Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

Πώς είναι να είσαι Σχολική Νοσηλεύτρια

Πώς είναι να είσαι Σχολική Νοσηλεύτρια

Στα σχολεία η φροντίδα για την υγεία των μαθητών/τριών δεν περιορίζεται μόνο στην πρόληψη και στις πρώτες βοήθειες. Ο/η Σχολικός/ή Νοσηλευτής/τρια αποτελεί κομβικό πρόσωπο που συνδέει την εκπαίδευση με την υγεία, προσφέροντας υποστήριξη σε καθημερινά αλλά και πιο απαιτητικά περιστατικά.

Συζητήσαμε με τη σχολική νοσηλεύτρια Μαίρη Στάικου για το πώς επέλεξε αυτό το επάγγελμα, πώς είναι η καθημερινότητά της στο σχολείο και τι θα συμβούλευε όσους/ες σκέφτονται να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο.

1. Πώς αποφασίσατε να γίνετε σχολική νοσηλεύτρια; Τι ήταν αυτό που σας τράβηξε περισσότερο στο να εργαστείτε σε σχολικό περιβάλλον αντί, π.χ. σε νοσοκομείο;

Τελειώνοντας τη σχολή μου προσπάθησα να διερευνήσω τους δρόμους που μου άνοιγε το πτυχίο μου και με έκπληξη ανακάλυψα πως το νοσοκομείο δεν ήταν μονόδρομος. Ως παιδί δασκάλων, ο χώρος της εκπαίδευσης μου ήταν οικείος και συνάμα ελκυστικός, οπότε κινήθηκα σε γνώριμα μονοπάτια. Βέβαια, κακά τα ψέματα, το πρωινό και σταθερό ωράριο Δευτέρα με Παρασκευή ήταν επίσης ένα σημαντικό και ιδιαίτερα δελεαστικό κίνητρο.

Η φωτογραφία είναι μια ευγενική παραχώρηση της Μαίρης Στάικου 2. Πώς είναι η καθημερινότητά σας στο σχολείο; Ποιες είναι οι βασικές σας αρμοδιότητες και ποια περιστατικά συναντάτε πιο συχνά;

Ο ρόλος του/της σχολικού/ής νοσηλευτή/τριας είναι διττός: είσαι μεν νοσηλευτής, ανήκεις όμως ταυτόχρονα και στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Η μέρα περιλαμβάνει κάθε νοσηλευτική παρέμβαση που μπορεί και πρέπει να γίνει σε χώρο σχολείου: πρώτες βοήθειες σε περίπτωση ατυχημάτων, αντιμετώπιση αιφνίδιων ασθενειών, επικοινωνία με γονείς, ενημέρωση συναδέλφων για σχετικά θέματα, μαθήματα αγωγής υγείας. Φυσικά, ως μέλος του συλλόγου διδασκόντων, συμμετέχω ισότιμα σε σχολικές δραστηριότητες. Τα πιο συνηθισμένα περιστατικά είναι μικροτραυματισμοί, αλλά και επιληπτικά επεισόδια που απαιτούν άμεση και ψύχραιμη παρέμβαση.

3. Τι θα συμβουλεύατε έναν/μία φοιτητή/τρια Νοσηλευτικής που σκέφτεται να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο; Πώς μπορεί να προετοιμαστεί καλύτερα για το επάγγελμα;

Πέραν των τυπικών προσόντων (βαθμός πτυχίου, ξένη γλώσσα, γνώση Η/Υ), ένα σχετικό μεταπτυχιακό —π.χ. στην ειδική αγωγή— προσφέρει μόρια αλλά και ουσιαστικές γνώσεις. Επίσης, κάθε πρόγραμμα ή σεμινάριο πρώτων βοηθειών (όπως το PHTLS) μπορεί να αποβεί εξαιρετικά χρήσιμο στην πράξη.

Η Μαίρη Στάικου είναι απόφοιτη του Τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ,  κάτοχος Msc στην Πληροφορική Υγείας, εκπαιδεύτρια BLS με διετή εργασία στην Αγωγή Υγείας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Ως σχολική νοσηλεύτρια έχει εργαστεί σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας και τα τελευταία χρόνια έχει μόνιμη θέση σε δημοτικό ειδικής αγωγής. 


#Σπουδές στη Νοσηλευτική

Μπορείς να διαβάσεις εδώ περισσότερα για την επιστήμη αυτή, ενώ όλα τα προπτυχιακά προγράμματα Νοσηλευτικής που προσφέρονται σε Ελλάδα και Κύπρο βρίσκονται συγκεντρωμένα εδώ.

Κι αν έχεις ήδη ολοκληρώσει τις προπτυχιακές σου σπουδές, μπορείς να αναζητήσεις το μεταπτυχιακό που ταιριάζει στις φιλοδοξίες σου στη μηχανή αναζήτησης του eduguide, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά όπως «Νοσηλευτική», « Υγεία», «Ειδική Αγωγή» κ.ά.


 

Μοιραστείτε το:

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο