Ασύγχρονο Βιωματικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Διαδραστικά Εικαστικά Εργαστήρια για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο με κόστος 80 ευρώ

Οι Φίλοι του Μουσείου Εκπαίδευσης και της Συλλογής Αρβελέρ του Πανεπιστημίου Κρήτης (Μουσαίοι) σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος (ΚΕ.Μ.Ε.Ι.Ε.Δ.Ε.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης προσφέρουν το Βιωματικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, 400 ωρών, με Διαδραστικά Εικαστικά Εργαστήρια για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο (απόκτηση δεξιοτήτων μέσα από την Τέχνη).

Το πρόγραμμα αποτελείται από δεκαέξι (16) διαδραστικά τηλε-Εργαστήρια σε μορφή video με τις εξής θεματικές:

  1. Γλωσσικό μάθημα, τέχνη και δημιουργικότητα: Ποίημα Haiku (σε) Βιβλίο ακορντεόν: Μελέτη της ποιητικής δομής των ιαπωνικών Χαϊκού με σκοπό να τα ενταχθούν σε βιβλίο «ακορντεόν». Ανάπτυξη γλωσσικής, ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές σε όλες τις δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας σε δημοτικό και νηπιαγωγείο.
  2. Κιναισθητική Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από την κατασκευή ενός Zine: Κατασκευή ενός Zine με οχτώ σελίδες από μια κόλλα Α4. Ανάπτυξη της γλωσσικής, διαπροσωπικής, ενδοπροσωπικής, λογικομαθηματικής και χωροταξικής νοημοσύνης. Ενδεικτική εφαρμογή στα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Γεωγραφίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
  3. Κάνω «δικά μου» τα σχολικά βιβλία: Δημιουργία καλύμματος ή κουβερτούρας βιβλίου: Δημιουργία εξωτερικού καλύμματος ή κουβερτούρας βιβλίου για τα εξώφυλλα των σχολικών μας βιβλίων. Ανάπτυξη της γλωσσικής, υπαρξιακής και ενδοπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτική εφαρμογή στα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
  4. Ολιστική προσέγγιση Γλώσσας - Αγωγής Πολίτη - Γεωγραφίας: Δημιουργία ενός Zen Garden: Μετατροπή μιας κονσέρβας σε έναν μικρό κήπο ηρεμίας/ Ζεν μέσα από εξάσκηση στην συνθετική αντίληψη. Ανάπτυξη χωροταξικής, υπαρξιακής, ενδοπροσωπικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και της Γεωγραφίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
  5. Οικολογικά «Φυσικά» - Περιβαλλοντική «Μελέτη»: Κατασκευή Terrarium: Δημιουργία ενός μικρού οικοσυστήματος terrarium μέσα σε ένα γυάλινο βάζο. Ανάπτυξη νατουραλιστικής, χωροταξικής και ενδοπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα των Φυσικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
  6. Κοινωνικά ευαίσθητη Γλώσσα – Μελέτη Περιβάλλοντος – Αγωγή Πολίτη: Φροντίζουμε τον κόσμο που ζούμε φτιάχνοντας το δικό μας Kokedama: Δημιουργία ενός kokedama, μπάλας από λάσπη τυλιγμένης με βρύα, η οποία λειτουργεί σαν γλάστρα για τα μικρά μας φυτά. Ανάπτυξη νατουραλιστικής, ενδοπροσωπικής και υπαρξιακής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Κοινωνικής και πολιτικής Αγωγής και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  7. Υλικά σώματα – γεωμετρικά στερεά – χώρος και σχήματα: Αξιοποίηση ενός Dorodango: Δημιουργία μιας γυαλιστερής μπάλας Dorodango. Επαφή με το χώμα και με την έννοια της πλαστικότητας. Ανάπτυξη υπαρξιακής, κιναισθητικής, ενδοπροσωπικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας των Μαθηματικών και των Φυσικών και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  8. Μαθαίνουμε την Ιστορία βιωματικά: Κατασκευές με λάσπη και χόρτα: Παλαιολιθικές κατασκευές μέσα από την επαφή με τη γη. Ανάπτυξη υπαρξιακής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Ιστορίας, της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  9. Αγωγή Πολίτη μέσα από χαρτοκατασκευές: Γειτονιές του κόσμου και των ανθρώπων: Δημιουργία Φαβέλας ή μικρής γειτονιάς από χαρτόνια και κούτες. Ανάπτυξη διαπροσωπικής, κιναισθητικής και χωροταξικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, των Εικαστικών και της Γεωγραφίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  10. Εικαστική Γεωμετρία και ανθρωποκεντρική Ιστορία: Eco-roofs στις Φαβέλες: Κατασκευή οικολογικής σκεπής/ κήπου σε μια Φαβέλα από χαρτόνι. Ανάπτυξη χωροταξικής, νατουραλιστικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Ιστορίας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  11. Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή & περιβαλλοντική συνείδηση: Δημιουργία και χρήση Ecobricks: Δημιουργία οικολογικών τούβλων με πλαστικά μπουκάλια και περιτυλίγματα τροφίμων. Ανάπτυξη γλωσσικής, χωροταξικής, λογικομαθηματικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Κοινωνικής και πολιτικής Αγωγής, της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  12. «Σεληνιακά» Μαθηματικά – Φυσικά – Γεωμετρία – Γλώσσα: Δημιουργία σεληνιακής άμμου/kinetic sand με αλεύρι και βρεφικό λάδι. Ανάπτυξη χωροταξικής, κιναισθητικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα των Μαθηματικών και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  13. Θρησκευτικά - Όταν τα «λάθη» μάς διαμορφώνουν: Kintsugi - Ιαπωνική τέχνη συγκόλλησης: Γνωριμία με τη φιλοσοφία και την πρακτική της ιαπωνικής τέχνη επιδιόρθωσης κεραμικών «kintsugi». Ανάπτυξη υπαρξιακής, ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
  14. Ανάπτυξη της γεωμετρικής και έντεχνης σκέψης: κατασκευάζοντας ένα λαμπατέρ: Δημιουργία στερεών γεωμετρικών σχημάτων με ξυλάκια και ρυζόχαρτο. Ανάπτυξη λογικομαθηματικής, κιναισθητικής, ενδοπροσωπικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Γλώσσας και των Μαθηματικών και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 
  15. Μελέτη Περιβάλλοντος μαζί με Μαθηματικά: φτιάχνοντας σφραγίδες από πατάτες!: Χαρακτική πάνω σε πατάτες με σκοπό την μετατροπή τους σε μήτρες τυπώματος. Ανάπτυξης της γλωσσικής, χωροταξικής, λογικομαθηματικής και νατουραλιστικής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μελέτης Περιβάλλοντος και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
  16. Διαθεματικά-Διαδραστικά επιτραπέζια παιχνίδια: Τρόποι δημιουργίας του δικού μας επιτραπέζιου παιχνιδιού στο σχολείο. Ανάπτυξη διαπροσωπικής, χωροταξικής και υπαρξιακής νοημοσύνης. Ενδεικτικές εφαρμογές στα μαθήματα της Ιστορίας και της Γλώσσας και σε αντίστοιχες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. 

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, καλλιτέχνες, μουσικούς, επαγγελματίες του πολιτιστικού χώρου, φοιτητές/τριες, ερευνητές και σε κάθε ενδιαφερόμενο/η που επιθυμεί να ενημερωθεί σχετικά με πρακτικές εφαρμογές των έντεχνων μορφών εκπαίδευσης.

Υλοποίηση - Βεβαίωση συμμετοχής

  • Ασύγχρονη εκπαίδευση: 16 διαδραστικά τηλε-Εργαστήρια σε μορφή video
  • Σύγχρονη εκπαίδευση: τηλεδιάσκεψη με τους συντελεστές του προγράμματος για περαιτέρω εικαστικές εφαρμογές
  • Δυνατότητα χρήσης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού και μετά τη λήξη του σεμιναρίου 
  • Χορήγηση Βεβαίωσης Συμμετοχής

Κόστος συμμετοχής-Αίτηση

  • Κόστος συμμετοχής: 80 ευρώ
  • Αιτήσεις γίνονται δεκτές ηλεκτρονικά: α. Μέσω της φόρμας υποβολής. β. Μέσω email: kemeiede@edc.uoc.gr (Θέμα: «Αίτηση συμμετοχής»/ Στοιχεία που πρέπει να συμπεριληφθούν: ονοματεπώνυμο - ειδικότητα – τηλέφωνο)
  • Εγγραφές από 10/10/2021 έως 11/11/2021
  • Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας

Σε απαντητικό email που θα λάβει ο/η επιμορφούμενος/η θα δοθούν αναλυτικές πληροφορίες για τη λήψη του υλικού του προγράμματος και τον τρόπο πληρωμής.

Πληροφορίες:

Email: kemeiede@edc.uoc.gr
Τηλ.: 2831077587, 6979775251
Ιστοσελίδα

Μοιραστείτε το:

Σχολιάστε...
Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο