Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού στην Ευρωπαϊκή Βραδιά Ερευνητών 2025

Το Πανεπιστήμιο Λεμεσού στην Ευρωπαϊκή Βραδιά Ερευνητών 2025

Το Τμήμα Ψυχολογίας και το Ερευνητικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Λεμεσού συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Βραδιά Ερευνητών 2025, που διοργάνωσε το Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας Κύπρου (ΙΕΚ) την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2025, στο χώρο της Κρατικής Έκθεσης Κύπρου στη Λευκωσία. 

Η Ευρωπαϊκή Βραδιά Ερευνητών είναι μία από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις προβολής της επιστήμης στην Ευρώπη, με στόχο να φέρει την έρευνα πιο κοντά στην κοινωνία, να αναδείξει τον αντίκτυπό της στην καθημερινή ζωή και να εμπνεύσει τους νέους να ακολουθήσουν καριέρα στην επιστήμη.

Η φετινή εκδήλωση, με θέμα “Mission Possible - The Sequel!”, επικεντρώθηκε στις αποστολές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της αποστολής για τον καρκίνο, η οποία ευθυγραμμίζεται με το περίπτερο του Τμήματος “Mind and Body as One”.”

Το περίπτερο παρουσίασε μια σειρά από διαδραστικές δραστηριότητες, πειράματα και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, σχεδιασμένα για να προωθήσουν την ευαισθητοποίηση γύρω από την πρόληψη, την αξία του παιχνιδιού και της ευημερίας, καθώς και τη σύνδεση μεταξύ σωματικής και ψυχικής υγείας.

Παρέχονται επίσης πληροφορίες για τα ακόλουθα ερευνητικά έργα των τμημάτων:

PERiFORM Πιέζοντας τα όρια: ως εργαλείο για τη βελτίωση της αθλητικής απόδοσης που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας της Κύπρου, διερευνά πώς διαφορετικοί τύποι κίνησης σε εικονικά περιβάλλοντα εμβύθισης μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα αντιλαμβάνονται το χώρο γύρω από το σώμα τους. Στόχος της είναι να προσδιορίσει την πιο αποτελεσματική προσέγγιση για την ενίσχυση αυτής της αντίληψης του χώρου.

ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ- Εκπαίδευση ενσυναίσθησης για τη ρύθμιση της φλεγμονής στο ανθρώπινο σώμα που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας στην Κύπρο, διερευνά τις δυνατότητες της ρύθμισης της ενσυναίσθησης ως μια νέα παρέμβαση για την αντιμετώπιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων, όπως η κατάθλιψη και η συστηματική φλεγμονή. Επικεντρώνεται στην επίτευξη μιας ολοκληρωμένης και αντικειμενικής αξιολόγησης της ενσυναίσθησης.

LIFT- Μελέτη μαθήματος στη μελλοντική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη: Ενθάρρυνση καινοτόμων πρακτικών μάθησης και διδασκαλίας μεταξύ των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο μέλλον που συγχρηματοδοτείται από το ERASMUS+, εργάζεται για την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού σχεδίου για τη χρήση της Μελέτης Μαθήματος (ΜΜ) στην Αρχική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών (ΑΕΕ). Στόχος του είναι να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς που προετοιμάζονται για τη διδασκαλία και τους εκπαιδευτές εκπαιδευτικών μέσω της συνεργατικής μάθησης, της καινοτομίας στη διδασκαλία και της διεθνούς δικτύωσης.

InnerWorlds– Ένα ταξίδι μέσω βιντεοπαιχνιδιών μέσα από την εφηβική κατάθλιψη και τις κοινωνικές πιέσεις που συγχρηματοδοτείται από το ERASMUS+, στοχεύει στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των εφήβων, στην ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης και στην ενδυνάμωση της ανθεκτικότητας μέσω του συν-σχεδιασμού και της συν-δημιουργίας ενός καινοτόμου και ελκυστικού βιντεοπαιχνιδιού για κινητά τηλέφωνα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα δοκιμαστεί και θα εφαρμοστεί σύμφωνα με τεκμηριωμένες ψυχολογικές τεχνικές. Επιπλέον, το έργο αυτό θα εξοπλίσει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τους γονείς και τους συνομηλίκους με ένα πρακτικό εργαλείο και εκπαίδευση για την αναγνώριση πρώιμων ενδείξεων ψυχικών προβλημάτων, ώστε να ενισχυθεί ένα υποστηρικτικό περιβάλλον.

KidLe Ανάπτυξη ενός διαπολιτισμικού παιχνιδιού ως παιδαγωγικό εργαλείο για την ένταξη μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο σε νέα περιβάλλοντα μάθησης που συγχρηματοδοτείται από το ERASMUS+, με τη συνδημιουργία, μαζί με παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς, πέντε (5) διαπολιτισμικών επιτραπέζιων παιχνιδιών, στοχεύει στην υποστήριξη της ένταξης παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο σε νέα σχολικά περιβάλλοντα και επιδιώκει να ενισχύσει την ικανότητα των εκπαιδευτικών και των γονέων να χρησιμοποιούν τα παιχνίδια ως εργαλείο για τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών.

Το έργο Παρεμβάσεις που υποστηρίζουν την πρώιμη αυτορρύθμιση: συστηματική βιβλιογραφία επανεξέταση στο πλαίσιο του Ιδρύματος Nuffield διεξάγει συστηματική επανεξέταση των παρεμβάσεων αυτορρύθμισης σε παιδιά ηλικίας έως οκτώ ετών, προκειμένου να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς και τους επαγγελματίες της προσχολικής ηλικίας πώς να υποστηρίξουν καλύτερα την αυτορρύθμιση των παιδιών, και η επανεξέταση αυτή θα παράσχει στοιχεία που θα καθοδηγήσουν τις μελλοντικές παρεμβάσεις.

Η συμμετοχή αυτή παρείχε μια πολύτιμη ευκαιρία για την επικοινωνία της έρευνας και των εργασιών του έργου στο κοινό, την εμπλοκή του νεανικού κοινού με την πρακτική επιστήμη και την ανάδειξη της δέσμευσης του Τμήματος και του έργου για τη γεφύρωση της έρευνας, της εκπαίδευσης και της κοινωνίας. Ήταν επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία να συνδεθούμε με άλλους ερευνητές και επαγγελματίες, να ανταλλάξουμε ιδέες, να διερευνήσουμε πιθανές μελλοντικές συνεργασίες και να προσεγγίσουμε άτομα που ενδιαφέρονται για τις προαναφερθείσες θεματικές ενότητες.

Ευχαριστούμε το Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας στην Κύπρο για την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το ερευνητικό έργο που διεξάγεται στο Πανεπιστήμιο Λεμεσού και στην Κύπρο συνολικά.

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο