Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

Τριάντα τρεις (33) θέσεις για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ

Προκήρυξη:

  ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ

ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016-2017

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών προσκαλεί σε υποβολή υποψηφιοτήτων για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΜΜΕ»

Το Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών διέπεται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Π.Δ.Σ., όπως τροποποιήθηκε μετά την έγκρισή του από τη Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης της 19-5-2015, και ισχύει με την από 2-7-2015 απόφαση της Συγκλήτου Ειδικής Σύνθεσης. σε συνδυασμό  με την από  19-4-2016 απόφαση της Γενικής Συνέλευσης Ειδικής Σύνθεσης.

Η επιλογή των υποψηφίων διδακτορικών φοιτητών υπόκειται στους κατωτέρω όρους και προϋποθέσεις:

 

1. ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ

Στο Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών (ΠΔΣ) γίνονται δεκτοί κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος στην Επικοινωνία και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΜΜΕ) ή άλλου συναφούς γνωστικού αντικειμένου σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις του εσωτερικού κανονισμού του Π.Δ.Σ. http://www.media.uoa.gr/grads/phd.html

 

2. ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Οι θεματικές περιοχές που προτείνονται στους υποψήφιους διδάκτορες από τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος ΕΜΜΕ είναι οι ακόλουθες:

 

ΤΟΜΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή μίας (1) θέσης

  • Κοινωνιολογία των συγκινήσεων.
  • Συγκριτική πολιτική επικοινωνία.
  • Πολιτική Κουλτούρα.
  • Εθνικισμός – Ρατσισμός.
  • Σπουδές τραύματος και μνήμης.

 

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  δύο (2) θέσεων

  • Κρίση & ΜΜΕ.
  • Κρίση, Κοινωνική Θεωρία και Μαζική Επικοινωνία – Παλιά και Νέα Μέσα.
  • Ιδεολογία και ΜΜΕ.
  • Ειδήσεις και Ενημερωτικές Εκπομπές – Πλαισίωση, Θεματολογία.
  • Προσφυγική Κρίση και ΜΜΕ.
  • Νέα Μέσα και Κοινωνία.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  τριών (3)  θέσεων

  • Σχέσεις  αθλητισμού και ΜΜΕ.
  • Μεγάλα γεγονότα, διαχείριση εικόνας κρατών- πόλεων.
  • Οργανωσιακή επικοινωνία και   ηλεκτρονική  διακυβέρνηση.
  • Σύγχρονα μεταναστευτικά ρεύματα και επικοινωνιακή προβολή.
  • Κοινωνική  συνοχή, επικοινωνία στην εποχή της οικονομικής κρίσης.

 

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  τριών (3)  θέσεων

  • Fandom, stardom και διασημότητα μέσα από τη μελέτη ακροατηρίων
  • Σεξουαλικότητα και παιδιά.
  • Παιδιά και νέοι με ειδικές ανάγκες: εκφοβισμός και νέες  τεχνολογίες.
  • Σεξουαλικές  αποκλίσεις  και αφηγήσεις, εμπειρίες και πρακτικές των ακροατηρίων.

 

ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή μίας (1) θέσης

  • Συμμετοχική ψηφιακή επικοινωνία και διακυβέρνηση.
  • Ψηφιακό παιχνίδι και διαμεσικές διαδικασίες παιχνιδιού για μάθηση.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή δύο (2)  θέσεων

  • Θεωρία και Ιστορία του Κινηματογράφου.
  • Πολιτικές Διαχείρισης Αρχείων.
  • Ζητήματα Τεχνικών και Θεωρίας Μυθοπλασίας και Ταινιών Ντοκιμαντέρ.
  • Ζητήματα Δεοντολογίας στα Μ.Μ.Ε.
  • Ευρωπαϊκές Πόλεις στο κινηματογραφικό και ψηφιακό πεδίο.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  τριών (3)  θέσεων

  • Ψηφιακή Αφήγηση
  • Διαγενεακή Επικοινωνία & Μάθηση και Νέες Τεχνολογίες

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  τριών (3)  θέσεων

  • Κοινωνιογλωσσολογία των Μέσων
  • Γλώσσα και ιδεολογία.
  • Γλωσσική τυποποίηση και διαμεσολαβημένη γλωσσική αλλαγή
  •  Η ελληνική ως ξένη γλώσσα.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή δύο (2)  θέσεων

  • Εξατομίκευση και παραγωγή συστάσεων σε ψηφιακά περιβάλλοντα  επικοινωνίας με εφαρμογές (α) στην ηλεκτρονική μάθηση και (β) στην   ψηφιακή ενημέρωση / δημοσιογραφία.
  • Δημοσιογραφία Δεδομένων (data journalism).
  • Αξιοποίηση δεδομένων μεγάλου όγκου (big data) στην ανάλυση συναισθήματος και εξόρυξη απόψεων (sentiment analysis and opinion mining) με εφαρμογές (α) στην ηλεκτρονική μάθηση και (β) στην ψηφιακή ενημέρωση / δημοσιογραφία.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή δύο (2)  θέσεων

  • Ζητήματα πολιτισμού και πολιτισμικών σπουδών: ταυτότητα-ετερότητα, πολυπολιτισμικότητα, σημασιοδοτικές πρακτικές της σύγχρονης κουλτούρας, πολιτισμικές διαστάσεις των ΜΜΕ, η κουλτούρα των νέων μέσων κλπ.
  • Ηθικά και βιοηθικά διλήμματα.
  • Μοντερνισμός / Μεταμοντερνισμός: το ερώτημα της πολιτισμικής ιστορίας και των ιστορικών κατηγοριών, υψηλές μορφές τέχνης και χαμηλές, μαζικές μορφές τέχνης, μοντερνισμός και κριτική του Λόγου, η αποδόμηση των αφηγηματικών δομών, η έννοια της προσομοίωσης, του νόμου, της περιπλάνησης, το υποκείμενο και οι περιπέτειές του, το τέλος του χρόνου κλπ.
  • Το ζήτημα της αναπαράστασης στις παραστατικές τέχνες.
  • Αφηγήσεις του χώρου: τόποι-ουτοπίες-ετεροτοπίες.
  • Αισθητική θεωρία και επικοινωνία: το γούστο ως προϋπόθεση κοινωνικότητας.
  • Θεωρία της σκηνής: η σκηνή του θεάτρου και του κειμένου.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  τριών (3)  θέσεων

  • Νεοελληνική ποίηση 19ου-21ου αιώνα.               
  • Νεοελληνική πεζογραφία 19ου-21ου αιώνα.               
  • Συγκριτική λογοτεχνία.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  τριών (3)  θέσεων

  • Η ενσωμάτωση ψηφιακών και μηχανικών συστατικών στοιχείων στον άνθρωπο και οι αλληλεπιδράσεις με την νοητική και συναισθηματική του κατάσταση
  • Ψηφιακή  και αλληλεπιδραστική τέχνη: δημιουργικές και επικοινωνιακές διαστάσεις
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση Δυνητικής πραγματικότητας, ενισχυμένης πραγματικότητας, μικτής πραγματικότητας: διερεύνηση της ανθρώπινης εμπειρίας κατά τη διάρκεια ολικής, μερικής ή άλλων υβριδικών μορφών εμβύθισης
  • Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διερεύνηση της χρήσης μέσων επικοινωνίας δι’ εντοπισμού (locative media) και η ψηφιακά διαμεσολαβημένη αστική εμπειρία: Σχεδιασμός και διερεύνηση της περιβαλλοντικής εμπειρίας στο πλαίσιο της υβριδικής πόλης, κριτικές προσεγγίσεις στον αντίποδα της αντίληψης περί «έξυπνης πόλης»
  • Σχεδιασμός, υλοποίηση και διερεύνηση αλληλεπιδραστικών, μη-γραμμικών, πολυτροπικών μορφών αφήγησης
  • Διάχυτη υπολογιστική, ευφυή περιβάλλοντα, διαδίκτυο των πραγμάτων και η αναδυόμενη σχέση του ανθρώπου με τα ψηφιακά ενισχυμένα αντικείμενα και τα πράγματα που επικοινωνούν
  • Η εικόνα και η φωτογραφία στην εποχή της ψηφιακής καταγραφής, επεξεργασίας, κινητής επικοινωνίας και μετάδοσης στο πλαίσιο του κοινωνικού διαδικτύου: οπτικός σχεδιασμός, πρακτικές καταγραφής, εμπλουτισμός της εικόνας με δεδομένα, η εικόνα ως λογισμικό.

 

ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ,ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή  τριών (3)  θέσεων

  • Συλλογικά συναισθήματα και κοινωνική και πολιτική συμπεριφορά
  • Συναισθηματική ρύθμιση στην επικοινωνία και τις διαπροσωπικές σχέσεις
  •  Μετατροπές της βίωσης και της έκφρασης των συναισθημάτων στο διαδικτυακό χώρο.

Στα κάτωθι γνωστικά πεδία θα γίνει επιλογή μίας (1) θέσης

  • Μέσα Ενημέρωσης και αναπαραστάσεις της υγειονομικής περίθαλψης
  • Ο Λαϊκισμός στα Μέσα Ενημέρωσης

Στο κάτωθι γνωστικό πεδίο θα γίνει επιλογή μίας (1) θέσης

  • Στενές διαπροσωπικές σχέσεις, μουσικές προτιμήσεις και μουσικές πρακτικές.

3.  ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων ορίζεται η 6η Ιουνίου 2016. Η έγκριση των υποψηφίων ως διδακτορικών  φοιτητών  θα λάβει χώρα στις 30 Σεπτεμβρίου 2016. Οι ενδιαφερόμενες/οι για να φοιτήσουν στο   (Π.Δ.Σ) του Τμήματος θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση συνοδευόμενη  τα απαραίτητα δικαιολογητικά στη Γραμματεία του Τμήματος κατά τις ημέρες και ώρες υποδοχής [Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή 10:00-13:00] ή ταχυδρομικά με συστημένη αποστολή και με ημερομηνία ταχυδρομικής σφραγίδας έως και την 6η Ιουνίου 2016 (Σοφοκλέους 1 Αθήνα Τ.Κ. 105 59) 1ος όροφος, γραφείο 104, τηλ. 2103689457.

 

4. ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΔΣ

Αίτηση που περιλαμβάνει κείμενο με τις επιδιώξεις, τους στόχους και τα κίνητρα των υποψηφίων διδακτόρων και την  θεματική περιοχή στην οποία επιθυμούν να εκπονήσουν διδακτορική διατριβή. Οι αιτήσεις μπορούν επίσης προαιρετικά να περιλαμβάνουν προτεινόμενα μέλη ΔΕΠ για την επίβλεψη της διατριβής ή αρχική πρόταση θέματος της διατριβής, εφόσον αυτά είναι διαμορφωμένα στις σκέψεις των αιτούντων.

 

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα για την εισαγωγή στο ΠΔΣ είναι:

1.   Αντίγραφο Πτυχίο βασικού τίτλου σπουδών ελληνικού ΑΕΙ ή ΤΕΙ ή ισότιμου τίτλου με τους απονεμόμενους στην Ελλάδα ιδρύματος της αλλοδαπής αναγνωρισμένου από το ΔΟΑΤΑΠ με βαθμό τουλάχιστον λίαν καλώς.

2.   Αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό τίτλο ισοδύναμο με τον τίτλο που απονέμει το Τμήμα

3.   Πτυχία των γλωσσών Αγγλικής ή Γαλλικής ή Γερμανικής επιπέδου τουλάχιστον C1 (επικυρωμένα αντίγραφα ή μεταφρασμένα από Δικηγόρο)

4.       Αναλυτικές βαθμολογίες

5.       Βιογραφικό σημείωμα

6.       Δύο συστατικές επιστολές

7.       Φωτοτυπία Ταυτότητας

 

5. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

www.media.uoa.gr/grads/phd.html

 

6. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΩΝ

www.media.uoa.gr/grads/phd.html

 

Αθήνα, 27/04/2016

 

Ο Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας και

Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

 

Καθηγητής Δημήτριος Χαραλάμπης

 

Για την αίτηση συμμετοχής πατήστε στον σύνδεσμο "Προκήρυξη σε word/pdf".

Για όλες τις προκηρύξεις εκπόνηση διδακτορικής διατριβής: www.eduguide.gr/grad/prokirykseis_phd

Για τον πιο πλήρη ηλεκτρονικό οδηγό μεταπτυχιακών προγραμμάτων στην Ελλάδα, δείτε τη μηχανή αναζήτησης της κεντρικής μας σελίδας: www.eduguide.gr

 


Μοιραστείτε το:

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο