τράγου».
    Ντουάιτ Αϊζενχάουερ, Πρόεδρος των ΗΠΑ

     
  12. Απόφυγε το «εγώ» όταν πετυχαίνεις κάτι. Θυμήσου ότι σχεδόν τα πάντα είναι team work.
  13. Μη συζητάς για τον μισθό σου. Όταν παίρνεις υψηλό μισθό, το να συζητάς για αυτό είναι σαν να κομπάζεις, όταν παίρνεις χαμηλό είναι σαν να γκρινιάζεις.
  14. Να είσαι εχέμυθος. Όταν κάποιος σου εκμυστηρεύεται κάτι, μην το διαδίδεις.
  15. Όταν αναφέρεσαι στα μέλη της ομάδας σου, βάλε τον εαυτό σου στο τέλος. «Ο Μάριος, η Αλεξάνδρα και εγώ ετοιμάσαμε μια παρουσίαση…».
  16. Πρόσεχε το λεξιλόγιό σου. Ακόμα κι όταν έχεις νεύρα, δεν δικαιολογείται να ξεφεύγεις.
  17. Μην είσαι «τσιγγούνης» στα καλά λόγια. Όταν ένας συνάδελφός σου έχει κάνει κάτι καλό, μη διστάσεις να το αναγνωρίσεις.
  18. Μην οικειοποιείσαι ιδέες άλλων. Αν μια ιδέα που υλοποιείς είναι ιδέα άλλου, δώσε του τα εύσημα.
  19. Αν βρεθείς σε εταιρικό ποτό ή γεύμα, άσε τις κυρίες να παραγγείλουν πρώτες. Και μην παραγγείλεις το πιο ακριβό κομμάτι του καταλόγου.
  20. Μην φεύγεις από τη δουλειά, φορτώνοντας δικές σου υποχρεώσεις σε άλλους.
  21. Αν έχεις πρόβλημα ή παράπονο με κάποιον, πες του το κατ’ ιδίαν, ποτέ μπροστά σε άλλους.

    «Να επαινείς δημόσια, να κάνεις κριτική κατ’ ιδίαν».
    Βινς Λομπάρντι, προπονητής αμερικανικού ποδοσφαίρου

     
  22. Σεβάσου τον προσωπικό χώρο των άλλων. Μην πηγαίνεις πάνω από τον υπολογιστή τους την ώρα που γράφουν. Ζήτα την άδειά τους για να κοιτάξεις την οθόνη τους.
  23. Αξιοποίησε το χιούμορ σου, στη σωστή στιγμή, για να αποσυμφορήσεις μια ένταση.
  24. Μοιράσου τα μυστικά της δουλειάς σου. Μόνο έτσι θα ενθαρρύνεις τους άλλους να μοιραστούν τα δικά τους.
  25. Μείνε μετριόφρων ακόμα κι όταν ακούς φιλοφρονήσεις.
  26. Στείλε ένα ευχαριστήριο mail σε κάποιον που σε βοήθησε. Ή ένα μικρό δώρο. Η κίνηση μετράει.
  27. Αν αδικήσεις κάποια στιγμή κάποιον, ζήτα συγγνώμη. Δεν θα σε φέρει σε μειονεκτική θέση.
  28. Διεκδίκησε με τον σωστό τρόπο τα όριά σου.
  29. Στείλε απάντηση. Όταν λαμβάνεις mails, προσκλήσεις, ερωτήσεις κ.λπ. προσπάθησε να απαντάς σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
  30. Από τη δική σου πλευρά, μη σπαμάρεις τους συναδέλφους σου με μηνύματα ή mail. Μέχρι τρία είναι καλά και μετά οφείλεις να αναμένεις απάντηση.
  31. Άπλωσε χέρι βοήθειας, ακόμα κι αν εσένα στο ξεκίνημά σου δεν σε βοήθησε κανείς.
  32. Μην ξεχνάς να δείχνεις ενδιαφέρον για το αν είναι καλά οι συνάδελφοί σου. Ρώτα τους πρώτα πώς είναι, και μετά αναφέρσου στα εργασιακά θέματα – όσο κι αν βιάζεσαι.
  33. Να ξέρεις πότε και πώς να αποχωρείς από μια συνθήκη που πλέον δεν σου ταιριάζει.
  34. Πρόσεχε την digital εικόνα σου όσο προσέχεις και την πραγματική. Αφαίρεσε από τα social media σου ό,τι δεν σε εκφράζει (πλέον).
  35. Διαχώρισε μέσα σου την αυτοπεποίθηση από την αλαζονεία.
  36. Επένδυσε στην ησυχία. Άκου μουσική με τα ακουστικά σου και κράτα σύντομες τις συνομιλίες στο τηλέφωνο – κυρίως όταν κάποιος δουλεύει δίπλα σου
  37. Κράτα τα προσωπικά σου προβλήματα μακριά. Όλοι έχουμε άσχημες μέρες αλλά αυτό δεν πρέπει να επηρεάζει τη σχέση σου με τους συναδέλφους σου.
  38. Δείξε αφοσίωση. Δώσε στους συνεργάτες σου να καταλάβουν με τις πράξεις σου, ότι είσαι μαζί τους και τους στηρίζεις.
  39. Αν σκοπεύεις να αποδεχτείς πρόταση συνεργασίας από άλλη εταιρεία, τουλάχιστον δώσε επαρκή χρόνο για την αποχώρησή σου.
  40. Σταμάτα να πατρονάρεις και άρχισε να υποστηρίζεις.
  41. Κάνε πράξη όσα πρεσβεύεις. Κανείς δεν πρόκειται να σεβαστεί τις αξίες σου αν δεν τις θέτεις σε εφαρμογή πρώτα εσύ.
  42. Να χαίρεσαι με τις επιτυχίες των άλλων. Δεν υπάρχει τίποτα πιο μικροπρεπές από το αντίθετο.

Παρότι η λέξη gentleman έχει μέσα τη λέξη “man”, αναλογίσου ότι η έννοια δεν έχει φύλο: εφαρμόζει τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες (εκτός ίσως από τη συμβουλή με την πόρτα). Δική σου αποστολή είναι να υιοθετήσεις όσα αναφέραμε όχι για να κερδίσεις κάτι αλλά για να συμβάλλεις με τον τρόπο σου σε ένα πιο υγιές εργασιακό περιβάλλον. Άλλωστε η πρώτη αρχή του club των τζέντλεμαν –κι αυτό είναι κάτι που δεν το γράφουμε πιο πάνω–   είναι ότι δίνουν περισσότερη σημασία στο τι προσφέρουν παρά στο τι καρπώνονται. Χρειαζόμαστε περισσότερους τέτοιους.

ΣυντάκτηςΔημήτρης Φαλλιέρος

Εικόνες: Pexels

Μοιραστείτε το:

Σχολιάστε...
Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο