Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

Θετική η εμπειρία του διδακτορικού για τους φοιτητές σύμφωνα με πρόσφατη επιστημονική έρευνα του «Nature»

Περισσότερο θετική συνεχίζει να είναι η εμπειρία ενός διδακτορικού για τους φοιτητές, όπως προκύπτει από τη φετινή επιστημονική έρευνα του έγκριτου Nature, από δείγμα 6.300 διδακτορικών φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα, το 71% των συμμετεχόντων αξιολόγησε θετικά τη συνολική εμπειρία του διδακτορικού ενώ το 75% των φοιτητών δήλωσε ικανοποιημένο από την απόφασή του να προχωρήσει σε διδακτορικές σπουδές. Σε σχέση με την παλαιότερη έρευνα δύο έτη πριν, η ικανοποίηση των φοιτητών παρουσιάζει μικρή πτώση καθώς το ποσοστό ήταν 78%.

Η φετινή έρευνα του Nature, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά σε 4 γλώσσες πέραν της Αγγλικής (Ισπανική, Κινέζικη, Γαλλική και Πορτογαλική) ώστε να αυξηθεί η συμμετοχή των φοιτητών από περισσότερες χώρες, κάτι που ήταν εύστοχο καθώς περίπου 700 απαντήσεις προήλθαν από την Κίνα. Και τα αποτελέσματα ήταν άκρως ενδιαφέροντα και εξαιρετικά χρήσιμα.

Σύμφωνα με αυτά, το "intellectual challenge" ήταν το κύριο στοιχείο που σκόραρε υψηλότερα στις απαντήσεις των φοιτητών (38%) σε σχέση με όσα τους ικανοποιούν περισσότερο από την εμπειρία του διδακτορικού τους. Ακολουθεί με 18% η ευκαιρία να εργάζονται με ενδιαφέροντες και έξυπνους ανθρώπους, ενώ το περιβάλλον του πανεπιστημίου ήταν για το 13% ανάμεσα στα θετικά της εμπειρίας του. Τέλος, η δημιουργικότητα έλαβε 11%.

Η έρευνα όμως, συντέλεσε σημαντικά ώστε να έρθουν στην επιφάνεια και οι δυσκολίες, οι ανησυχίες και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διδακτορικοί φοιτητές παγκοσμίως.

Ας δούμε λοιπόν και τα κύρια αίτια για τις αρνητικές εμπειρίες μέρους των φοιτητών:

  • 21% των φοιτητών είχαν εμπειρίες εκφοβισμού από τους συμφοιτητές τους, από τους επόπτες ή άλλα άτομα του προσωπικού του πανεπιστημίου
  • 20% των φοιτητών δήλωσαν πως εργάζονται παράλληλα για να ανταπεξέλθουν οικονομικά
  • 36% ζήτησαν τη βοήθεια ειδικών για να διαχειριστούν το άγχος και την κατάθλιψη που ένιωθαν λόγω των σπουδών τους
  • 21% των φοιτητών έπεσαν θύματα παρενόχλησης ή διακρίσεων 
  • 49% δήλωσε πως το πανεπιστήμιο απαιτεί πολλές ώρες εργασίας και κάποιες φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας
  • 76% των φοιτητών αφιερώνουν περισσότερες από 41 ώρες ανά εβδομάδα στις σπουδές τους

 

Συμπερασματικά, η συνολική εμπειρία ενός διδακτορικού είναι γενικά θετική για την πλειοψηφία των φοιτητών, ωστόσο, από την έρευνα αυτή προέκυψαν πολλά σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Τέλος, δείτε παρακάτω, μια μικρή επιλογή μηνυμάτων από διδακτορικούς φοιτητές απ΄όλο τον κόσμο με ενδιαφέροντα σχόλια για την εμπειρία τους από το σχετικό άρθρο του Nature:

I love my PhD and think I’ve got a great experience compared to most PhD students, I wouldn’t do anything else as a job!” (United Kingdom)

I cannot emphasize enough the impact on mental health when obtaining a PhD. I wish I were alone in making that statement; however, students in my programme struggled with suicidality, depression and anxiety.” (United States)

The academic system is very traditionalist and still frequently penalizes those who lie outside the norm.” (United States)

I am really happy with my PhD! Am I an outlier?” (Australia)

I’m concerned about the very competitive nature of early-career scientists. At some institutions people are very cut-throat rather than being supportive of colleagues.” (United States)

99% of the time it fails. But that one time it works makes up for all of it.” (France)

Help us make science more humane!” (Finland)

Even with many of the negatives now being highlighted about pursuing a PhD and career in academia, I enjoy what I get to do every day as a graduate student.” (United States)

The PhD is indeed difficult but not when we look [at] things with passion. PhD with passion is a one-time experience.” (India)

We need to pay PhD students more.” (United States)

Μοιραστείτε το:

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο