Τι πραγματικά ψάχνουν οι εργοδότες στο CV και το LinkedIn σου
Έχεις περάσει ώρες να τελειοποιείς το βιογραφικό σου, να ανεβάζεις τη σωστή φωτογραφία στο LinkedIn και να επιλέγεις τα σωστά keywords… αλλά έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι πραγματικά κοιτάζουν οι εργοδότες; Ποια είναι τα μικρά μυστικά που μπορούν να κάνουν τη διαφορά; Ετοιμάσου να τα ανακαλύψεις (και να κάνεις τα απαραίτητα updates)!
1. Πρώτη Εντύπωση: Η μαγεία της πρώτης ματιάς
Ναι, οι εργοδότες κρίνουν... και μάλιστα πολύ γρήγορα. Τα πρώτα 6-7 δευτερόλεπτα που βλέπουν το CV σου ή το προφίλ σου στο LinkedIn είναι καθοριστικά.
Τι κοιτάζουν πρώτα:
- Φωτογραφία: Θέλουν επαγγελματισμό (αλλά όχι να δείχνεις σαν ρομπότ). Ένα φιλικό χαμόγελο είναι must.
- Περίληψη: Πρέπει να δείχνει με λίγα λόγια ποιος/α είσαι και τι προσφέρεις. Ένα δυνατό tagline στο LinkedIn βοηθάει επίσης πολύ!
Pro tip: Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Canva για να φτιάξεις μοντέρνο layout στο CV σου ή να βελτιώσεις την εικόνα του προφίλ σου.
2. Η Προσωπικότητά σου στα Highlights
Οι εργοδότες ψάχνουν να δουν αν ταιριάζεις στην κουλτούρα της εταιρείας. Το LinkedIn και το CV σου είναι οι «πρεσβευτές» σου, γι’ αυτό μην τα κάνεις να δείχνουν… βαρετά!
Πώς να ξεχωρίσεις:
- "About" section: Γράψε μια μικρή ιστορία για το ποιος/α είσαι. Αντί για “Είμαι οργανωτικός και εργατικός,” δοκίμασε: “Είμαι ο άνθρωπος που κάνει τα πράγματα να συμβαίνουν, από την οργάνωση ενός project έως τη δημιουργία νέων στρατηγικών.”
Pro tip: Μην ξεχνάς το προσωπικό touch – οι άνθρωποι προσλαμβάνουν ανθρώπους, όχι ρομπότ!
3. Τα Keywords είναι τα νέα "Superpowers"
Οι εργοδότες αγαπούν τα keywords, κυρίως γιατί πολλά CV περνούν πρώτα από software για αυτόματη ανάγνωση. Αν δεν χρησιμοποιείς τις σωστές λέξεις-κλειδιά, ίσως δεν σε δουν ποτέ!
Πού να τα βάλεις:
- Ενότητες στο CV: Στην εμπειρία εργασίας, στις δεξιότητες και στην περίληψη.
- LinkedIn: Πρόσθεσέ τα στο "Skills & Endorsements" και στις περιγραφές της εργασιακής σου εμπειρίας.
Ποια keywords να χρησιμοποιήσεις:
- Διάβασε τις αγγελίες εργασίας που σε ενδιαφέρουν. Οι περισσότερες έχουν τα keywords που ψάχνεις.
- Για παράδειγμα: "Project management," "SEO," "team collaboration," ή "data analysis."
Pro tip: Μην υπερβάλλεις με τα keywords – το κείμενό σου πρέπει να διαβάζεται φυσικά.
4. Αριθμοί που κάνουν μπαμ!
Οι εργοδότες αγαπούν τα αποτελέσματα. Θέλουν να δουν πώς έχεις κάνει τη διαφορά με τη δουλειά σου.
Πώς να το δείξεις:
- Στο CV: Αντί για "Εργάστηκα στο τμήμα πωλήσεων," γράψε: "Αύξησα τις πωλήσεις κατά 20% σε ένα χρόνο, ξεπερνώντας τους στόχους της ομάδας κατά 15%."
- Στο LinkedIn: Χρησιμοποίησε bullets για να περιγράψεις επιτεύγματα με συγκεκριμένα νούμερα.
Pro tip: Χρησιμοποίησε ρήματα δράσης όπως "βελτίωσα," "ανέπτυξα," "οδήγησα." Αυτά κάνουν τη διαφορά.
5. Οι Συστάσεις έχουν τη δική τους δύναμη
Το LinkedIn σου έχει ένα χρυσό εργαλείο που συχνά αγνοείται: τις συστάσεις. Οι εργοδότες τις λατρεύουν, γιατί δείχνουν τη γνώμη των άλλων για τη δουλειά σου.
Πώς να το αξιοποιήσεις:
- Ζήτα συστάσεις από πρώην συναδέλφους ή managers. Εξήγησέ τους τι θέλεις να τονίσουν.
- Πρόσφερε κι εσύ συστάσεις σε άλλους – η ανταποδοτικότητα φέρνει αποτέλεσμα.
Pro tip: Μια σύντομη αλλά προσωπική σύσταση αξίζει πολύ περισσότερο από κάτι γενικό.
6. Η Συνέπεια είναι Βασιλιάς
Οι εργοδότες ψάχνουν συνέπεια στις πληροφορίες σου. Αν το CV σου λέει "Project Manager" και το LinkedIn "Team Leader," μάλλον θα μπερδευτούν.
Τι να κάνεις:
- Βεβαιώσου ότι οι τίτλοι και οι ημερομηνίες είναι ίδια.
- Σιγουρέψου ότι το LinkedIn σου είναι ενημερωμένο – πολλές φορές είναι η πρώτη εντύπωση που δημιουργείς.
Pro tip: Αφιέρωσε χρόνο για να τσεκάρεις αν όλα ταιριάζουν. Ένα απλό λάθος μπορεί να σε κάνει να χάσεις τη θέση.
7. Η Εικόνα του Personal Branding σου
Οι εργοδότες δεν κοιτάζουν μόνο τις λέξεις – θέλουν να δουν την προσωπική σου ταυτότητα. Ποια είναι η εικόνα που προβάλλεις;
Πώς να την ενισχύσεις:
- Μοιράσου άρθρα, απόψεις ή projects στο LinkedIn που σχετίζονται με τον τομέα σου.
- Δημιούργησε ένα καθαρό και επαγγελματικό προφίλ.
Pro tip: Ένα ενεργό και ενημερωμένο προφίλ δείχνει ότι ενδιαφέρεσαι πραγματικά για τον τομέα σου.
Το CV σου και το LinkedIn σου είναι η πρώτη ευκαιρία να δείξεις στους εργοδότες ποιος/α είσαι και τι μπορείς να κάνεις. Χρησιμοποίησε τα σαν τα «όπλα» σου, παρουσίασε τα καλύτερά σου στοιχεία και κέρδισε την προσοχή τους! Τώρα… τι περιμένεις; Ώρα για μερικά updates!
Επιμέλεια άρθρου: Κωνσταντίνα Δημητρίου
Φωτογραφία: Canva