Τα οριστικά κριτήρια συνάφειας μεταπτυχιακών με την Ειδική Αγωγή Εκπαιδευτικά Νέα

Καθορίστηκαν με υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ τα κριτήρια συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).

1. Η συνάφεια διδακτορικών τίτλων σπουδών με το αντικείμενο της Ε.Α.Ε. προκύπτει εφόσον το αντικείμενο της διατριβής εμπίπτει στους κάτωθι θεματικούς άξονες ή είναι συναφές με τους άξονες αυτούς:

α) θεωρητικές προσεγγίσεις στο πεδίο της ΕΑΕ: ζητήματα ενταξιακής φιλοσοφίας και πολιτικής, συνεκπαίδευσης, συμπερίληψης, μοντέλα της αναπηρίας, τάσεις και προοπτικές.

β) Ζητήματα μάθησης και διδασκαλίας σε ενταξιακά και ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

γ) Ζητήματα αξιολόγησης σε μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

δ) Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ε) Σχεδιασμοί και εφαρμογές των αρχών της διαφοροποίησης/διαφοροποιημένης διδασκαλίας και του καθολικού σχεδιασμού μάθησης στην Ε.Α.Ε.

στ) Εφαρμογές εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε τυπικά και μη-τυπικά περιβάλλοντα μάθησης.

ζ) Ο ρόλος της υποστηρικτικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

1. Τα κριτήρια συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με το αντικείμενο της Ε.Α.Ε. καθορίζονται ως εξής:

α) Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από άλλα Τμήματα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή από ομοταγή ιδρύματα της αλλοδαπής και να έχει εκπαιδευτική ή παιδαγωγική εφαρμογή στην Ε.Α.Ε. Στην περίπτωση τίτλου προερχόμενου από ομοταγή ιδρύματα αλλοδαπής ο μεταπτυχιακός τίτλος πρέπει να έχει αναγνωριστεί από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμος με τους απονεμόμενους τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών Πανεπιστημίων της ημεδαπής.

β) Ο χρόνος σπουδών πλήρους φοίτησης να είναι τουλάχιστον 3 εξάμηνα με υποχρεωτική Πρακτική Άσκηση, δηλαδή να έχει κατ’ ελάχιστον 90 πιστωτικές μονάδες ECTS.

γ) Τα συναφή με το αντικείμενο της Ε.Α.Ε. διδασκόμενα μαθήματα και η διπλωματική εργασία να αντιστοιχούν σε ποσοστό τουλάχιστον 60% των πιστωτικών μονάδων ECTS επί του συνολικού αριθμού ECTS του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.). Ειδικότερα, τα μαθήματα αυτά αφορούν στη θεωρητική κατάρτιση, στην εξειδικευμένη και ερευνητική κατάρτιση καθώς και στον εφαρμοσμένο ρόλο του ειδικού παιδαγωγού σε όλα τα πλαίσια που υλοποιείται το ενέργημα της Ε.Α.Ε. σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις και πρακτικές. Ειδικότερα, τα μαθήματα αυτά εμπίπτουν στους ακόλουθους τομείς:

αα) Θεωρητικές προσεγγίσεις στο πεδίο της ΕΑΕ: ζητήματα ενταξιακής φιλοσοφίας και πολιτικής, συνεκπαίδευσης, συμπερίληψης, μοντέλα της αναπηρίας, τάσεις και προοπτικές.

ββ) Ζητήματα μάθησης και διδασκαλίας σε ενταξιακά και ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

γγ) Ζητήματα αξιολόγησης σε μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

δδ) Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

εε) Σχεδιασμοί και εφαρμογές των αρχών της διαφοροποίησης/διαφοροποιημένης διδασκαλίας και του καθολικού σχεδιασμού μάθησης στην Ε.Α.Ε.

στστ) Εφαρμογές εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε τυπικά και μη-τυπικά περιβάλλοντα μάθησης.

ζζ) Ο ρόλος της υποστηρικτικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

ηη) Εποπτεία Πρακτικής Άσκησης.

δ) Συναφή μαθήματα με το αντικείμενο της Ε.Α.Ε. κατά την προηγούμενη περίπτωση είναι ιδίως τα ακόλουθα: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, Αξιολόγηση με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα και διδασκαλία σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, Ζητήματα αξιολόγησης στην ειδική αγωγή, Αποτελεσματικές εκπαιδευτικές πρακτικές στην ενταξιακή εκπαίδευση, Γλωσσικές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες, Διαφοροποιημένη διδασκαλία, Διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής σε άτομα με νοητική αναπηρία ή/και πολλαπλές αναπηρίες, Δυσκολίες επικοινωνίας και διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών/τριων με αναπηρίες ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Ζητήματα έγκαιρης παρέμβασης και Συμβουλευτική γονέων, Εκπαίδευση ατόμων με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές/ αυτισμός, Εκπαίδευση ατόμων με νοητική αναπηρία ή/και πολλαπλές αναπηρίες στο γενικό σχολείο, Εκπαίδευση και Αναπηρία, Εκπαίδευση μαθητών/τριων με ΔΕΠ-Υ, Εκπαίδευση μαθητών/τριων με κινητική αναπηρία, Εκπαίδευση μαθητών/τριων με νοητική αναπηρία, Εκπαίδευση μαθητών/τριων με βαρηκοΐα ή κώφωση, Εκπαίδευση μαθητών/τριων με προβλήματα συμπεριφοράς, Εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών, Εκπαίδευση μαθητών/ τριων με μαθησιακές δυσκολίες, Η Ειδική αγωγή και εκπαίδευση σε τυπικά και μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης: εφαρμογές αρχών διαφοροποιημένης διδασκαλίας και καθολικού σχεδιασμού, Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου, Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στη σχολική τάξη και εκπαιδευτικές μέθοδοι στη διδασκαλία για μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη ατόμων με αναπηρίες, Εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις στην ειδική εκπαίδευση, Εφαρμογές και διαφοροποιήσεις του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) και της Υποστηρικτικής Τεχνολογίας στη σχολική και κοινωνική ένταξη των μαθητών/ τριων με αναπηρίες ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, Ζητήματα έγκαιρης παρέμβασης και διαχείρισης αναλυτικού προγράμματος για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, Η Μουσικοθεραπεία στην Ειδική Εκπαίδευση, Η τέχνη στην ειδική αγωγή, Θεσμικά πλαίσια ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης – Δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, Θεωρία της διαχείρισης των ομάδων στο πλαίσιο της ένταξης, Θεωρίες Μάθησης, με έμφαση στην αναπηρία, Κοινότητα Κωφών και Γλωσσολογία Νοηματικής Γλώσσας, Ανάγλυφοι κώδικες γραφής και ανάγνωσης: η περίπτωση του κώδικα braille, Μετάβαση και πρόσβαση στην αγορά εργασίας των ατόμων με αναπηρία, Μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, Νευρο-επιστήμη και Ειδική Αγωγή, Ο ρόλος της συνεργατικής μάθησης και η διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης, Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο ενταξιακό σχολείο και δια βίου μάθηση, Παιδαγωγική της Ένταξης – Παιδαγωγική της Συμπερίληψης, Πολλαπλές αναπηρίες: Αίτια και εφαρμογές στην αξιολόγηση και στην εκπαίδευση, Πολύ-αισθητηριακά περιβάλλοντα μάθησης και εφαρμογές τους στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, Πρώιμη Παρέμβαση, Στρατηγικές Ανάπτυξης Κοινωνικών Δεξιοτήτων, Στρατηγικές Διαχείρισης Συμπεριφορικών Δυσκολιών των Μαθητών, Σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές για τα αναλυτικά προγράμματα – προσβασιμότητα, Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική Αγωγή: ζητήματα ένταξης, συνεκπαίδευσης και ενσωμάτωσης, Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός σε ενταξιακά εκπαιδευτικά προγράμματα και πλαίσια, Συνεργατικές Πρακτικές, Το θέατρο ως διδακτική μέθοδος στα άτομα με αναπηρία/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Εναλλακτικές μέθοδοι εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Ψυχολογική προσέγγιση παιδιών με αναπηρίες: κοινωνική και μαθησιακή περιθωριοποίηση, Ψυχοπαθολογία – Αναπτυξιακές διαταραχές, Σχεδιασμός έρευνας στην Ειδική Αγωγή, Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας και στατιστική, Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας, Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας, Διπλωματική εργασία

 

Για να δείτε όλα τα μεταπτυχιακά σε Ειδική Αγωγή των Ελληνικών Πανεπιστημίων πατήστε εδώ.

Κάνοντας εγγραφή στο site μας μπορείτε να δημιουργήσετε το δικό σας profile και να ενημερώνεστε μέσω mail για νέα, προκηρύξεις, νέα και πληροφορίες των μεταπτυχιακών που σας ενδιαφέρουν!

 Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε για όλα τις προκηρύξεις μεταπτυχιακών καθώς και υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από την κεντρική μας σελίδα http://www.eduguide.gr/ μπορείτε να εξερευνήσετε την πιο πλήρη και χρηστική μηχανή αναζήτησης μεταπτυχιακών προγραμμάτων και να αναζητήσετε μεταπτυχιακά με βάση τα ενδιαφέροντα σας.

Έκθεση Μεταπτυχιακών Σπουδών eduguide

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για άρθρα όπως αυτό; κάντε μας

Μοιραστείτε το:

eduguide App
Σχολιάστε...
blog comments powered by Disqus
Όλα τα μεταπτυχιακά στην Ελλάδα