Economic Strategy
ΕΚΠΑ: Ευφυής Διαχείριση Ανανεώσιμων Ενεργειακών Συστημάτων
International Hellenic University postgraduate
ΕΚΠΑ: Ευφυής Διαχείριση Ανανεώσιμων Ενεργειακών Συστημάτων

Τα παιδιά που παίζουν βίαια βιντεοπαιχνίδια γίνονται επιθετικά Άρθρα

 Τα παιδιά που παίζουν κατ' επανάληψη βίαια βιντεοπαιχνίδια μαθαίνουν τρόπους σκέψης που επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους καθώς μεγαλώνουν, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Pediatrics του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου. Η επίδραση που έχουν τα βίαια βιντεοπαιχνίδια είναι η ίδια ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο ή το πολιτισμικό περιβάλλον του παιδιού. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της έρευνας, αναπληρωτής καθηγητής της ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Iowa, Douglas Gentile, ο τρόπος που εξασκούμε το μυαλό να παίζει βίαια βιντεοπαιχνίδια δεν διαφέρει από τον τροπο με τον οποίο μαθαίνουμε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, οπως π.χ. να παίζουμε πιάνο ή να λύνουμε μαθηματικές ασκήσεις. "Αν επαναλαμβάνεις την ίδια δραστηριότητα ξανά και ξανά αυτή η γνώση παραμένει στον εγκέφαλο σου. Το ότι δεν έχεις παίξει πιάνο για χρόνια δεν σημαίνει  ότι δεν μπορείς ακόμα να καθίσεις και να παίξεις κάτι", δήλωσε ο Gentile."Είναι το ίδιο με βίαια παιχνίδια - ασκείσαι στο να είσαι σε εγρήγορση για τους εχθρούς, στο να σκέφτεσαι ότι είναι αποδεκτό να απαντάς επιθετικά στις προκλήσεις και στο να αδιαφορείς για τις συνέπειες της βίας." 

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με το πέρασμα του χρόνου τα παιδιά που παίζουν βίαια βιντεοπαιχνίδια αρχίσουν να σκέφτονται πιο επιθετικά. Και όταν προκαλούνται στο σπίτι, στο σχολείο ή άλλου, τα παιδιά θα αντιδράσουν με επιθετικό τρόπο όπως όταν παίζουν ένα βίαιο video game. Η μακροπρόθεσμη επίδραση των βίαιων παιχνιδιών στην επιθετικότητα φαίνεται ότι προκαλείται μέσω της επαναλαμβανόμενης εξάσκησης σε επιθετικούς τρόπους σκέψης.

"Τα βίαια βιντεοπαιχνίδια αναπαριστούν σωματικές επιθέσεις", δήλωσε ο Craig Anderson , διακεκριμένος καθηγητής της ψυχολογίας και διευθυντής του Κέντρου για τη Μελέτη της Βίας στο Iowa State University. "Ανταμείβουν επίσης τους παίκτες για να είναι σε εγρήγορση απέναντι στις εχθρικές προθέσεις των αντιπάλων και για να συμπεριφέρονται βίαια για την επίλυση συγκρούσεων. Εξάσκώντας τέτοια επιθετική σκέψη, τα παιχνίδια αυτά βελτιώνουν την ικανότητα των παικτών να σκέφτονται επιθετικά. Με τη σειρά του, αυτό αυξάνει την επιθετικότητα των ατόμων στην πραγματική ζωή."
 
Η μελέτη παρακολούθησε για 3 χρόνια πάνω από 3.000 παιδιά ηλικίας 8 εώς 17 ετών. Οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα κάθε χρόνο για να παρακολουθήσουν την ποσότητα του χρόνου που δαπανούσαν τα παιδιά παίζοντας video games, το πόσο βίαια ήταν τα παιχνίδια καθώς και τις αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού. 

Τα αγόρια χρησιμοποιούσαν σωματική βία περισσότερο από τα κορίτσια και ξόδευαν περισσότερο χρόνο παίζοντας βίαια βιντεοπαιχνίδια. Παρόλα αυτά η επίδραση των βίαιων βιντεοπαιχνιδιών στη συμπεριφορά ήταν η ίδια τόσο για τα άγορια όσο και για τα κορίτσια.

Για να ελέγξουν αν τα βίαια βιντεοπαιχνίδια είχαν μεγαλύτερη επίδραση στα παιδιά που ήταν περισσότερο επιθετικά από τη φύση τους, οι ερευνητές συνέκριναν παιδιά με χαμηλά και υψηλά επίπεδα επιθετικότητας. Και πάλι δεν βρήκαν σημαντική διαφορά όσόν αφορά στην επίδραση από τα βίαια παιχνίδια.

Τα αποτελέσματα αυτά ενισχύουν το επιχείρημα ότι το φύλο και η ηλικία πραγματικά δεν επηρεάζουν τη σχέση μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και επιθετικής σκέψης και συμπεριφοράς. Δεν μπορείς να πεις ότι μια ομάδα, λόγω του φύλου τους, της ηλικίας ή του πολιτιστικού περιβάλλοντος της, είναι προστατευμένη από τις επιπτώσεις σε κάποιο ειδικό τρόπο.

Τα παιδιά μαθαίνουν τόσο καλή και κακή συμπεριφορά

Πάνω από το 90 τοις εκατό των παιδιών και των εφήβων παίζουν video games και οι ερευνητές λένε ότι η πλειοψηφία αυτών των παιχνίδιων περιέχουν κάποιο είδος βίαιου περιεχομένου. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα παιχνίδια βλάπτουν και ότι τα παιδιά θα αναπτύξουν μόνο κακές συνήθειες. Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychological Science ανέλυσε την επιρροή διάφορων μέσων στην κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών.

Η μελέτη αυτή έδειξε ότι video games, ταινίες ή τηλεοπτικές εκπομπές που απεικονίζουν θετικούς κοινωνικούς τρόπους και συμπεριφορές, όπως η συνεργασία το ενδιαφέρον και η παροχή βοήθειας προς τους άλλους επηρεάζουν θετικά τη συμπεριφορά, ανεξάρτητα από τον πολιτισμικό περιβάλλον του άτομου. Η μελέτη, που είναι πρώτη στο είδος της, ελέγχει τα επίπεδα της ενσυναίσθησης και τη διάθεση για βοήθεια προς τους άλλους χιλιάδων παιδιών και εφήβων σε επτά χώρες.Συνοψίζοντας τις παραπάνω έρευνες, το περιεχόμενο των video games που παίζουν τα παιδιά - κοινωνικό ή αντικοινωνικό - προσδιορίζει τη συμπεριφορά τους στο πραγματικό κόσμο.

Πηγή:
Douglas A. Gentile, Dongdong Li Angeline Khoo, Sara Prot, Craig A. Anderson. Mediators and Moderators of Long-term Effects of Violent Video Games on Aggressive BehaviorPractice, Thinking, and Action. JAMA Pediatrics, March 24, 2014 

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για άρθρα όπως αυτό; κάντε μας

Μοιραστείτε το:

Farm Business Management
Σχολιάστε...
blog comments powered by Disqus
Όλα τα μεταπτυχιακά στην Ελλάδα