Διαλέξεις του Κέντρου Ερευνών Αστρονομίας της Ακαδημίας Αθηνών

Το Κέντρο Ερευνών Αστρονομίας και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (ΚΕΑΕΜ) της Ακαδημίας Αθηνών, συμμετέχει ενεργά στον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) με μία σειρά εννέα ομιλιών για το ευρύ κοινό που θα λάβουν χώρα στην ανατολική αίθουσα του Μεγάρου της Ακαδημίας (Πανεπιστημίου 28) εντός του 2019.

Η Διεθνής Αστρονομική Ένωση (IAU) είναι ο διεθνής οργανισμός  των επαγγελματιών αστρονόμων (ερευνητών και καθηγητών πανεπιστημίων) που έχει ως σκοπό την προώθηση της Αστρονομίας σε όλες τις εκφάνσεις της, στην έρευνα, την επικοινωνία, την εκπαίδευση και την ανάπτυξη, μέσω διεθνών συνεργασιών. Έχει πάνω από 13500 μέλη σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η IAU είναι επίσης, η αναγνωρισμένη αρχή ονοματοδοσίας των ουρανίων σωμάτων και των σχηματισμών στην επιφάνεια τους. Ιδρύθηκε το 1919 και αποτελεί το μεγαλύτερο επαγγελματικό σωματείο στον χώρο της  Αστρονομίας.

Η σειρά των ομιλιών που διοργανώνει το ΚΕΑΕΜ εντάσσεται στο πλαίσιο των 250 εκδηλώσεων που έχουν προγραμματιστεί μέχρι σήμερα να διοργανωθούν σε περισσότερες από 50 χώρες και έχουν τον γενικό τίτλο “100 χρόνια κάτω από τον ίδιο ουρανό” (IAU100). Η πρώτη από τις 9 ομιλίες, με τίτλο “100 χρόνια αστρονομικών ανακαλύψεων”, θα διεξαχθεί στις 11 Ιανουαρίου 2019 στην ανατολική αίθουσα του Μεγάρου της Ακαδημίας Αθηνών, Πανεπιστημίου 28, στις 18:00, με κεντρικό ομιλητή τον Καθηγητή Αστροφυσικής του ΕΚΠΑ κ. Κανάρη Τσίγκανο, που είναι ο γενικός συντονιστής των εκδηλώσεων του “IAU100” στην Ελλάδα. Θα προηγηθεί μια σύντομη εισαγωγή από τον Ακαδημαϊκό κ. Γεώργιο Κοντόπουλο, ο οποίος έχει διατελέσει Γενικός Γραμματέας της IAU κατά τα έτη 1973-1976.

Το πλήρες πρόγραμμα των ομιλιών για το 2019 έχει ως εξής:

11/1
Κ. Τσίγκανος (καθ. Αστροφυσικής ΕΚΠΑ)
100 χρόνια αστρονομικών ανακαλύψεων