Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

Ματιά στο Μέλλον: Η Εκπαίδευση το 2030 και ο ρόλος του/της Εκπαιδευτικού ως Επαγγελματία

Διεθνές Συνέδριο

Πραγματοποίηση: 11 Σεπτεμβρίου 2021

Η εργασία πλήρους απασχόλησης φαίνεται να είναι το σύμβολο μιας άλλης εποχής. Οι ‘έξυπνες’ μηχανές -οι υπολογιστές, τα ρομπότ κ.ά.- λιγότερο δαπανηρές από τους ανθρώπους, ίσως βρίσκονται στη διαδικασία αντικατάστασής μας, ενώ η ανάπτυξη αλγορίθμων συμβάλλει στη διαρκώς αυξανόμενη αυτοματοποίηση της εργασίας. Το ντοκιμαντέρ «Ένας κόσμος χωρίς δουλειές;» είναι ένα παράδειγμα που διερευνά το τέλος της «εργασίας. Ερώτημα για σκέψη: ποιες οι συνέπειες της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και της αυτοματοποίησης στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού;

Παράλληλα, με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας ζούμε πράγματι σε εποχή μεγάλων ταχυτήτων που συρρικνώνουν το χωρόχρονο και όλα επιταχύνονται. Η επιτάχυνση προωθεί την επιφανειακή αντίληψη και οι άνθρωποι τείνουν να ασκούν ρηχές νοητικές διεργασίες. Τίποτε σχεδόν δεν αναλύεται και δεν εξετάζεται προσεκτικά, γιατί όλα συμβαίνουν πολύ γρήγορα. 

Σήμερα, λοιπόν, ζούμε στην εποχή των ταχυτήτων, αλλά και των δεξιοτήτων που υποστηρίζεται  ότι απαιτούνται για να επιβιώσει κανείς και, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το συνέδριό μας, για να επιβιώσει ο εκπαιδευτικός επαγγελματικά. 

Αναφέρεται, μάλιστα, στη σχετική βιβλιογραφία ότι με τη χρησιμοποίηση βασικών στοιχείων από την πρόοδο της τεχνολογίας στην άσκηση της διοίκησης και της εξουσίας, περιορίζεται η αυτονομία του εκπαιδευτικού. Χάνει τον έλεγχο του έργου του και των ουσιαστικών δυνατοτήτων του και ωθείται προς την προλεταριοποίηση 

Χρειάζεται να λάβουμε υπόψη  επίσης και ένα γενικότερο στοιχείο της νέας κοινωνίας που είναι η αύξηση της αλληλεπίδρασης του ατόμου με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και με τις ‘άμορφες κοινότητες’ που δημιουργούνται στον κυβερνοχώρο μέσω του διαδικτύου.  Στο μέσο της παν-δημίας οι εκπαιδευτικοί έχουν κληθεί ξαφνικά να διδάσκουν μέσω τηλεκπαίδευσης. Ποια είναι, άραγε, τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτή τη διαδικασία διδασκαλίας; Ποιες οι συνέπειες για το μέλλον; 

Τα ενδεικτικά ‘δείγματα γραφής’ στα οποία αναφερθήκαμε σχετίζονται και με το ρόλο του εκπαιδευτικού. Επίκαιρα είναι τα ερωτήματα που είχαμε θέσει το Νοέμβριο του 2019 στην Αθήνα στο Διεθνές Συνέδριο με τη ΣΥ.Ν.Θ.Ε.ΣΗ. και αποτυπώνονται στην έκδοση του 2020 από τις εκδόσεις ΓΡΗΓΟΡΗ στο βιβλίο [ISBN: 978-969-612-320-7] με τίτλο: 

Ο Εκπαιδευτικός ως Επαγγελματίας

Η Ταυτότητα και το Εργασιακό του Προφίλ

Όπως αναφέρουμε στον υπότιτλο του βιβλίου μας αυτού, το βιβλίο είναι: 

Πρώτο Βήμα στην πορεία ανάδειξης ενός καυτού ζητήματος 

Συνεχίζουμε, λοιπόν, με ένα ‘δεύτερο βήμα’ που είναι το παρόν Διεθνές Συνέδριο. 

Σκοπός του Διεθνούς Συνεδρίου

Ο γενικός σκοπός του διεθνούς συνεδρίου είναι η εξερεύνηση του κοινωνικοοικονομικού, πολιτικού και πολιτισμικού μας κόσμου σε επίπεδο του σημερινού μακρόκοσμου, καθώς και οι επιπτώσεις για την εκπαίδευση γενικότερα και για το μικρόκοσμο του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία ειδικότερα. Οι ειδικότεροι στόχοι του συνεδρίου αναφέρονται στην ιστοσελίδα της ΣΥ.Ν.Θ.Ε.ΣΗ.: 

Η Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή σας καλεί να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα εδώ για περισσότερες πληροφορίες που αφορούν το Συνέδριο και να συμπληρώσετε τη φόρμα υποβολής εισήγησης, μέχρι τις 23 Απριλίου 2021, εφόσον το επιθυμείτε. 

Περισσότερες Πληροφορίες

Μοιραστείτε το:

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο