Χρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και τη χρήση των cookies.

Πώς μπορούν τα social media να σε βοηθήσουν στην αναζήτηση εργασίας

Οι περισσότεροι εργοδότες σήμερα, αλλά και πολλά γραφεία εύρεσης εργασίας χρησιμοποιούν τα social media στην προσπάθεια να βρουν τον καταλληλότερο υποψήφιο. Αυτό σημαίνει πως τα social media πρέπει να αποτελούν βασικό εργαλείο και για εσένα στην αναζήτηση μίας θέσης εργασίας. Άλλωστε, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε έναν ιδανικό χώρο για να «διαφημίσεις» τα επαγγελματικά σου προτερήματα.

Το βιογραφικό σου, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν ορατό μόνο σε όσους το είχες αποστείλει προσωπικά ή στην καλύτερη περίπτωση και σε HR τμήματα που έχουν πρόσβαση σε πλατφόρμες εύρεσης προσωπικού, μπορεί μέσω των social media να βρεθεί και να αξιολογηθεί από πολύ περισσότερο κόσμο. Κάπως έτσι λοιπόν, μπορεί να βρεθεί, ακόμη και χωρίς να το γνωρίζεις, στα χέρια του μελλοντικού εργοδότη σου.

LinkedIn

Το LinkedIn είναι το πιο γνωστό και διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε επαγγελματικό επίπεδο. Καθώς το χρησιμοποιούν χιλιάδες εργοδότες και υπεύθυνοι πρόσληψης προσωπικού παγκοσμίως, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμο για κάποιον που αναζητά εργασία. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα ενημερωμένο και προσεγμένο προφίλ. Το προφίλ σου στο LinkedIn είναι λίγο – πολύ το online βιογραφικό σου σημείωμα.
Ανάμεσα στις πιο βασικές λειτουργίες της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι και τα θετικά σχόλια που μπορούν να προσθέσουν άλλοι στη σελίδα σου. Ακολουθώντας την τακτική πολλών εταιρειών που χρησιμοποιούν τις θετικές κριτικές πελατών τους για να προσελκύσουν ακόμη περισσότερο κόσμο, μπορείς και εσύ μέσα από κάποια υποστηρικτικά σχόλια πρώην συναδέλφων, συμφοιτητών ή απλά φίλων να τραβήξεις το ενδιαφέρον ανθρώπων που προσφέρουν θέσεις εργασίας.

Σε κάθε περίπτωση, το LinkedIn αν και δεν αντικαθιστά το κλασικό βιογραφικό, είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο συμπλήρωμα σε αυτό. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες φροντίζουν, αφού λάβουν το CV ενός υποψηφίου, να ελέγξουν παράλληλα και το LinkedIn προφίλ του. Για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν, εάν αναζητάς εργασία και δεν έχεις ήδη σελίδα στην πλατφόρμα, καλό θα ήταν σύντομα να δημιουργήσεις μία.

Twitter

To Twitter είναι κυρίως γνωστό ως ένα μέσο στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν συνοπτικά να εκφράσουν και να ανταλλάξουν απόψεις για κάθε είδους ζήτημα. Πλέον χρησιμοποιείται ευρέως και από εταιρείες που προσπαθούν να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν υποψήφιους πελάτες.

Αρκετοί, ωστόσο, το βλέπουν και ως ένα μέσο αναζήτησης εργασίας. Εάν είσαι ένας από αυτούς, φρόντισε να το κάνεις με επαγγελματικό τρόπο. Μπορείς, για παράδειγμα, να αποφύγεις τα tweets για περίπλοκα και συχνά αμφιλεγόμενα κοινωνικά θέματα και να επικεντρωθείς σε δημοσιεύσεις εταιρειών από τον κλάδο που θα σε ενδιέφερε να εργαστείς. Θα ήταν επίσης καλό να έχεις μία επαγγελματική φωτογραφία προφίλ, μία επιμελημένη παρουσίαση του εαυτού σου και έναν σύνδεσμο για το LinkedIn ή την προσωπική σου ιστοσελίδα. Παρότι το Twitter είναι αρκετά πιο «ανεπίσημο» ως μέσο, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποβαθμίσεις την εικόνα και τα προσόντα σου.

Facebook

To Facebook είναι αναμφισβήτητα το πιο διαδεδομένο από τα social media παγκοσμίως. Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, αποτελεί έναν τρόπο άμεσης επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων ή ακόμη και ενημέρωσης σε καθημερινή βάση. Δεν είναι, ωστόσο, λίγες οι εταιρείες και οι οργανισμοί που το χρησιμοποιούν για εμπορικούς σκοπούς. Εκτός από την καταγραφή σχολίων ή την επικοινωνία με πελάτες, πολλές εταιρείες αξιοποιούν τις δυνατότητες του Facebook προκειμένου να εντοπίσουν πιθανούς συνεργάτες.  

Τα όρια, όμως, μεταξύ προσωπικού και επαγγελματικού περιεχομένου είναι πολλές φορές «θολά» στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και γι’ αυτό όσοι αναζητούν εκεί ευκαιρίες εργασίας, πρέπει να είναι αρκετά επιλεκτικοί ως προς τις πληροφορίες που αποφασίζουν να μοιραστούν στο προφίλ τους.

Προτού δημοσιεύσεις κάτι με το όνομά σου, σκέψου για παράδειγμα αν θα ήσουν χαρούμενος να το έβλεπες δημοσιευμένο σε μία μεγάλη εφημερίδα, την οποία θα μπορούσαν να διαβάσουν η οικογένειά σου, οι φίλοι σου ή και οι συνάδελφοι σου.

Συνοψίζοντας, αυτά είναι ορισμένα από τα πιο βασικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα social media στη σύγχρονη αναζήτηση εργασίας :

  • Μπορείς να κάνεις αίτηση για οποιαδήποτε θέση εργασίας σε ενδιαφέρει εύκολα και γρήγορα.
  • Το βιογραφικό σου είναι προσβάσιμο σε πολύ περισσότερους εν δυνάμει εργοδότες σε σχέση με παλαιότερα, το οποίο σημαίνει και αυξημένες πιθανότητες πρόσληψης.
  • Σου δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσεις ένα μεγάλο δίκτυο επαφών, μέσω του οποίου μπορούν να προκύψουν σημαντικές ευκαιρίες.
  • Μπορείς εύκολα να παρουσιάσεις επιλεγμένα δείγματα της δουλειάς σου και σχόλια πάνω σε αυτή, χωρίς να χρειάζεσαι απαραίτητα τις παραδοσιακές συστατικές επιστολές.
  • Μπορείς να έχεις πιο άμεση επικοινωνία και σε πραγματικό χρόνο με υποψήφιους εργοδότες.

Για να εκμεταλλευτείς, λοιπόν, όσο το δυνατόν περισσότερο τις παραπάνω δυνατότητες που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ορίστε ορισμένες σύντομες συμβουλές :

  • Βεβαιώσου πως στο προφίλ σου είναι ξεκάθαρο όχι μόνο πως αναζητάς εργασία, αλλά και ο τύπος της δουλειάς που ιδανικά θα σε ενδιέφερε.
  • Χρησιμοποίησε λέξεις – κλειδιά σχετικές με τον τομέα που σε ενδιαφέρει, ώστε οι αντίστοιχοι recruiters να σε εντοπίσουν ευκολότερα.
  • Ακολούθησε προφίλ εταιρειών και ανθρώπων σχετικών με τον κλάδο που αναζητάς εργασία.
  • Προσπάθησε να κρατήσεις χωριστά το προσωπικό και το επαγγελματικό περιεχόμενο στις δημοσιεύσεις σου.

Επιμέλεια άρθρου : Θωμάς Ντίνας

Εικόνα : Unsplash
 

Μοιραστείτε το:

Μεταπτυχιακά & Πτυχία σε Ελλάδα και Κύπρο